Motor-liefde

ach mijn pa reed altijd al motor en ik vond dat machtig mooi als klein mannetje ;) toen ik 18 was autorijles gaan nemen omdat ik dacht dat dat leuk was :P na 9 lessen ermee gestopt en over gegaan op motor :+ ik les nu en ik vind het fantastisch :D

al mis ik heel soms welis een verwarming met dit weer op de motor :')
 
Laatst bewerkt:
Ghostrider filmpjes op youtube :)
Wat een idioot! Tussen 2 tegenliggende vrachtwagens doorrijden... Nouja, hij weet in ieder geval dat-ie spectaculair aan z'n einde gaat komen...

Filmpje dan maar:

Mijn verhaal: vrijheid! Hoewel het gevaarlijke karakter van motorrijden me lang heeft tegengehouden, ben ik afgelopen zomer toch gaan lessen en geslaagd :)
Oja, en ik wil niet meer bergop hoeven te trappen in de Ardennen...
 
Laatst bewerkt:
Je hijst je eerst is een jas, broek, handschoenen, laarzen en helm (en evt. een coll) en daarna met je gemiddeld 100+ paarden in bedwang houden om je roze papiertje/pasje niet kwijt te raken.
Tegelijkertijd moet je op alles en iedereen letten omdat je kwetsbaar bent en ze jou niet in de gaten houden zolang ze geen rechten hebben om je een dikke boete (liefst art. 5 voor iets te entoussiast wergtrekken bij het stoplicht) te geven.
Lekker vrij :N
Bij mij is het gewoon een aangeboren afwijking denk ik want ik kan echt geen zinnig antwoord geven waarom.
Ik weet alleen uit ervaring dat ik doodongelukkig ben als ik niet kan rijden en de sneeuw duurt me ook alweer veel te lang.
Het liefts ga ik gewoon op de motor naar het werk maar ik heb geen zin in een valpartij met veel schade door de gladheid dus ik hoop op een flinke dooiperiode en als die witte zooi weer weg is mag het wel weer flink gaan vriezen... zolang het maar sneeuwvrij blijft
.


:^ :^ :Y En ja...de vrijheid vind ik ook heeeel belangrijk :}
 
Laatst bewerkt:
Jaaaren geleden ('79) een vakantiebaan gehad, bij een gast die aan parallel import van Honda's deed.
Daar, van ontkratten af, een hoop geleerd. Hij wist waar hij het over had en ik mocht alleen dan wat doen als hij zeker wist dat het goed ging. Het was tenslotte zijn handel en die liet hij niet verzieken.
Al doende kreeg ik het gevoel dat ik dat ook wilde!
Rondrijden op zo'n gave motor.

Echter geen geld om een RBW te halen, laat staan een motor te betalen.

Dus pas jaaaaaren later opgestapt.
Op de droomfiets van toen : de Honda CB400F.
Wat vond ik die mooi! :9~
De vorm van de tank, de 4-in-1 uitlaat, kortom DAT was hem!

En inderdaad. Ik heb er een jaar of 4 eentje gehad en met veel plezier op rondgereden.
 
Op de droomfiets van toen : de Honda CB400F.
Wat vond ik die mooi! :9~
De vorm van de tank, de 4-in-1 uitlaat, kortom DAT was hem!

En inderdaad. Ik heb er een jaar of 4 eentje gehad en met veel plezier op rondgereden.

Ik heb er ook een gehad (een gele), geweldige fiets !!!!!!!!!!
 
Motor gaan rijden uit pure noodzaak daar auto in centrum geen optie was. Maar nu ben ik ontzettend verknocht aan het 'ruwe'. Het rauwe van motorrijden. De regen, de wind, de lucht. Het asfalt.

Alles is meer echt.

En het allerbelangrijkste: de acceleratie, pure kracht. Van 0 naar 100 in 2.4 sec. Gixxer powerrr :)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij begon het vroeger ook al te kriebelen aangezien mijn buurman kees van dongen was (red. bekend nederlands motorcoureur). Mn oom had een motor en elke x als er een motor voorbij raasde vond ik dat toch wel erg gaaf. Een paar keer mee achteropgeweest op een chopper en een ss. Nadat ik naar de tt was geweest en eindelijk mn diploma had, (zodat de knaken lekker binnenstroomde) vorig jaar begonnen met lessen.
Helaas door einde relatie (veel geregel, verhuizen ed) moeten stoppen met lessen.
Nu ik weer helemaal gesetteld ben en geen gezeur meer aan mijn kop heb begint het nog meer te kriebelen als voorheen!!
Als het een beetje beter weer wordt (waar elke motorrijder nu op zit te wachtten volgens mij) ga ik direct weer lessen. Alvast een supermooi motorpak aangeschaft (beste pak #2 pag 88). Deze zomer wil ik echt op mijn droomfiets zitten.
De gsx-r 750 K6/K7 zwart :9~ :9 evt de yoshimura editie *O*
 
Laatst bewerkt:
is begonnen omdat er in de familie veel motorrijders zijn, Pa was toen nog motoragent en ik mocht daar als kleine jongen altijd op zitten *O*
Daarna alrijd oude moto73's van mijn pa gelezen en mee naar de TT vanaf dat ik 15 was.
mocht niet eerder van mijn Ma omdat ze met 6 man de nacht van Assen in gingen tot onder de morgen, 2 uur slapen en de race gingen kijken.
Toen ik 18 was gelijk auto en dan motorijbewijs gehaald en mijn eerste oude motor gekocht *O*

Daarna is het Suzuki virus begonnen,
GS500, GSX-R1100, DR500, RGV250 en de 1000 die ik nog heb.
Als ik een week niet kan rijden, is het echt een opluchting om weer op dat ding te zitten.
gewoon vooor de middagdienst een toertje alleen, Superbike races in het buitenland gaan kijken.
Naar de isle of Man of gewoon een middag knallen met vrienden


Man wat heb ik weer een zin in pekelvrije wegen, kou kleed ik me wel op maar die pekel verwoest meer dan je lief is -O-
 
Ik heb nooit omgekeken naar brommers en autos. Ik had de interesse in auto brommers en motoren. Omdat mijn ouders het graag wilden ben ik op mijn 19de maar begonnen aan het auto rijbewijs. Vond ik eigenlijk niks aan. Kwam ooit met mijn toemalige vriendinnetje een zx6r zat na te staren toen ze langs kwam, toen kwam de gedacht om ook motorte rijden. Verkering ging uit. Na een paar weken denken na het halen van mijn auto toch mijn rijinstructeur gebeld waar ik goed mee kon en rijles genomen. Na de eerste keer vrij rijden. Geweldig! het gevoel van vrijheid. ( wat voor mij ook betekent, opgaan in de beleving van de motorfiets. met jou beweging de motor sturen en de wind voelen en ej gedachtes kunne laten gaan.) Dat is voor mij echt motor rijden. ik heb nu een cb400 een geweldige motor. Toch lijkt een daytona 675 me ook geweldig
 
Ik weet nog dat ik als klein mannetje eens zonder uitkijken de weg op rende en er een motorrijder voor mij vol in de ankers moest en mij net wist te ontwijken. Sindsdien heb ik enorm opgekeken tegen motorrijders. Verder rijden twee ooms van mij ook motor, en zo ben ik verder aangestoken met het virus.
Toen ik 16 was kwam het scootertje er, en dat ging al gauw te langzaam. Uiteindelijk er wat meer snelheid uit kunnen halen, maar dat was nog niet genoeg.
Toen ik 18 was moest eerst het autorijbewijs en de auto er komen, en ik wou toch wachten met mijn motorrijbewijs tot ik direct voor zwaar op kon.
Afgelopen zomer ben ik 21 geworden en met mijn motorrijbewijs begonnen, en inmiddels heb ik het al ruim een maand in de pocket en staat mijn motor nu te wachten op beter weer. Ik heb gelukkig wel nog een weekendje kunnen rijden voordat het begon te sneeuwen. *D
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
ik vraag me af wat jullie er toe heeft gedreven motor te gaan rijden?

De Adrenaline-kick.

'Vrijheid' vind ik zo'n onzin. Ga dan een paar jaar in een cel zitten. Als je dan weer naar huis mag, mag je praten over 'vrijheid'.

En om van de natuur te genieten? Als ik dat zou willen zou ik wel in het bos gaan wandelen ipv er doorheen te scheuren met 160 op 1 wiel.

Wat jullie droom-motor is?
En welke bike nu in je bezit is?
2004-2006 Yamaha R1 met wat modificaties. Hey die heb ik ook (2005)!
 
Laatst bewerkt:
Op 8 jarige leeftijd voor het eerst op een crossbrommer gereden. Dat was voor mij een magische ervaring; gasgeven en je gaat vooruit! In autoos werd ik achterin vaak een beetje misselijk. Gemotoriseerde 2 wieler is ook lekker toegankelijk; je mag al op je 16e legaal rijden en het kan goedkoper dan autorijbewijs en auto bezitten. Je kan hem overal en nergens neerzetten(weinig p-problemen) en op plekken komen waar autoos niet kunnen komen; dat is voor mij wel vrijheid. En verder? Gewoon nog steeds de (magische) kick van snel accelereren en weer stoppen en sturen door gewichtsverplaatsing ipv draaien aan het wieltje. O ja, niet onbelangrijk voor mij: je zit niet ingeblikt. Lekker buiten, dus. Als je door een bos rijdt bv. kun je dat op een motor ruiken. Je kunt ook lekker weinig meenemen op een motor; kun je ook niet zo snel iets vergeten en zeul je niet zoveel spullen mee; ook een soort vrijheid(elke vrijheid brengt ook weer een beperking/onvrijheid met zich mee, natuurlijk). t is een wat primitieve manier om je van a naar b te verplaatsen, maar (daardoor) wel romantisch.
 
Vanaf jongs af aan was ik al helemaal gek van motoren.

Een oom die motorrijles gaf, een pa die zijn motorrijbewijs haalde en met zijn eerste motor thuis kwam, ritjes bij mijn pa achterop.

Op mijn 18 gelijk op voor het motorrijbewijs, waar ik 5 maanden over heb gedaan. Een maandje later mijn 1e motor gekocht, een Suzuki GS500E uit 1992 met 35K op de teller.


Nu, 5 jaar later nog steeds het beestje in het bezit. Uiteraard wel het 1 en ander aan gebeurd, het meest rigoreuze was een ander blok. Ik zij bij aankoop al "Deze rijden we helemaal op", en na 80K werdt het olie-zwetende blok een olie-boot. Niet meer te redden met pakkingen, dus een andere GS opgehaald met een goed blok met veel minder kilometers, en die er in gelepeld.


Leuke stuurfiets, op bochtige wegen kun je de dikkere fietsen prima bijhouden.

Zou op dit moment wel iets anders willen, alleen financieel is het nog niet echt haalbaar. Eerst maar eens op zoek naar een baan, dan een autootje, en als er dan nog een paar centen op de rekening staan ooit oriënteren op een ander fietsje.

Ben zelf helemaal verslingerd aan de 2-cilinders, en ben ook niet echt een fan van 4 cilinders (het moet leven tussen je benen :9 )

Vorig jaar tijdens de Motorbeurs op een Triump Street Triple 650 een rondje door Utrecht gereden, en wat voelt dat lekker en vertrouwd :9~

Minder trillend dan een 2 cilinder, maar niet zo "zwevend" als een 4-cilinder.

En tevens een supergeluid :} (modelletje waar ik op reed had er een Arrow systeem onder liggen).

Mijn volgende ga ik ook een beetje in die categorie zoeken :Y

Mijn droomfiets:

Triumph Speed Triple 1050:


:9~
 
35 jaar geleden, als 10-jarige stond ik met mijn neus tegen de showroomruit van de motorzaak. En nu nog kan ik al kwijlend door de ramen van een motorzaak turen. Meestal toch maar even naar binnen. :z
Op dit moment ben ik trouwens bezig met aftellen. Dagen zijn nu kort maar duren erg lang. 1 maart mag ik weer.... :)
 
In 1974 ben ik van mijn brommer af gereden.
Toen in 1976 alles weer genezen was ben ik motor gaan rijden. :]
Dan kon ik volgende keer, als ik nog zo'n dame aan het stuur tegen zou komen, op tijd weg zijn.
:+

Meestal is dat ook gelukt, op die keer na dat er een postbode achteruit een uitrit uitreed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan