Motor loopt alleen stationair (Intruder 700)

hack

MF'er
17 aug 2011
92
0
Na een tijdje te hebben stilgestaan (Sneeuw B| ) wil mijn motor niet lopen. De motor start wel en loopt stationair. Echter, zodra ik het gas opendraai valt hij zonder pardon uit. Waar kan dit aan liggen? Het betreft een intruder 700.

Bougies, accu, luchtfilters zijn nieuw.
 
Heb er niet heel veel verstand van maar ik heb hetzelfde gehad met mijn kawasaki zxr.
Ook alleen stationair lopen maar als je een beetje gas gaf sloeg hij af.
Dat kwam uiteindelijk door het brandstofpomp relais.
Die stuurt bij mij de brandstofpomp aan in een aantal fasen (dus pompt rustig bij stationair, iets harder bij een beetje gas en ga zo maar door).
Weet niet of dat bij jouw motor hetzelfde is want het kunnen misschien ook bevroren carb's zijn met deze temperaturen.

Succes iig


Gr Jelle
 
Bedankt voor jullie reacties.

De choke zet ik open bij het starten. Met of zonder gas geven maakt niet uit, het resultaat was in beide gevallen dat de motor uitviel.

Is het wellicht een idee om de motor een kwartier stationair te laten lopen en langzaam de choke dicht te draaien?

Is er overigens niet een soort brandstofreservoirtje bij de carburateur die ik wellicht leeg moet laten lopen. Iemand op werk raadde me dat aan, maar ik weet niet hoe of waar dat precies moet en of het überhaupt verstandig is.
 
Bedankt voor jullie reacties.

De choke zet ik open bij het starten. Met of zonder gas geven maakt niet uit, het resultaat was in beide gevallen dat de motor uitviel.

Is het wellicht een idee om de motor een kwartier stationair te laten lopen en langzaam de choke dicht te draaien?

Is er overigens niet een soort brandstofreservoirtje bij de carburateur die ik wellicht leeg moet laten lopen. Iemand op werk raadde me dat aan, maar ik weet niet hoe of waar dat precies moet en of het überhaupt verstandig is.

Je bedoelt de vlotter kamer,ik zie dat niet direct als een oplossing.
 
Bedankt voor jullie reacties.

De choke zet ik open bij het starten. Met of zonder gas geven maakt niet uit, het resultaat was in beide gevallen dat de motor uitviel.

Is het wellicht een idee om de motor een kwartier stationair te laten lopen en langzaam de choke dicht te draaien?

Is er overigens niet een soort brandstofreservoirtje bij de carburateur die ik wellicht leeg moet laten lopen. Iemand op werk raadde me dat aan, maar ik weet niet hoe of waar dat precies moet en of het überhaupt verstandig is.

Het is wel een idee, maar geen bijster goede :P, zo lang stationair lopen is slecht voor je blok.

Ik denk dat je je carburateurs even schoon moet maken.
 
Kijk eerst naar je brandstof toevoer....
Filter in je benzinekraantje b.v. knik in de slangen,

loopt hij mooi stationaire, alle cilinders warm?...

Heeft hij na het vervangen van het luchtfilter nog wel mooi gelopen?
 
Dat is ook een goede ja, die filter weet ik niet precies hoe dat moet maar zal zeker eens kijken naar knikken in slangen en voelen aan de cilinders.

Heeft na het vervangen vd luchtfilters nog mooi gelopen ja, zeker een maand.
 
kan zijn dat je water onder in de vlotterbakken hebt en bevroren is, en dat je hoofdsproeier geen benzine aan kan zuigen van uit het onderste deel van je vlotterkamer, je stat.sproeier zit volgens mij iets hoger, dus zet er even een heteluchtkanon op, of een straalkachel...

Carb's schoonmaken e.d. heb ik in 35 jaar motorrijden en 100en auto's repareren nog nooit gedaan
 
K@W@: Naar aanleiding van je berichtje heb ik de motor vanmiddag vanuit de garage binnen in de flat gezet (rare gezichten van mensen ja ;)) en na 'n paar uurtjes geprobeerd te starten. Ik kan nu wel gas geven en het lijkt er dus inderdaad op dat er iets bevroren was. Blij dat ik dit eerst geprobeerd heb in plaats van zonder verstand van zaken een carb reinigen ;)

Na een klein ritje vanavond zet ik hem toch weer in de schuur waarna de boel waarschijnlijk weer zal bevriezen. De motor zal dus in winterslaap gaan ben ik bang. Hier nog tips voor? Evt iets in de benzine zodat het niet bevriest. Of gewoon de winter door laten slapen en in het voorjaar gewoon weer starten en rijden?
 
het lijkt mij toch heel sterk dat er water in de carb zit.
als er zoveel water in de vlotterbakken zit welke zou kunnen bevriezen, dan zou de motor met hogere temperaturen ook niet goed lopen.
mocht het wel water zijn dan is dat heel simpel op te lossen door even de aftapschroef onderop de vlotterbak een paar slagen los te draaien.
 
Tja, het is wellicht geen water in de carb/vlotterbakken. Misschien dat het te maken heeft met de kou in de lucht ofzo, ik weet het niet. In ieder geval lijkt de temperatuur de bepalende factor te zijn.
 
het lijkt mij toch heel sterk dat er water in de carb zit.
als er zoveel water in de vlotterbakken zit welke zou kunnen bevriezen, dan zou de motor met hogere temperaturen ook niet goed lopen.
mocht het wel water zijn dan is dat heel simpel op te lossen door even de aftapschroef onderop de vlotterbak een paar slagen los te draaien.

Als een motor in de vrieskou staat, dan bevriest het water, waar zich dat ook bevind...
Meeste vlotterbakken hebben een kleine uitstulping onder in de vlotterbak, waar de hoofdsproeier in hangt, maar is tevens ook het laagste punt waar water zich verzameld..

Ijs drijft, dus kan net een druppeltje ijs voor de hoofdsproeier hebben gezeten, maar niet alleen daar, denk b.v. onder in het benzinekraantje, in een knikje in de slang, hoe is de motor voor de vorst weggezet, na een volle bui regen, er kan bij vorst zoveel meespelen....
Maar de diagnose die ik stelde kwam van wel stationaire, bij gas afslaan, betekend bij mij geen benzine door de hoofdsproeiers, en eentje vervuilen kan maar 2-3 of 4 tegelijk is bij mij onwaarschijnlijk, dus dan ga je eerst in de centrale toevoer zoeken, niet in de enkele...
 
als er water in zit dan heb je daar in bevroren en in ontdooide toestand last van.
het wil er bij mij niet in dat er genoeg water in zit om te kunnen bevriezen en daarmee storing gevend, terwijl dat bij hogere temp totaal geen last zou geven.

een te arme afstelling is veel waarschijnlijker.
zeker gezien het feit dat het hier een importfiets (amerikaanse/canadese) betreft, welke vaak veel armer staan dan fietsen die in europa geleverd worden.

als de TS zijn motor lang genoeg had laten lopen en daarmee de motor warm genoeg zou worden, had hij vast gewoon gas kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
of of of en/of

Kan bevroren zijn.
Choke blijft hangen
Vuil in carburaters maar dan loopt ie meestal op 1 1/2 poot zeg maar.

Even wachten tot het buiten warmer is dan +4 graden, bij een temp van +4 of kouder zijn die namelijk gevoelig voor kou.
 
Terug
Bovenaan Onderaan