Motor loopt alleen stationair met choke

MP_NL

Maarten
Donateur
4 mei 2009
14.788
4.855
Twente
Hallo Allemaal,

Graag jullie mening.

Ik heb een motor staan die lange tijd stilgestaan heeft / erg weinig gereden.
Betreft een Yamaha virago 535 V-twin (carbs. dus).

Nou heb ik hem laatst met een nieuwe accu weer aan het lopen gemaakt, en met de choke erop start hij gewoon erg makkelijk. Ook blijft hij normaal stationair lopen.

Echter zo snel ik iets gas geef, of de choke dichtdoe slaat de motor af.

Nu zit ik te denken aan een benzinefilter / sproeier die wellicht verstopt zit, omdat hij met de choke erop (minder lucht) wel blijft lopen. Maar zo snel je gasgeeft (meer lucht) krijg hij wellicht niet genoeg benzine.
Ik weet niet of dit logisch klinkt voor de echte techneuten onder ons. maar wellicht zijn er nog andere optie's?

Als hij afgeslagen is dan start hij daarna ook wel makkelijk (dus niet verzopen oid. in mijn ogen).


Graag jullie mening / reactie's

DANK !
 
O en een klassieke truc:

Motor (voor zover mogelijk) op toeren laten komen en dan de luchtinlaat kortstondig geheel blokkeren. Klinkt eng maar kan wel als je het met beleid doet.
Soms schiet het vuil dan in ene uit de verstopte sproeier(s) door het plotse vacuüm.
 
Hallo Allemaal,

Graag jullie mening.

Ik heb een motor staan die lange tijd stilgestaan heeft / erg weinig gereden.
Betreft een Yamaha virago 535 V-twin (carbs. dus).

Nou heb ik hem laatst met een nieuwe accu weer aan het lopen gemaakt, en met de choke erop start hij gewoon erg makkelijk. Ook blijft hij normaal stationair lopen.

Echter zo snel ik iets gas geef, of de choke dichtdoe slaat de motor af.

Nu zit ik te denken aan een benzinefilter / sproeier die wellicht verstopt zit, omdat hij met de choke erop (minder lucht) wel blijft lopen. Maar zo snel je gasgeeft (meer lucht) krijg hij wellicht niet genoeg benzine.
Ik weet niet of dit logisch klinkt voor de echte techneuten onder ons. maar wellicht zijn er nog andere optie's?

Als hij afgeslagen is dan start hij daarna ook wel makkelijk (dus niet verzopen oid. in mijn ogen).


Graag jullie mening / reactie's

DANK !

Vervuilde luchtfilter of valse lucht aanzuiging :?
 
Check daarna ook even je membramen. Die willen wel eens een beetje kapot gaan, in de loop van de tijd, en zorgen ook voor jouw problemen.

Zijn trouwens ook best duur om te vervangen (en ik heb nog een in tact exemplaar liggen O-) ).

Succes.
 
Houd dat spoeiertje wel goed vast als je er perslucht op zet!!!


Martell heeft eens lang moeten zoeken in de hoek van de garage....

Of nog beter: doe de carburateur in bad!

ultrasoon
 
Terug
Bovenaan Onderaan