Motor loopt even, slaat dan af

Polpower

Rookie
2 jun 2022
22
7
Hallo,
3 weken geleden een gpz 500 gekocht, deze had twee jaar stil gestaan. Benzine tank schoon gemaakt, nieuwe brandstof leidingen. Carberateur ultrasoon gereinigd en reviseer setje aan gebracht. Afstelling zo goed mogelijk gekopieerd. Nieuwe bougies, accu. Vanmiddag klaar, probeer te starten en motor loopt mooi 1500 toeren rechter uitlaat hoop blauwe rook. Toerental wordt langzamer probeer wat gas te geven maar slaat af en blijft stil staan. Met een beetje shoke loopt hij even maar slaat weer af. nog een paar keer geprobeerd maar krijg hem niet meer aan de praat. Wat kan er aan de hand zijn?
 
Tap de carburateurs eens af, misschien dat je vacuüm kraan niet meer meewerkt.

Kun je tevens testen door de kraan op pri te zetten als die stand er is.

db

Tap de carburateurs eens af, misschien dat je vacuüm kraan niet meer meewerkt.

Kun je tevens testen door de kraan op pri te zetten als die stand er is.

db
Je bedoelt vlotterbakjes leeg laten lopen, en kijken of hij weer aanvult. Vanuit de benzinekraan
 
Vanochtend weer liep nu 6000 toeren rook is verdwenen. Probeer via stelschroef toeren waT terug te draaien. Bij 2000 stop ik. Ik geef wat gas en de motor slaat af. Daarna weer geprobeerd maar start dan niet meer
 
Brandstof kraan werkte ook niet goed en heb zonder tank beetje direct in de slang naar cabrateur gedaan. Shoke slang afgesloten. Loopt dan goed door alleen naar 6000 toeren. Kleine Stationair schroefjes voor benzine 2 slagen dicht gedraaid en stationair schroef ook dicht. Maar dit veranderd het toerental niet. Shoke kabel werkt goed, gas kabel ook hapert niet of blijft hangen. Kan het ook zijn dat er valse lucht via inlaat nar binnen wordt gezogen? Of kleinere sproeiers er op?
 
Inlaatrubbers gescheurd en hierdoor valse lucht.

Brandstofkraan is dus kapot, blijft hij wel op 6000 lopen als je benzine er in blijft doen?

Ik zou niet gaan klooien met sproeiers tenzij je weet dat er iets in of aan de motor verbouwd is of je weet dat de vorige eigenaar ze al verkloot heeft.

Chokeslang? Ken ik niet.

Wat is inmiddels de kleur van de bougies?

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan