Motor loopt na diefstal niet lekker meer

roelandwillem

Rookie
2 jun 2008
16
0
rotterdam
Hallo slimme mannen van Motor-forum,

Afgelopen januari is mijn Honda NTV 650 gestolen in Rotterdam, nadat ik met het ijs was uitgegleden en door een beschadigde radiateur niet verder wilde rijden.

Tot mijn grote verbazing was de motorfiets aan het einde van de dag spoorloos...
Gelukkig heeft een oplettende agent in Rotterdam-Zuid mijn motorfiets zien staan zonder nummerplaat, framenummer en spiegels.
Deze was gekgenoeg een ander kleurtje geworden, maar dit stond gelukkig wel goed.

Nu is de klacht dat de motorfiets eigenlijk niet lekker wil lopen, want als ik wat meer gas geef valt hij eigenlijk uit. Hoger dan 3.000 rpm komt hij dan ook niet.

Hij loopt stationair eigenlijk wel oke.

Hebben jullie suggesties waar dit aan kan liggen? Het ligt niet aan de benzine of de bougies.

NB. Het contactslot is door de dieven geforceerd, waardoor ik 2 van de 3 draden met een kroonsteentje heb bevestigd. Ik houd er één over, maar weet niet waar deze voor dient.
NB. Mijn angst/vermoeden is dat er net zo lang mee is gereden totdat de koelvloeistof op was en daarmee een warmloper is opgetreden. Is het niet hoog in toeren kunnen komen een symptoom van een warmloper?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want ik wil graag weer op mijn motor rijden.

Gr Roel.
 
Kroonsteen .... verboden woord; dat is al bijna een garantie dat je spookstoringen uitlokt.

Je hebt de machine zo te zien al zonder voorzorgen gestart na lange stilstand ... ?

Heel misschien komt alles goed met een flesje reiniger-toevoeging aan de benzine in de tank.

Anders: carburateurs vakkundig (laten) reinigen lijkt me wel het eerst nodige. Check ook tankventilatie (bij droog weer en niet te volle tank, rijden zonder tankdop). Filters/zeefjes kunnen ook verstopt zitten.

Heb je de koelvloeistof gecontroleerd? Gaat niet zomaar vanzelf "op".
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Het gaat ook niet om de prijs van een nieuw contactslot, maar voordat ik een aantal onderdelen voor nieuw ga vervangen, zou ik het prettig vinden om te weten of hij het nog waard is.
Daarnaast moet je daar een speciale sleutel voor hebben om het contactslot los te krijgen.
Weten jullie waar het derde draad voor is?

De motor is inderdaad zonder voorzorgen gestart na een lagere tijd.
De koppakking is nog prima.
Koelvloeistof zit er nog in, maar de readiateur lekt wel. (deze ga ik nog vervangen)

De carburateurs zal ik er af gaan halen en reinigen.

Gr Roel
 
als hij wel start, maar dan uitvalt bij het gasgeven, zou ik denken aan een probleem in de carburateurs. (starionair sproeiers nog open/boven het water/etc., hoofdsproeier verstopt/in het wateer/ etc. )

Begin eens met nieuwe benizine, aftappen van de vlotterbakjes en het schoon/droog maken van tenminste 1 bougie per cilinder (je hebt er 2 per cilinder).

Dit is vooral ingegeven door een eigen ervaring waarbij mijn NTV water in de tank had gekregen, toen kreeg ik hem starionair wel tot 2500 toeren door de schroef in te draaien, maar met gas geven NIKS...
 
Laatst bewerkt:
De accu die ik gebruik kan er mogelijk ook mee te maken hebben. Dit is namelijk niet het type dat er in hoort. Het is een kleiner model uit mijn CB600s, maar wel een redelijk nieuwe.
De reden dat de andere accu gebruik, is dat de accu uit mijn NTV defect bleek, nadat deze is teruggebracht.
Ik ga ook een nieuwe accu bestellen voor de NTV.
 
Kun je de motor niet bij de dealer laten inspecteren, offerte opvragen en dan met de verzekering aan de slag? (als dit van toepassing is natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan