Motor loopt niet. Cabrateuren synchroniseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stannenz

Rookie
7 apr 2017
15
0
Hallo,

Ik heb een motor op het oog om een project te beginnen. Deze loopt echter niet. De verkoper beweerd dat het komt omdat de cabrateurs gesynchroniseert moeten worden. Kan dit?

Ik kom van scooter af en die hebben maar 1 cilinder. Dus ik heb er nog nooit eerder van gehoord.

MVG Stan
 
Hallo,

Ik heb een motor op het oog om een project te beginnen. Deze loopt echter niet. De verkoper beweerd dat het komt omdat de cabrateurs gesynchroniseert moeten worden. Kan dit?

Ik kom van scooter af en die hebben maar 1 cilinder. Dus ik heb er nog nooit eerder van gehoord.

MVG Stan
Raar verhaal.
Ik geloof het niet.
 
Raar verhaal inderdaad.

Klinkt mij in de oren als iemand die je iets op de mouw probeerd te spelden omdat hij doorheeft dat je er niets van weet.
Mijn verwachting zou zijn dat hij in ieder geval wel zou moeten lopen, al is het dan slecht.

Andere vraag, is het handig een project te beginnen als je niet kan bekijken waarom een motor niet wil lopen?
 
Ik heb hem niet gesproken. Stond in de advertentie. Ik had er mijn twijfels bij dus denk vraag het na.

Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar al doende leert men. Met geduld is mij tot nu toe altijd gelukt.
 
Volgens mij maakt t stationair niet uit of ze zijn gesynchroniseerd... Dus waarschijnlijk ander probleem. Evt korting van tevoren doen, kost €150 volgens mij. Beter dan kat in de zak kopen...
Om een niet lopende motor lopend te krijgen, moet je eerst uitvinden wat jet euvel is.
Dan dat verhelpen.
Kan 5 euro kosten, kan 1000 euro kosten.

Slechte synchronisatie merk je met name bij stationair, en nauwelijks bij vol gas.
 
Het No 1 marktplaats zinnetje extraordinaire:


"Motor loopt niet lekker, maar is een kwestie van ff carburateurs afstellen"


Al hangen de drijfstangen uit de carter pan, "kwestie van ff carburateurs afstellen".

;)
 
Haha, kwestie van synchroniseren...
Vlotternaalden blijven in gesloten stand hangen, kapotte bobines, slechte kabels, kapotte pick-up spoel op krukas, kapotte cdi (ontstekingsmodule), verstopte benzine slang, verzopen bougies( maar zelfs dan zouden ze het nog enigzins moeten doen).
Kleine greep uit de mogelijke problemen
 
Haha, kwestie van synchroniseren...
Vlotternaalden blijven in gesloten stand hangen, kapotte bobines, slechte kabels, kapotte pick-up spoel op krukas, kapotte cdi (ontstekingsmodule), verstopte benzine slang, verzopen bougies( maar zelfs dan zouden ze het nog enigzins moeten doen).
Kleine greep uit de mogelijke problemen
Dan noem je nog de simpele.
Een motor wil ook niet aanslaan als alle uitlaatkleppen krom zijn.
 
De meeste motoren die ik koop lopen niet.
Nog nooit een onoverkomelijk probleem geweest.
De prijsstelling is uiteraard altijd aangepast.
Prima.

In dit geval gaat het om een niet juiste voorstellinh van zaken. Dat wekt geen vertrouwen, ongeacht wat er nog meer is, en wat de prijs zou zijn.
 
Volgens Mechanism staat er: "motor loopt niet lekker!" dus loopt ie wel! Vraag eens of ze een opname van "niet lekker lopende" motor kunnen maken zodat we een oordeel kunnen geven of het werkelijk met synchroniseren en wellicht klepstelling te verhelpen is.
 
Volgens Mechanism staat er: "motor loopt niet lekker!" dus loopt ie wel! Vraag eens of ze een opname van "niet lekker lopende" motor kunnen maken zodat we een oordeel kunnen geven of het werkelijk met synchroniseren en wellicht klepstelling te verhelpen is.
Het maakt niet uit wat Mechanism schrijft, de TS schrijft dat de motor niet loopt.
 
:^

Ik benoemde inderdaad alleen maar dat het de grootste dooddoener is om bij iedere slechte / niet lopende motor op Marktplaats te roepen dat "de carburateurs even moeten worden afgesteld".

Het is gewoon vrijwel altijd zo dat een motor met bovenstaand zinnetje in de advertentie heel wat meer werk dan "carbs afstellen" nodig heeft. Als het zo simpel was, dan zou de verkoper namelijk de carburateurs zelf (laten) afstellen en dan een veel hogere prijs voor zijn zijn "perfect lopende motor" kunnen krijgen.

Een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan