Motor loopt niet stationair/valt uit

Micha3l

Rookie
20 jun 2012
2
0
Hallo,

Ik ben sinds vorige week in het bezit van me motorrijbewijs en neem de motor van me stiefvader over omdat hij er niet genoeg mee rijdt het gaat ok een Suzuki gsx 600f uit 2006 er staat nu 8300km op je raad het dus al hij heeft veel stil gestaan ik stapte dus van de week op en hij startte dus niet. Accu opgeladen, daarna startte die moeilijk choke erbij toen deed die het weer even Zodra de motor warm is choke eraf gehaald en dan valt die vrijwel direct uit rondje gereden blijft uitvallen, de lokale motorzaak gebeld en zeiden dat het eventueel de carburateurs konden zijn kosten voor schoonmaken 400,- vond ik aan de hoge kant aangezien Ze me niet konden garanderen dat dat het probleem was kon ook aan de bougies liggen. Aangezien ik altijd aan scooters heb gesleuteld ben ik zelf begonnen service manual erbij 4 nieuwe bougies carburateurs schoongemaakt ( vlotters + sproeiers er zaten veel gele puntjes in de vlotterbakjes ) alles in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde probleem dus ging ik verder kijken bougie kabels doorgemeten zouden tussen de 30 en 40 k ohm moeten zijn de eerste lag op 37 en de andere op 34 netjes zou je denken toch? Accu geeft alleen 8v maar dacht dat dat niks te maken had met een te laag stationair toerental en dat die uitvalt vandaar ook mijn vraag iemand een idee ?

Mvg Michael
 
8 Volt voor een accu.. Dan is die wel redelijk heel erg dood.. Normaal is een accuspanning onder de 11 volt ofzo einde accu.. Dus waarschijnlijk 1 of meerdere accuplaten los in je accu. Normaal moet de spanning tussen de 12-13V zitten zonder lopende motor, en iets van 13-15 met lopende motor.. (als de dynamo goed laadt)
 
Ik heb ook problemen gehad met stationair lopen (ontstekingen overslaan) toen mijn SR kapot was. Deze gaf te weinig laadspanning (ongeveer 12 V bij lopende motor). Als je accu inderdaad maar 8V heeft dan zou dat zomaar eens de oorzaak kunnen zijn. Iets soortgelijks ook al eens met een vierwieler meegemaakt. 's Nachts was de koelventilator om een of andere reden blijven lopen, 's morgens dus de accu hartstikke plat. Startkabels erbij, overstarten, kabels weer los en....afslaan. Het hele spul eerst een minuut of 20 met de startkabels laten bijladen en toen bleef ie wel lopen. Een erg lege accu kan dus de oorzaak zijn van niet stationair lopen.
 
Ik heb ook problemen gehad met stationair lopen (ontstekingen overslaan) toen mijn SR kapot was. Deze gaf te weinig laadspanning (ongeveer 12 V bij lopende motor). Als je accu inderdaad maar 8V heeft dan zou dat zomaar eens de oorzaak kunnen zijn. Iets soortgelijks ook al eens met een vierwieler meegemaakt. 's Nachts was de koelventilator om een of andere reden blijven lopen, 's morgens dus de accu hartstikke plat. Startkabels erbij, overstarten, kabels weer los en....afslaan. Het hele spul eerst een minuut of 20 met de startkabels laten bijladen en toen bleef ie wel lopen. Een erg lege accu kan dus de oorzaak zijn van niet stationair lopen.

:Y

Voor zover ik weet laad een wisselstroomdynamo pas bij rond de 1000 - 1100 toeren, als dan de accu niet al te best is 8 VOLT dan krijgt de ontsteking geen prik als je stationair tegen de 1000 toeren of lager zit.
 
Carbs ultrasoon laten reinigen, nieuwe accu, tank schoongemaakt en nieuwe benzine, stationair schroef iets gedraaid en hij loopt weer als een zonnetje! Bedankt allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan