Hallo,
Ik ben sinds vorige week in het bezit van me motorrijbewijs en neem de motor van me stiefvader over omdat hij er niet genoeg mee rijdt het gaat ok een Suzuki gsx 600f uit 2006 er staat nu 8300km op je raad het dus al hij heeft veel stil gestaan ik stapte dus van de week op en hij startte dus niet. Accu opgeladen, daarna startte die moeilijk choke erbij toen deed die het weer even Zodra de motor warm is choke eraf gehaald en dan valt die vrijwel direct uit rondje gereden blijft uitvallen, de lokale motorzaak gebeld en zeiden dat het eventueel de carburateurs konden zijn kosten voor schoonmaken 400,- vond ik aan de hoge kant aangezien Ze me niet konden garanderen dat dat het probleem was kon ook aan de bougies liggen. Aangezien ik altijd aan scooters heb gesleuteld ben ik zelf begonnen service manual erbij 4 nieuwe bougies carburateurs schoongemaakt ( vlotters + sproeiers er zaten veel gele puntjes in de vlotterbakjes ) alles in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde probleem dus ging ik verder kijken bougie kabels doorgemeten zouden tussen de 30 en 40 k ohm moeten zijn de eerste lag op 37 en de andere op 34 netjes zou je denken toch? Accu geeft alleen 8v maar dacht dat dat niks te maken had met een te laag stationair toerental en dat die uitvalt vandaar ook mijn vraag iemand een idee ?
Mvg Michael
Ik ben sinds vorige week in het bezit van me motorrijbewijs en neem de motor van me stiefvader over omdat hij er niet genoeg mee rijdt het gaat ok een Suzuki gsx 600f uit 2006 er staat nu 8300km op je raad het dus al hij heeft veel stil gestaan ik stapte dus van de week op en hij startte dus niet. Accu opgeladen, daarna startte die moeilijk choke erbij toen deed die het weer even Zodra de motor warm is choke eraf gehaald en dan valt die vrijwel direct uit rondje gereden blijft uitvallen, de lokale motorzaak gebeld en zeiden dat het eventueel de carburateurs konden zijn kosten voor schoonmaken 400,- vond ik aan de hoge kant aangezien Ze me niet konden garanderen dat dat het probleem was kon ook aan de bougies liggen. Aangezien ik altijd aan scooters heb gesleuteld ben ik zelf begonnen service manual erbij 4 nieuwe bougies carburateurs schoongemaakt ( vlotters + sproeiers er zaten veel gele puntjes in de vlotterbakjes ) alles in elkaar gezet en nog steeds hetzelfde probleem dus ging ik verder kijken bougie kabels doorgemeten zouden tussen de 30 en 40 k ohm moeten zijn de eerste lag op 37 en de andere op 34 netjes zou je denken toch? Accu geeft alleen 8v maar dacht dat dat niks te maken had met een te laag stationair toerental en dat die uitvalt vandaar ook mijn vraag iemand een idee ?
Mvg Michael