Motor loopt niet stationair

Sneakface

Vulneratus Nec Victus
2 apr 2017
18
8
Venlo
Dag mensen,

Ik ben in het bezit van een CBR900rr uit '99. Maandag ga ik hem inruilen voor een RSV Mille.

Nu heeft de motor een jaartje stil gestaan en heb alle oliën ververst, benzine tank gespoelt, filtertje vervangen en de carbs schoongemaakt. Dat laatste heb ik tot 3 keer toe gedaan maar hij wil nog steeds niet stationair lopen.

Rijden doet ie als vanouds heerlijk, alleen hij valt steeds uit bij een te laag toerental.

Kan iemand mij in de juiste richting helpen?


Alvast bedankt,


Roy.
 
Dag mensen,

Ik ben in het bezit van een CBR900rr uit '99. Maandag ga ik hem inruilen voor een RSV Mille.

Nu heeft de motor een jaartje stil gestaan en heb alle oliën ververst, benzine tank gespoelt, filtertje vervangen en de carbs schoongemaakt. Dat laatste heb ik tot 3 keer toe gedaan maar hij wil nog steeds niet stationair lopen.

Rijden doet ie als vanouds heerlijk, alleen hij valt steeds uit bij een te laag toerental.

Kan iemand mij in de juiste richting helpen?


Alvast bedankt,


Roy.
Stationair iets hoger zetten?
Bij hoeveel rpm valt hij stil en op welk rpm loopt hij nog goed?
 
Staan de luchtregelschroeven wel goed afgesteld en heb je die er ook uit gehad tijdens het schoonmaken.
Ja die heb ik eruit gehaald. Eerst erin en geteld... ben daar ook al een beetje mee aant spelen geweest, maar doet niks alleen moeilijker starten.
+1 voor luchtregelschroeven, maar ook:
- synchronisatie
-verse brandstof
Oude brandstof heb ik de tank mee gespoeld en eruit gehaald, daarna heb ik opnieuw getankt.
 
2000 loopt ie goed, daaronder begint ie te stotteren.
Kans is inderdaad heel groot dat de stationairsproeier(s) dicht zitten.
Even eruit halen en voorzichtig doorprikken met een dun ijzerdraadje, ook de gaatjes aan de zijkant.
s-l640.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan