Broemsie
Die hard MF'er
3 dagen geleden heb ik voor t eerst sinds een half jaar geprobeerd mijn motor te starten. Deze had er blijkbaar nog niet zo veel zin in want hij sloeg niet aan.
Carbs leeg laten lopen, nieuwe bougies en nieuwe brandstof erin; starten--> niets nada noppes. Ik heb in het verleden aardig wat problemen gehad met mijn carburateurs. Maar voordat ik daar weer de schuld geef, wil ik toch wel zeker zijn dat het ook echt de carburateurs zijn die de oorzaak zijn.
De accu had ik aan de lader gehad.. Deze heb ik toch maar even door gemeten-> 12V onbelast en ongeveer 10V tijdens starten. Die is in orde lijkt me.
Vervolgens heb ik een beetje remschijfreiniger bij mijn luchtfilter ingespoten -> niet iedere keer wou ie aan slaan.
Toen heb ik besloten nog wat meer door te meten;
Als eerste alle bougiedoppen. Deze hadden allemaal een weerstand van ongeveer 10 KOhm.. Ook in orde lijkt me.
Toen op vonkjes gecheckt; de bougies van de 2e en 3e cilinder vonkten niet. Dan zou je denken dat t daaraan ligt. Echter; als ik de voedingskabels van de bobine voor cilinder 1 en 4 eraf haal, geeft de bobine voor cilinder 2 en 3 wel een vonk af.
Ik zit nu 3 dagen te klooien en ik word er nu aardig flauw van. Iemand enig idee wat t probleem kan zijn?
o, bij de weg; het betreft een Suzuki GSX-R 750 uit 1991.
Carbs leeg laten lopen, nieuwe bougies en nieuwe brandstof erin; starten--> niets nada noppes. Ik heb in het verleden aardig wat problemen gehad met mijn carburateurs. Maar voordat ik daar weer de schuld geef, wil ik toch wel zeker zijn dat het ook echt de carburateurs zijn die de oorzaak zijn.
De accu had ik aan de lader gehad.. Deze heb ik toch maar even door gemeten-> 12V onbelast en ongeveer 10V tijdens starten. Die is in orde lijkt me.
Vervolgens heb ik een beetje remschijfreiniger bij mijn luchtfilter ingespoten -> niet iedere keer wou ie aan slaan.
Toen heb ik besloten nog wat meer door te meten;
Als eerste alle bougiedoppen. Deze hadden allemaal een weerstand van ongeveer 10 KOhm.. Ook in orde lijkt me.
Toen op vonkjes gecheckt; de bougies van de 2e en 3e cilinder vonkten niet. Dan zou je denken dat t daaraan ligt. Echter; als ik de voedingskabels van de bobine voor cilinder 1 en 4 eraf haal, geeft de bobine voor cilinder 2 en 3 wel een vonk af.
Ik zit nu 3 dagen te klooien en ik word er nu aardig flauw van. Iemand enig idee wat t probleem kan zijn?
o, bij de weg; het betreft een Suzuki GSX-R 750 uit 1991.
Laatst bewerkt: