motor loopt op 1 cilinder (yamaha XTZ750)

MikeXTZ750

MF'er
21 mrt 2022
81
33
Hoi iedereen,
Ik ben vandaag een stuk gaan rijden, begeven moment reed in z'n 2e versnelling over een zandpad met erg los zand (reed rond de 2500 toeren) toen de motor ineens nog maar op 1 cilinder liep.
Heb vervolgens de motor op reserve gezet. Vervolgens opnieuw gestart en na zoon 5 seconden was het probleem verholpen.
Ben daarna gaan tanken maar toen ging er maar 8 liter in, hoefde dus nog lang niet op reserve.
Nu vraag ik me af wat de oorzaak kan zijn.
Misschien de lagen touren in combinatie met het lossen zand?

Ben benieuwd wat jullie denken!
 
Is het niet gewoon een 1cilinder?

Wellicht een beetje verontreiniging in de carbs (geen inj toch?), schilfertje lak, oud bougietje, dichtzittend luchtfilter, slecht werkende vacuumkraan...
Bij het kopen van een tweedehansje is het helemaal niet zo'n gek idee om de gevoelige pnten even te inspecteren. Vaak gaan ze miet net na een grote beurt de deur uit
 
Hoi iedereen,
Ik ben vandaag een stuk gaan rijden, begeven moment reed in z'n 2e versnelling over een zandpad met erg los zand (reed rond de 2500 toeren) toen de motor ineens nog maar op 1 cilinder liep.
Heb vervolgens de motor op reserve gezet. Vervolgens opnieuw gestart en na zoon 5 seconden was het probleem verholpen.
Ben daarna gaan tanken maar toen ging er maar 8 liter in, hoefde dus nog lang niet op reserve.
Nu vraag ik me af wat de oorzaak kan zijn.
Misschien de lagen touren in combinatie met het lossen zand?

Ben benieuwd wat jullie denken!
Je rijdt te langzaam. :+


Maar misschien is je benzinepomp kaduuk, dat kan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan