Motor loopt op twee cilinders

Ninja Slak

Rookie
18 jul 2004
6
0
GSX R750 met injectie van 1998 loopt maar op twee cilinders. De twee linkercilinders doen niet mee. De bougie's vonken wel. Wie weet waar ik het probleem moet zoeken.
 
Dan is het iig niet je bobines..


Kunnen ookde ontstoorders zijn in de bougiekappen..lijkt me ook stug...

heb je al ff in de cylinder gekeken? met een zaklampje ff naar de zuigerkop kijken van beide niet meedraaiende cylinders ...dus ff zorgen dat ze omhoog staan...Ff controleren op schade ..gat of zo... ;) Lijkt me sterk allebei maar je weet maar nooit.
 
Vanaf de distributie beginnen te tellen voor cilindernummering
(alleen voor die fransozen zijn weer tegendraads :( )

Als jouw 2 linker cilinders niet meedoen moet je oppassen ivm de torsiekrachten op de krukas. Controleer eerst eens de bougies en dan de bougiekabels, verwissel eens de bobines en kabels. Als de 2 rechter plots niet meedoen en de linker wel dan is het een ontstekingsprobleem

(een probleem in de stuurstroom van de bobines is het iig al niet)

Controleer eerst maar eens die bougie's en bougiekabels/doppen.
 
Laatst bewerkt:
Klepschade? Wel toevallig dan dat het twee cilinders zijn, maar goed als de rest allemaal wel goed is? Heb dit wel gehad bij koekblik. Liep koud op 5 poten en warm liep hij weer goed. Bleek ook in de kleppen te zitten.
 
Hoi ik heb precies hetzelfde gehad met mijn SRAD uit 98 en het is niet zo heel ernstig.
Gewoon ff alles goed schoonmaken en dan doet ie het gewoon weer, meestal zit er net wat vuil in je brandstof toevoer wat ie er ff doorheen moet blazen.
Gewoon een injector die dus wijgert.
Dus niet te ver zoeken want dat is waarschijnlijk niet nodig
 
Vanaf de distributie beginnen te tellen voor cilindernummering
(alleen voor die fransozen zijn weer tegendraads :( )

Als jouw 2 linker cilinders niet meedoen moet je oppassen ivm de torsiekrachten op de krukas. Controleer eerst eens de bougies en dan de bougiekabels, verwissel eens de bobines en kabels. Als de 2 rechter plots niet meedoen en de linker wel dan is het een ontstekingsprobleem

(een probleem in de stuurstroom van de bobines is het iig al niet)

Controleer eerst maar eens die bougie's en bougiekabels/doppen.


heeft een motor de distributie niet in het midden zitten of hebben ze daar alleen bij mijn bandietje over nagedacht :+

aders is het gewoon als je erop zit van links naar rechts eigenlijk heel logisch

edit ; ik kan toch nooit een post in een keer goed posten |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan