Motor loopt slecht na rit

nathan524

MF'er
4 nov 2018
34
0
Saasveld
Hyosung gt 125 2013

Ik reed een uur lang naar mijn bestemming. Eenmaal toen ik weer moest vertrekken startte mijn motor slecht, had geen vermogen meer en kwam niet meer op toeren. in de eerste versnelling kom je nauwelijks vooruit en in de neutraal komt hij ook niet op toeren.;( Stationair loopt hij ook niet, als je het gas loslaat gaat hij direct uit. Maakt niet uit of ik wel of geen choke gebruik. Uitlaat knalt niet bij proberen te rijden of in neutraal. Ik heb geen idee wat dit kan zijn aangezien dit niet was op de rit tot aan mijn bestemming. Help me alsjeblieft! 8)7
 
Laatst bewerkt:
Tank vacuum lijkt me niet als het probleem zich voordoet na een poosje stil staan.
Heeft een 2013 GT 125 een carburateur of injectie?
Wat is er gebeurt in de tijd dat de motor geparkeerd stond? Heeft het b.v. geregend oid?
 
Ik heb een keer een heel slecht lopende motor gehad na een nacht in de stromende regen. Maar dat speelt hier dus niet. Slechte benzine toevoer (wat Sammy al suggereerd) of vuiligheid in de carburateur lijkt me het meest voor de hand liggend. Waarom dat precies na een paar uur stil staan is gaan spelen kan ik zo niet bedenken. Was meteen de eerste keer starten al problematisch of is ie na 10-30 seconden gaan stotteren? In tweede geval zat er nog schone benzine in de vlotterkamer en kwam er daarna troep uit de tank.

Of een grapjas heeft de benzinekraan dicht gedraaid, je weet maar nooit.
 
Begin met het uitsluiten van basis-dingen: vlotterbakje er onderuit en sproeiers doorblazen met perslucht. Bougies: kleur checken (dikke laag kool = wegmikken en nieuwe monteren + Carburatie fatsoenlijk afstellen). EVT ook bougiedop en kabel checken, (maar daar verwacht ik eerder problemen mee als het nat is). Controleer ook de doorstroming van je benzinekraan eens.

Om wat gerichter mee te kunnen denken: Beschrijf de motorloop eens. Stottert hij bij gas geven bijvoorbeeld of houdt hij dan juist in??
 
Ik heb een keer een heel slecht lopende motor gehad na een nacht in de stromende regen. Maar dat speelt hier dus niet. Slechte benzine toevoer (wat Sammy al suggereerd) of vuiligheid in de carburateur lijkt me het meest voor de hand liggend. Waarom dat precies na een paar uur stil staan is gaan spelen kan ik zo niet bedenken. Was meteen de eerste keer starten al problematisch of is ie na 10-30 seconden gaan stotteren? In tweede geval zat er nog schone benzine in de vlotterkamer en kwam er daarna troep uit de tank.

Of een grapjas heeft de benzinekraan dicht gedraaid, je weet maar nooit.
Ja bij het startten eigenlijk direct al. Al startte de motor toen wel snel als je het vergelijkt met nu. ik ga nakijken of er troep in de tank zat en de carburateur schoonmaken en toevoer nakijken. En dan kijk ik ook of er aan de bezinekraan is gezeten. |(
 
Begin met het uitsluiten van basis-dingen: vlotterbakje er onderuit en sproeiers doorblazen met perslucht. Bougies: kleur checken (dikke laag kool = wegmikken en nieuwe monteren + Carburatie fatsoenlijk afstellen). EVT ook bougiedop en kabel checken, (maar daar verwacht ik eerder problemen mee als het nat is). Controleer ook de doorstroming van je benzinekraan eens.

Om wat gerichter mee te kunnen denken: Beschrijf de motorloop eens. Stottert hij bij gas geven bijvoorbeeld of houdt hij dan juist in??
Als hij loopt en ik geef gas stottert hij niet. Het is net alsof hij te weinig benzine krijgt. Als ik het gas vol open doe komt hij gewoon heeel traag op toeren en komt niet eens tot het rooie gebied met de rpm teller. Wel als hij helemaal open staat dan komt er soms meer en minder benzine. ( dan gaat de rpm teller iets terug en dan weer iets hoger ) Verder kan ik geen onregelmatigheid horen of dat het maar op één cilinder loopt. Wel komt een stuk minder geluid.
 
Als hij loopt en ik geef gas stottert hij niet. Het is net alsof hij te weinig benzine krijgt. Als ik het gas vol open doe komt hij gewoon heeel traag op toeren en komt niet eens tot het rooie gebied met de rpm teller. Wel als hij helemaal open staat dan komt er soms meer en minder benzine. ( dan gaat de rpm teller iets terug en dan weer iets hoger ) Verder kan ik geen onregelmatigheid horen of dat het maar op één cilinder loopt. Wel komt een stuk minder geluid.
oke.. niet te weinig benzine dus, want als dat zo was dan sloeg íe af zodra je gas geeft. ;)

Al gecheckt of zowel in- als uitlaat vrij zijn??
 
Ik zou toch de ontsteking controleren. Als één van de bougies ergens sluiting maakt heb je vergelijkbare symptomen en het is een stuk makkelijker om de bougies & kabels in het donker even op vonken te controleren en de bobbines even door te meten dan om de carb uit elkaar te halen om te reinigen.
 
Klinkt ook wel als een te mager mengsel. Mogelijk minder benzinetoevoer als voor het ontstaan van het probleem (verstopping in de carburatuer/carburateurs). Of mogelijk te veel luchttoevoer als voor het ontstaan van het probleem.
En als de choke ook al niet werkt, zou het dan kunnen zijn dat er ergens een vacuumlek (vacuumslang, inlaatrubbers) niet goed afdicht en daarmee valse lucht aanzuigt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan