achamemnon
Die hard MF'er
- 5 nov 2006
- 270
- 0
Vorige week was ik een stukje aan het rijden op mijn Kawa GPZ500s uit 1993. Opeens begon hij behoorlijk te knetteren. Het leek alsof de uitlaat eronderuit gevallen was. Bij thuiskomst heb ik de uitlaat gedemonteerd. daarbij bleek dat hij nogal verroest was en dat hij los zat.
Goed, nieuwe bocht gekocht en dit weekend netjes geinstalleerd. Maar bij het starten hoorde ik een nog harder gerammel dan de week ervoor. Stationair draaien deed hij al helemaal niet. Onder de 4000rpm slaat hij af. Verder komt er witte rook uit de uitlaat en volgens mij ook ergens uit het motorblok.
Nu weet ik dat witte rook vaak duidt op vocht. een lekke koppakking is dan de eerste verdachte. Maar mij klinkt het raar in de oren. Kan een lekke koppakking zo ineens problemen gaan geven? En het installeren van een nieuwe uitlaat heeft de zaak behoorlijk erger gemaakt, daar snap ik niets van
Heeft iemand een idee wat er mogelijk aan de hand is?
hartelijk dank
Goed, nieuwe bocht gekocht en dit weekend netjes geinstalleerd. Maar bij het starten hoorde ik een nog harder gerammel dan de week ervoor. Stationair draaien deed hij al helemaal niet. Onder de 4000rpm slaat hij af. Verder komt er witte rook uit de uitlaat en volgens mij ook ergens uit het motorblok.
Nu weet ik dat witte rook vaak duidt op vocht. een lekke koppakking is dan de eerste verdachte. Maar mij klinkt het raar in de oren. Kan een lekke koppakking zo ineens problemen gaan geven? En het installeren van een nieuwe uitlaat heeft de zaak behoorlijk erger gemaakt, daar snap ik niets van
Heeft iemand een idee wat er mogelijk aan de hand is?
hartelijk dank