Motor loopt te arm tussen 3- en 10.000 toeren

GSXR-1000-K8

MF'er
17 feb 2009
113
0
Hallo,

Wie kan mij helpen:

Ik heb deze week mijn suzuki gsxr1000 op de testbank gehad, en er is het volgende uit gekomen:

Aantal PK's op de achter-as = 150,10 PK :]
Max Koppel: 107,93 NM *D

Maar er is een ding: Uit de test blijkt, dat op een bepaald punt mijn motor veelste arm staat afgesteld,

Als je in de 4de versnelling de run maakt ( sterkste versnelling ), dan blijkt
dat tussen de 3000 en 10.000 toeren de motor te arm staat afgesteld. '(

Tussen de 3000 en 10.000 toeren is hij zelfs niet te meten!!!

Dit terwijl de PK's goed zijn???? :?

Na de 10.000 toeren komt hij weer bij, de "normale"brandstof/lucht verhouding.




Wie weet hier de oplossing voor???????? ( nog ff geen powercommander, dit moet al vanaf de fabriek redelijk goed staan, )

( er zit wel andere uitlaat op, maar dan kan het toch niet zijn dat hij meteen zo arm staat???)
 
Laatst bewerkt:
Wie weet hier de oplossing voor???????? ( nog ff geen powercommander, dit moet al vanaf de fabriek redelijk goed staan, )

( er zit wel andere uitlaat op, maar dan kan het toch niet zijn dat hij meteen zo arm staat???)

Ja de andere uitlaat doet wel degelijk wat.
Vanuit de fabriek staat een motor al erg arm i.v.m. de uitstoot om aan de Euro-norm te kunnen voldoen.

Een andere uitlaat maakt het nog armer.
Ben bang dat je dus toch aan afstellen gebonden bent.
 
Ja de andere uitlaat doet wel degelijk wat.
Vanuit de fabriek staat een motor al erg arm i.v.m. de uitstoot om aan de Euro-norm te kunnen voldoen.

Een andere uitlaat maakt het nog armer.
Ben bang dat je dus toch aan afstellen gebonden bent.

:^...idd .

Emissie-eisen zijn de boosdoener.
Kun je alleen goed krijgen door naaldsetting en/of sproeier wijziging.
Verder ga ik niet......'t specialistisch werk....
Ik ben brikker. 8-)
 
als hij op een testbank is geweest dan moet diegene toch ook kunnen vertellen wat het probleem is ,of er toch minstens een idee van hebben ?

Had gekund.
Maar diegene liet het denk ik wijselijk over aan de klant om te vragen.

Wil hij een verandering of niet? Zo ja....dan dan is het even uien pellen bij de eurie's.


Wellicht een Dynojet-kit...etc... B| ....is'n injeksie-fiets..
 
Laatst bewerkt:
Had gekund.
Maar diegene liet het denk ik wijselijk over aan de klant om te vragen.

Wil hij een verandering of niet? Zo ja....dan dan is het even uien pellen bij de eurie's.


Wellicht een Dynojet-kit...etc...

Hey

een powercommander bedoel je??
en dan een powercommander 3 usb??

niet het afstellen bij de suzzuki dealer standaard??? dan is het toch dubbel op als je allebij doe
 
@theweelyman,

Ga er even mee naar Paul Ritzen of een van zijn collega's. Met zo'n mengsel stook je de machine veel te heet, dat gaat je klepjes kosten.


Hoogtoerige machines zijn heel gevoelig voor de uitlaat. Bovendien leveren moderne sportfietsen zoveel vermogen uit relatief kleine motoren dat er weinig ruimte is voor een foutieve afstelling.


Edit: Met de juiste afstelling heb je nog anderhalve pony extra ook.
 
Laatst bewerkt:
Emissie-eisen zijn de boosdoener.

Helemaal mee eens. Motoren zijn vandaag de dag zo krap als maar mogelijk is afgesteld. Een andere uitlaat leidt er bijna automatisch toe dat je mengsel te arm staat.

TS, lijkt me wel zaak dat je er snel iets aan doet. Een te arm afgesteld blok kán heel wat (dure...) ellende veroorzaken.
 
@theweelyman,

Ga er even mee naar Paul Ritzen of een van zijn collega's. Met zo'n mengsel stook je de machine veel te heet, dat gaat je klepjes kosten.


Hoogtoerige machines zijn heel gevoelig voor de uitlaat. Bovendien leveren moderne sportfietsen zoveel vermogen uit relatief kleine motoren dat er weinig ruimte is voor een foutieve afstelling.

Die heeft een wachtlijst van minimaal een maand -O-
 
@theweelyman,

Ga er even mee naar Paul Ritzen of een van zijn collega's. Met zo'n mengsel stook je de machine veel te heet, dat gaat je klepjes kosten.


Hoogtoerige machines zijn heel gevoelig voor de uitlaat. Bovendien leveren moderne sportfietsen zoveel vermogen uit relatief kleine motoren dat er weinig ruimte is voor een foutieve afstelling.


Edit: Met de juiste afstelling heb je nog anderhalve pony extra ook.

Weer offtopic:
Kortom met een andere uitlaat, is het schadelijk voor sportmotoren? (zoals CBRretjes enzo :o )
 
Dan blijft er het motormanagement over....

--> specialist dus!
Kan iemand mij vertellen wat
het verschil is tussen een dynojet kit en een powercommander??

als ik een powercommander plaats, is het dan nog nodig om eerst nog na de dealer te gaan om hem zo rijker af te laten stellen??en dan de powercommander?? of is dan alleen de powercommander al genoeg?
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen wat
het verschil is tussen een dynojet kit en een powercommander??

als ik een powercommander plaats, is het dan nog nodig om eerst nog na de dealer te gaan om hem zo rijker af te laten stellen??en dan de powercommander?? of is dan alleen de powercommander al genoeg?

Een powercommander is een soort computer die je injectie kan bijregelen. Dus de toevoer van de brandstof verhogen per toerengebied. (het is een tussencomputer welke tussen de motor en je laptop komt te zitten)
Je kan bij de site van powercommander wel een aangepaste injectiemap downloaden en installeren zonder moeite. Dit is een stap in de juiste richting maar echter niet helemaal 100% goed. Daarvoor heb je echt een testbank nodig.

Een dynojet kitje is gemaakt voor motoren welke geen injectie hebben. Hier heb je dus niets aan voor jouw bike.

MEt een powercommander III ben je dus van het gezeur af en kan je zelf afstellen. Met de voorgeprogrammeerde mappen van de website ben je al een heel eind op de goede weg en zal je merken dat je bike al veel beter loopt.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik echt geen klap verstand van injectie (of 4-takt uberhaupt ;)) maar de grap van injectie is nu toch juist dat ie het mengsel zelf aanpast aan de hand van een gemeten waarde? Zo ja, moet je het dan daar niet zoeken, in je lambda ding of zo'n soort sensor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan