Motor loopt te rijk?

lompje

MF veteraan
9 mrt 2008
5.663
114
Sinds een tijdje is mijn (chinese) replica monkey een beetje gek aan het doen.
Als ik wat harder rij (80km/h. Top is 90), gaa het allemaal prima. Als ik van het gas af ga om af te slaan, moet ik behoorlijk wat gas geven om hem niet af te laten slaan. Ook knalt ie.
Als ie dan wel af valt, moet ik behoorlijk kicken (10/20 keer) om em weer te starten.

Mijn idee is dat de motor te rijk loopt... Alleen heeft de motor altijd lekker gereden, en is dit geleidelijk gekomen.
De bougie zit er aardig zwart uit, zie foto. Kleppen zijn ook gesteld.

Wat zou het probleem kunnen zijn? En kan het zijn dat de motor rijker is gaan lopen in de loop van de tijd? Wat 'zegt' de bougie?

Alvast bedankt!

 

lompje

MF veteraan
9 mrt 2008
5.663
114
Choke staat dicht, luchtfilter is nieuw. Hoe controleer ik een lekke vlotter?
 

lompje

MF veteraan
9 mrt 2008
5.663
114


Ik heb niet zo veel ervaring met afstelling, vlotters en naalden... Maar die sproeier (hoofd sproeier?) die ik op de foto in mn hand heb, zat los. Los alsin bijna eraf.

Storing gevonden? Vlotter was dicht trouwens!
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
82.125
1.344
45
Turnhout
Bezoek site
[afbeelding]

Ik heb niet zo veel ervaring met afstelling, vlotters en naalden... Maar die sproeier (hoofd sproeier?) die ik op de foto in mn hand heb, zat los. Los alsin bijna eraf.

Storing gevonden? Vlotter was dicht trouwens!
Dikke kans.
Iig goed werk :Y

Terug monteren en proefrijden.

Ev nieuw bougietje er in.
 
Laatst bewerkt:

lompje

MF veteraan
9 mrt 2008
5.663
114
Klopt!

Achterwiel naaf zit al vol met heli coils, achterlicht bracket afgebroken, roest...

Maar ben stukje bij beetje alles aan het poedercoaten en vervangen voor knap after market spul, dus uiteindelijk...
Ik heb nu 5600 km ermee gereden, en los van dit dingetje heb ik toch bar weinig ellende gehad!
 

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
3.975
37
Nijkerk
Bezoek site
Ik ken het wphb van dit ding uiteraard niet, maar het lijkt me dat je de stationair sproeier in je hand hebt.
Maar dat zal voor het euvel niet uitmaken, dat is zeer waarschijnlijk verholpen.
 

Buellbloke

MF veteraan
27 jan 2011
4.768
162
Ik ken het wphb van dit ding uiteraard niet, maar het lijkt me dat je de stationair sproeier in je hand hebt.
Maar dat zal voor het euvel niet uitmaken, dat is zeer waarschijnlijk verholpen.
Ik ken het wphb van dit ding ook niet maar desondanks denk ik dat het de hoofdsproeier betreft.
 

lompje

MF veteraan
9 mrt 2008
5.663
114
Wel een bikkel dat je daar op durft te rijden. :Y
6 km heen en 6 km terug. Max 60 km/ h weg. Tank voor 7 euro in de maand... :)

1x in de maand alle kritieke delen even nalopen, niks aan de hand!

Het was inderdaad de hoofdsproeier. Motortje loopt weer als een zonnetje. Pakt weer lekker op en volgas / gas los geen knallen en verzuipen meer. :)
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.168
402
Assen
Zeg, het upgraden van -uit fabriek- slechte motoren met betere onderdelen ken ik..
Maar de poducenten van betere onderdelen van jouw ding, maken die ook k&k motortjes?
 

1500vulcano

Die hard MF'er
14 dec 2005
535
5
59
Etten-Leur
als je van sleutelen en "prutsen"houd is het leuk om te doen
mijn vulcan was ik ook altijd mee bezig mijn gtr1400 wil niet kapot dus nu maar een guzzi in elkaar zetten ,zo blijf je ook lekker bezig })