Motor maar weer inruilen????

woofer

MF'er
4 jan 2002
86
0
deventer
Ik wil graag jullie mening. Ik heb een beetje zielig probleem: sinds ik een blackbird heb, rij ik ook meteen als een bezetene (160km/h+ enzo) Hiervoor had ik een cbr 1000F, ook niet 1 van de meest kinderachtige motoren maar daarmee reed ik veel kalmer en langzamer. Die blackbird nodigd gewoon meer uit zeg maar, ik heb al zitten denken om hem maar weer in te ruilen tegen bijvoorbeeld een gl1500 of een st 1100 maarja is dat wel de oplossing??? Af en toe heb ik er echt spijt van dat ik de blackbird gekocht heb maarja de cbr 1000F was al binnen 1 week verkocht!!!!! dus terugruilen kan al niet meer.

Hebben jullie wel eens om jezelf te beschermen maar ander type motor gekocht vanwege rijstijl/bekeuringen/onderhoudskosten(banden,verzekering,benzineverbruik)???????

Ik vraag dit serieus, dit is niet als grap bedoeld of als "effe laten weten dat ik de man ben met de snelle motor"
 
Klopt wel dat deze motor uitnodigt tot snel rijden, maar je doet het toch echt zelf.

Ik zou zeggen: leg jezelf een limiet op, bijvoorbeeld op de snelweg niet harder dan 140(120) of 120(100) etc...

Houden die BB!! Je kan je trouwens afvragen hoeveel boetes of (bijna)ongelukken je tot nu toe hebt gehad met de BB. Meer als met de CBR1000F?? Nee? Ok dan, lekker doorgaan, maar een beetje opletten!
 
Zelf ben ik obver gestapt op een suzuki gsxr srad
heb nog een cbr 600 F tekoop

misschien wat voor je ?

onder aan staat een link ;)
 
Je kan ook kiezen voor een FJR :P

Net iets minder imposant vermogen (dus minder "per ongeluk" te hard rijden, moet wat bewuster het gas opendraaien) maar als je wil kan je er best hard/sportief mee rijden.
 
Hebben jullie wel eens om jezelf te beschermen maar ander type motor gekocht vanwege rijstijl/bekeuringen/onderhoudskosten(banden,verzekering,benzineverbruik)???????
op supermoto discussie lijsten hoor ik niks anders...

met zo'n ding doe je rustig aan waar er veel gecontroleerd wordt en hang je de beest uit waar het min of meer kan })

interesse in een mooie groene duke-2? :+
 
je ken ook een sp-1 kopen...hehehe...die gaat ook minder hard ;)
 
Kan niet oordelen.. 'k rijd 125...
..en dan geen pk's maar cc's :P

Maar ik zou em niet weg doen denk ik hoor...
ik hoor van verschillende mensen die ook een BlackBird hebben dat ze er ook heel relaxed mee kunnen toeren namelijk...
 
Ik wil graag jullie mening. Ik heb een beetje zielig probleem: sinds ik een blackbird heb, rij ik ook meteen als een bezetene (160km/h+ enzo) Hiervoor had ik een cbr 1000F, ook niet 1 van de meest kinderachtige motoren maar daarmee reed ik veel kalmer en langzamer. Die blackbird nodigd gewoon meer uit zeg maar, ik heb al zitten denken om hem maar weer in te ruilen tegen bijvoorbeeld een gl1500 of een st 1100 maarja is dat wel de oplossing??? Af en toe heb ik er echt spijt van dat ik de blackbird gekocht heb maarja de cbr 1000F was al binnen 1 week verkocht!!!!! dus terugruilen kan al niet meer.

Hebben jullie wel eens om jezelf te beschermen maar ander type motor gekocht vanwege rijstijl/bekeuringen/onderhoudskosten(banden,verzekering,benzineverbruik)???????

Ik vraag dit serieus, dit is niet als grap bedoeld of als "effe laten weten dat ik de man ben met de snelle motor"
ja, ik ken dat gevoel. met de k1200rs heb ik dat ook. maar ik denk dat je dat met elke beetje sportieve toerbuffel hebt. hij gaat lekker, je zit uit de wind, dus gaan. (het lijkt allemaal wat minder hard te gaan)
inruilen is niet de oplossing. disipline wel. lukt dat niet, ga dan op zoek naar een cruisecontrol.
 
Ken wel mensen die om die redenen hun motor hebben verkocht ( hij was het na 55 bekeuringen in 1 jaar en in de laatste week 4 waarvaan twee staande gehouden zat )
en dat ging om een fireblade
 
Ik heb ook cbr1000 gereden en ben toen overgestapt op een cbr600 om meer te kunnen "spelen", maar na een paar weken zat ik bijna iedere keer in zijn toerenbegrenzer (dubbele woordwaarde :) )
Heb hem na 6 maanden weer verkocht en weer een cbr1000 gekocht omdat ik erachter kwam dat ik toch wel van een hoop koppel hou.
En ja hard rijden gaat heel gemakkelijk op een BB, maar vergis je niet in een 600cc fiets.
Meestal begin je met het voornemen om anders te gaan rijden maar als je die fiets hoort gillen raak je eraan verslaafd, neem dat maar van mij aan, en op een gegeven moment wil je maar een ding horen; hij moet gillen,janken,schreeuwen.
Keuze BB of cbr1000 is geen keuze, hou die BB en ga zo nu en dan is de grens over richting Duitsland om lekker uit te waaien.
Hoe dan ook jij beslist hoe en hoe hard je rijdt en het maakt echt niet uit op welke MOTOR (banaanscore :+ ) je rijdt, (te)hard gaan ze bijna allemaal.
 
Ik heb ook cbr1000 gereden en ben toen overgestapt op een cbr600 om meer te kunnen "spelen", maar na een paar weken zat ik bijna iedere keer in zijn toerenbegrenzer (dubbele woordwaarde :) )
Heb hem na 6 maanden weer verkocht en weer een cbr1000 gekocht omdat ik erachter kwam dat ik toch wel van een hoop koppel hou.
En ja hard rijden gaat heel gemakkelijk op een BB, maar vergis je niet in een 600cc fiets.
Meestal begin je met het voornemen om anders te gaan rijden maar als je die fiets hoort gillen raak je eraan verslaafd, neem dat maar van mij aan, en op een gegeven moment wil je maar een ding horen; hij moet gillen,janken,schreeuwen.
Keuze BB of cbr1000 is geen keuze, hou die BB en ga zo nu en dan is de grens over richting Duitsland om lekker uit te waaien.
Hoe dan ook jij beslist hoe en hoe hard je rijdt en het maakt echt niet uit op welke MOTOR (banaanscore :+ ) je rijdt, (te)hard gaan ze bijna allemaal.

:^

Dat had ik dus ook. Ben van FJ1200 naar een SV650S gegaan. Omdat ik iets rustiger wilde doen. Nou, dat lukte dus 4 weken. Daarna reed ik als een zot met dat ding. Steeds het rood in, in de stad was ik niet bij te houden. Werd eigenlijk gewoon een beetje te gek. Zo'n SV rijdt ook zo lekker, dat je er heel snel aan gewend raakt. Ik moest dus eigenlijk weer een fiets hebben die me ontzag en respect geeft. Die heb ik gevonden: een Mille :)
Daar laat ik dezelfde toestanden als bij de SV wel uit mijn hoofd....
Maar ja: hoe dat gaat over pak-hem-beet 2 jaar is natuurlijk ook afwachten...

Hou die BB nou maar en hou je hersens en rechterhand onder controle. Dat doe probeer ik ook. Er is niks zo fijn als een koppel-fiets.
 
Laatst bewerkt:
Ha, die Woofer;

Ik heb soortgelijke gevallen gehoord waarbij mensen uiteindelijk op een dikke naked bike overstapten (XJR, GSX1400, noem maar op) en daarmee wel de kick van een groot vermogen hadden zonder de drang om op al te hoge snelheden te blijven cruisen. Een jethelm helpt hier ook bij...
 
ook sv650s gahad om mezelf te behoeden voor idioot gedrag, niet gelukt :P
Toen maar een TL1000S, Ooo fuck wat een fun is dat :] , eh ook weer niet gelukt.
Nu een Mega Tweety (BB) tot nu toe rij ik door ´t gewicht iets minder extreem
maar ja ´t is dan ook een luxe toerfiets he })
Zal wel aan mij liggen (hoop dat ´t nooit veranderd) :+
 
Ik heb een ER-5 gekocht zonder windbescherming om het snelheidsgevoel al bij 120 km/u te hebben })


( '( )
 
Lijkt me een typisch gevalletje van gebrek aan discipline.
Oplossing 1: je rechterhand in bedwang leren houden
Oplossing 2: een rustigere motor kopen die minder vraagt om: GÁÁÁÁÁÁS!!!
 
Idd discipline. Kwestie van je rechterhandje. Als je die niet in bedwang hebt, dan is een andere motor mogelijk een oplossing. Waarom ben je eigenlijk overgestapt van cbr1000 naar BB? Lijkt mij vanwege de motor en z'n kunnen...
 
zie hier mijn actie :+ jaja,...ik ook (weer) een Fazer

wat Guz ook al zei: "motoren beginnen pas leuk te worden als je ze gebruikt waar ze voor gemaakt zijn"

naja, en als die "bijhorende" rijstijl je dan niet lekker zit,... das klote ja...

sucses ermee....
 
ik zou iets snellers kopen, als ze je dan toch je rijbewijs afpakken moet het wel de moeite waard zijn geweest. ik noem een zx 12 r of een hayabusaat............
 
ik zou iets snellers kopen, als ze je dan toch je rijbewijs afpakken moet het wel de moeite waard zijn geweest. ik noem een zx 12 r of een hayabusaat............

en dan wordt je gepakt op je ZX12-R met 55km te hard... :z
 
Ik ken het probleem,ik had eerst een Kawa ZXR750(en net mijn rijbewijs)en daar reed ik als een gek mee(voor zover ik rijden kon :? )Vond het dus beter om die maar weg te doen(omdat ik geen deadwish hab/heb)kocht toen een Hornet 600.
Vond na een 3/4 jaar dat ik CC's en koppel te kort kwam en rijd nu op een XJR1300SP(dit alles in een jaar tijd :? )
Ook daar kan je heeeel hard mee(toch het rechter handje?????).
Zit nu te denken om die in te ruilen voor een R1,en daar dan een streetfighter/stuntmotor van te maken en dan maar gek te gaan doen op industrie tereinen en af en toe is op het cicuit te gaan raggen.
Dat is beter voor mij en voor de mede mens+ik wil nog steeds niet dood en mijn rijbewijs wil ik ook graag houden(zeg niet dat ik op de openbare weg niet meer te hard zou rijden maar wil het wel makker aan gaan doen,schrik soms toch een beetje van al die verhalen over (dodelijke)ongelukken....)

Tja het blijft moeilijk.....R1 is denk ook geen oplossing.
 
Terugtunen tot 25 kW?
lol04.gif

lol04.gif
lol04.gif
lol04.gif
lol04.gif
lol04.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan