Motor Mercuur Den Haag gaat dicht

Toch een doorstart..

Motor Mercuur geeft vol gas met bredere formule
donderdag, 22 september 2011

Nadat Motor Mercuur in Den Haag recent zelf haar bedrijfsactiviteiten in de oude vorm beëindigde, staat het bedrijf met hernieuwd elan weer volop klaar voor motorrijders uit Den Haag en de rest van Nederland. Hierbij zorgen een aantal veranderingen in de bedrijfsvoering ervoor dat het -al 80 jaar bestaande- bedrijf weer een zonnige toekomst tegemoet gaat. Motor Mercuur verkoopt vanaf nu gebruikte en nieuwe motoren van alle merken, pleegt onderhoud aan alle modellen van alle merken en biedt een zeer uitgebreid assortiment aan kleding (volledig assortiment Damen Leathers), onderdelen en accessoires.

Vanaf heden is Motor Mercuur, gevestigd in het Motor Experience Center aan de Laan van Waalhaven 355 in Den Haag, weer volop in bedrijf. In de nieuwe opzet is er dan ook nadrukkelijk niet voor gekozen een officieel dealerschap aan te nemen, maar wel de mogelijkheid alle nieuwe modellen van alle motormerken te leveren. In de werkplaats wordt er volgens de officiële richtlijnen onderhoud en service aan alle merken en modellen gepleegd. Het werkplaatspersoneel is daarvoor nog steeds het Honda- en Ducati-gecertificeerde team dat al jaren het kloppende hart van de zeer goed draaiende onderhoudsafdeling is. Nu er nieuwe motoren en occasions van alle merken verkocht worden, is voor èlk merk alle technische kennis die nodig is ook aanwezig.

Door het kiezen van een bredere benadering van de motormarkt zal Motor Mercuur de kosten voor haar klanten aanzienlijk drukken. Alle merken en modellen van alle jaartallen kunnen nu immers voor de allerscherpste prijzen worden ingekocht, een werkwijze waarvan de klanten direct kunnen profiteren. Dit geldt zowel voor occasions als nieuwe motorfietsen. De bredere inkoopkanalen zorgen ervoor dat de motoren in de showroom altijd extreem scherp geprijsd zijn en dat een eventueel niet-voorradig model binnen no-time toch aanwezig kan zijn. En dat dus van elk merk, elk model, elk jaartal!


(bron)

Alsje dealer bent verwacht je toch scherper in te kunnen kopen t.o.v. een niet dealer, of snap ik het meer helemaal?
 
Dat weet ik niet, maar dealers worden ook om de zoveel tijd op hoge kosten gejaagd door eisen die de importeurs stellen aan :
- verplicht af te nemen demo's
- styling van de zaak.
Hoorde laatst van een dealer dat een groot merk weer met allerlei eisen kwam op dat vlak, waardoor men overwoog dat dealerschap er maar uit te gooien. het gaat toch al zo slecht, moeten ze eerst weer tig motoren verkopen om uit de kosten te komen........


ben overigens blij dat ze een doorstart kunnen maken.......
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik niet, maar dealers worden ook om de zoveel tijd op hoge kosten gejaagd door eisen die de importeurs stellen aan :
- verplicht af te nemen demo's
- styling van de zaak.
Hoorde laatst van een dealer dat een groot merk weer met allerlei eisen kwam op dat vlak, waardoor men overwoog dat dealerschap er maar uit te gooien. het gaat toch al zo slecht, moeten ze eerst weer tig motoren verkopen om uit de kosten te komen........


ben overigens blij dat ze een doorstart kunnen maken.......

jou punten snap ik wel, maar aan de andere kant moet je ook alles wat er in je showroom hebt staan afgerekend hebben, terwijl je met een dealerfiets pas hoeft te betalen als hij verkocht wordt. Als je er dan 10 van elk merk hebt staan.......... en mensen gaan niet zeggen ooowww leuke folder doe mij die maar, beetje kip en ei verhaal.

Ook loop je als verkopend kanaal ( van die nieuwe motorfietsen aan mercuur ) een risico dat jij gestraft gaat worden voor de grijze verkoop, waarmee je namelijk de dealers die zich wel aan die verplichtingen houden tekort gaat doen en zo niets meer over houdt aan officiële dealers.
 
jou punten snap ik wel, maar aan de andere kant moet je ook alles wat er in je showroom hebt staan afgerekend hebben, terwijl je met een dealerfiets pas hoeft te betalen als hij verkocht wordt. Als je er dan 10 van elk merk hebt staan.......... en mensen gaan niet zeggen ooowww leuke folder doe mij die maar, beetje kip en ei verhaal.

Ook loop je als verkopend kanaal ( van die nieuwe motorfietsen aan mercuur ) een risico dat jij gestraft gaat worden voor de grijze verkoop, waarmee je namelijk de dealers die zich wel aan die verplichtingen houden tekort gaat doen en zo niets meer over houdt aan officiële dealers.
Arie Molenaar?
 
Maar wel de beste service van nederland!!!!!

Mwah, dat heb ik toch wel anders ervaren in de 15 jaar dat ik bij Berry kom. Tis up en down, de ene keer kan alles, de andere keer lijkt het nergens op. Maar dat is persoonlijk, mijn broer heeft geen problemen met Goedhart, behalve als hij zijn motor wil inruilen, dan gaat tie liever naar een ander
 
Maar wel de beste service van nederland!!!!!

Ben ik het helemaal mee eens, en altijd gezellig, in voor een praatje en goed gesprek!
En service staat hoog in het vaandel! En afhandeling, ik vind het heel erg netjes bij hen! Ik ben altijd naar tevredenheid geholpen!

Maar, uiteraard is mijn bescheiden mening maar op 1 nieuwe motorfiets van daar, en 5 jaar ervaring geuit....... O-)
 
zonde van Mercuur :Y gelukkig gaat de HD wel goed (aldus de insiders) en is een deel van het personeel al een tijdje aan het schakelen richting HD.

Grappig om te zien hoe er soms gereageerd wordt: wij, motorrijders, hebben jarenlang gekozen voor dit soort panden door alleen bij de Motorpaleizen te komen. Nu gaan ze er kapot aan en hoor je iedereen over 'die grote glazen paleizen' :+

voor alle Ducati rijders; Scarpa Moto :Y

neehoor ga nog steeds trouw naar Bolman, en zal dat blijven doen ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Transalp van de week weer voor een beurt naar Mercuur gebracht. Dezelfde goeie service die ik al jaren van ze gewend ben. Alleen vond ik het wel akelig rustig in de zin dat ik dinsdag belde en meteeen donderdag al terecht kon.

Maar ik ben blij dat ze weer in business zijn en dat voorlopig Menno aan mijn Transalp kan blijven sleutelen want daar heb ik vertrouwen in.
 
Ik heb mijn Transalp van de week weer voor een beurt naar Mercuur gebracht. Dezelfde goeie service die ik al jaren van ze gewend ben. Alleen vond ik het wel akelig rustig in de zin dat ik dinsdag belde en meteeen donderdag al terecht kon.

Maar ik ben blij dat ze weer in business zijn en dat voorlopig Menno aan mijn Transalp kan blijven sleutelen want daar heb ik vertrouwen in.
Da's een mooie herinnering: mijn motoren zijn ook aan regulier onderhoud toe. Heel fijn dat dit weer bij Motor Mercuur kan. Zal van de week wel even bellen voor een afspraak.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan