Motor met grote actieradius en geschikt voor twee personen

yalloha

MF'er
19 sep 2005
81
0
Enschede
Momenteel heb ik een VF500C, met een tankinhoud van 13,5 liter, waarmee ik elke 220km moet tanken.
Komende zomer willen mijn vriendin en ik met de motor op vakantie gaan, maar ik vind 220km wel wat weinig. En met ons tweetjes op een 500cc laat wat te wensen over voor mij, dus ben ik op zoek naar een tweede motor.

Eisen die ik aan een tweede motor stel zijn; een grote actieradius en het moet een motor zijn, waar je met z'n tweetjes fatsoenlijk op kunt zitten. Veel bagage hoeven wij zelf niet mee te nemen, dus telt dat voor mij niet zo zwaar.

Welke motoren hebben een grote actieradius en zijn geschikt voor een tweepersoons-vakantie?
 
Ik denk dat je ook een budget zult moeten vermelden om tot een goed advies te komen. Maar om maar een voorbeeld te geven. Met onze Deauville komen we (met duo) ongeveer 450 km ver.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een BMW R1200GS adventure. Rijd je volgens de verhalen fluitend mee naar Milaan, en heeft een tank van 33 liter bij een verbruik van tegen de 1:20.

Kost wat, maar dan heb je ook wat!
 
Pan European model ST1100: 28 liter

Inderdaad, ook een goede keuze. Om met z'n tweeën én met volle bepakking op vakantie te gaan kun je beter een zware motor, als de Pan of een BMW, pakken. Maar nogmaals het budget bepaalt ook erg veel. Als je genoeg geld hebt voor een nieuwe, dan heb je keuze genoeg.
 
Pan European is dan wat je moet hebben. 400 kilometer op één tank. Ok met z'n tweeën iets minder.

Hoezo met z'n tweeen iets minder. Ik vind het een prima machine, juist voor twee personen. We zijn allebei niet klein maar kunnen prima zitten op deze motor.
Waar baseer jij je mening op?
 
Afgelopen jaar met m'n vorige fiets (VFR800fi) en vriending rondje Schotland gemaakt (~3300km).
De VFR verleent zich uitstekend voor het rijden met duo passagier en heeft desalnietemin (met rustig toergedrag) toch nog een actieradius van kort aan de 400km (21L en verbruik 1:18 - 1:20).
 
Laatst bewerkt:
Hoezo met z'n tweeen iets minder. Ik vind het een prima machine, juist voor twee personen. We zijn allebei niet klein maar kunnen prima zitten op deze motor.
Waar baseer jij je mening op?

Hij bedoelt dat je met z'n tweeën minder dan 400 km ver komt en niet dat motor minder geschikt is voor twee personen.
 
Hoezo met z'n tweeen iets minder. Ik vind het een prima machine, juist voor twee personen. We zijn allebei niet klein maar kunnen prima zitten op deze motor.
Waar baseer jij je mening op?

Ietjes minder KILOMETERS....Sorry niet helemaal duidelijk maar het ging over het aantal kilometers. Overigens rij ik zelf een st1100.
 
kan niet anders....

dat wordt een hayabusa,
veel zitruimte, airodynamisch dus comfort,
behoorlijke actieradius,
en heel snel van a>>B
 
Gezien het budget van de VF500 ga ik hier even van uit.... (1000-2000 euro)

Een goede keus is dan de K75 of K100 van BMW.
Oerbetrouwbaar en een acceradius van 300-350 km met zn 2en en bepakking.
Daarbij kan je de uitvoering kiezen die je wilt.... LT/S/naked

Een andere optie voor dit budget is een YBF 125 :+
Heb je een nieuwe motor die weinig gebruikt.... Koop je een 2ehands tank van bijvoorbeeld een 1200GS bmw en leef je uit!

(ik denk 1 tank tot aan madrid :z )

succes met je keuze!
 
genoeg serieuze berichten gezien
flauwe modus aan/ polo tdi met aanhanger zeker goed voor non stoppie nice, geen bagage probleem inderdaad, lekker alles in die kofferbak. wat zet je dan achterop, misschien wel 2 rsv milles, plenty actie en plenty radius. flauwe modus uit.
 
Ietjes minder KILOMETERS....Sorry niet helemaal duidelijk maar het ging over het aantal kilometers. Overigens rij ik zelf een st1100.

Oke, mijn fout, niet goed gelezen! Dat van die kilometers ben ik met je eens. Met z'n tweeen en met bagage zit ik gem. rond de 360 km met een tank.
groeten
 
Budget is idd wel belangrijk. Het moet het liefst én goed én zo goedkoop mogelijk zijn. Alleen had ik geen idee welke motoren een grote actieradius hebben en geschikt zijn voor twee personen. Nu ik daar een beetje een idee van begin te krijgen, kan ik eens rondkijken in welke prijsklasse deze motoren allemaal vallen en wat ik natuurlijk mooi vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan