Motor met grote actieradius en geschikt voor twee personen

400km is niet nodig, maar de 220km die ik nu telkens kan rijden, vind ik zelf weinig. Ik wil er op vakantie ook liever minder rekening mee hoeven houden. Ook omdat ik niet weet hoe het zit met het aantal tankstations in andere landen. (ja ok....dat is natuurlijk uit te zoeken.)

Ik heb met de Cagiva zowel in Schotland als Noorwegen/Scandinavië gereden, ondanks de "beperkte" actieradius. Voor beide landen wordt wel gewaarschuwd met een voldoende volle tank te rijden. Ik heb maar 18 liter (inclusief reserve ...). Tank helemaal leeg bij plm. 265 km. Stelregel was na 100 km afgelegd steevast de eerste de beste benzinepomp opzoeken. Je moet je ook bedenken dat je op vakantie veel binnendoor rijdt en gezien het lage tempo je dagelijks minder kilometers maakt dan je wellicht denkt. Zeker in bijvoorbeeld Schotland (60 km singletrack roads) niet. Daardoor ben je al gauw een tijdje aan het rijden en is het gewoon lekker even af te stappen ondanks dat je nog 'maar' 100 km hebt gereden. Maar met die stelregel ben ik nooit in de problemen gekomen.
Wil je doorkachelen dan ga je de autobahn/peage/etc op. Ook daar had ik aan 18 liter genoeg want na 1-1,5 uur rijden wilde ík dan wel m'n duo toch ook echt wel even afstappen, dus meteen tanken. En desondanks toch in één keer 1200 km van Kirchberg (Oostenrijk) naar Apeldoorn in 12 uur. Geen tourbuffel nodig, geen grote tank nodig ...
En dan lassen we nog niet eens rookpauzes in ... ;) :+

Wat ik maar wil zeggen is ... een grote tank is lekker, je hoeft je wat minder druk te maken maar om 't doorrijden hoef je het niet te doen. En als je in een groep gaat rijden ben je sowieso qua pauzes op de kleinste tank aangewezen.

Niettemin heb je met de XJ900 een goede keuze als toer-/vakantiefiets gemaakt. Veel plezierige kilometers! :]
 
Laatst bewerkt:
Yep....het is wat geworden.
...., dus vanmiddag ga ik de motor over laten schrijven en even de verzekering bellen natuurlijk. Dan kan ik vanavond de motor ophalen.

Oja...en meteen even een nieuw exemplaar van de MF-sticker bestellen. :)


Leuk joh, en heel veel plezier d'r mee.
 
zo´n Honda met een Paris dakar tank :P
40 liter tegen 1:17 maakt 680km !! :}

alleen nul comfort, zeker duo...
maar ja, je kun niet alles hebben...

full



@TS een Div900 is een allemansvriend
heerlijke motor voor dagelijks woon-werk, solo en/of duo toer-tochtjes en vakanties.
prima actieradius, prima verbruik, prima comfort, prima onderhoudsintervallen
verder weinig spannend, maar ideale motor voor de genoemde toepassing
(evt een Givi wingrack monteren en je kunt naar keuze 1,2 of 3 koffers meezeulen)
 
Laatst bewerkt:
Yep....het is wat geworden.
Ben net weer thuis, na een leuke proefrit te hebben gereden. Het was alleen wel even wennen uiteraard. Alles is net ietsje anders.
Veel bochtige weggetjes gereden, maar ook stukken languit om even flink op snelheid te komen.
Het beviel me allemaal prima, dus vanmiddag ga ik de motor over laten schrijven en even de verzekering bellen natuurlijk. Dan kan ik vanavond de motor ophalen.

Oja...en meteen even een nieuw exemplaar van de MF-sticker bestellen. :)

Gefeliciteerd. Zo'n Yamaha Diversion 900 is ook een prima keuze. Vele veilige kilometers ermee toegewenst!
 
Net de motor even opgehaald. Eindelijk :)
Was alleen wel terugrijden op een kilometerteller met kapot lampje. Ik wist dat het lampje stuk was, maar dacht ...ach, dat gaat wel. Maar achteraf is dat knap beroerd rijden.
Morgen of anders in het weekend maar eventjes naar (laten) kijken. Kan op zich niet zo moeilijk zijn lijkt me. Morgen heb ik er iig geen last van.

PS...Iedereen bedankt voor de reacties en goede hulp. *D
 
allemaal goede suggesties, maar waarom geen TDM?

heerlijke allround motor, prima geschikt om met zijn tweeen op te zitten. in de praktijk makkelijk 330 km/tank, met rustig aandoen aanzienlijk meer.


maar het grootste voordeel ten opzichte van veel hier genoemde modellen, niet die twee overtallige cilinders die de spirit eruit halen.
 
allemaal goede suggesties, maar waarom geen TDM?

heerlijke allround motor, prima geschikt om met zijn tweeen op te zitten. in de praktijk makkelijk 330 km/tank, met rustig aandoen aanzienlijk meer.


maar het grootste voordeel ten opzichte van veel hier genoemde modellen, niet die twee overtallige cilinders die de spirit eruit halen.
Geld. :z
vraag maar aan de politie
Die allemaal op een FJR1300 overgaan. :W
 
Laatst bewerkt:
hahaha.........omdat die goedkoper zijn.
niet beter.
wacht maar af over 4 jaar zit de helft van de motoragenten in de WAO.
of ze zijn overgeplaatst.
Als je al een dag op een FJR niet overleeft ben je het label vent niet waardig. Het is nog steeds een gigantische comfortabele tourmachine, geen supersport. Maarja bejaarden op BMW's zijn niet altijd even veel gewend ;) :+
 
Gefeliciteerd met de XJ. Prima machine. Ik gebruik 'm (bijna) dagelijks voor woon/werk verkeer en ben er 2x mee naar Frankrijk geweest. In 1,5 jaar 35.000km probleemloze km's gereden.

full

 
Terug
Bovenaan Onderaan