Motor met grote actieradius en geschikt voor twee personen

En, hoe bevalt je nieuwe oude toerbuffel?

nou,
zijn avatar is nog steeds dezelfde.
een mf sticker zal er ook nog niet op zitten.
a). hij is nu waarschijnlijk aan het zoeken waarom de motor iedere keer uitvalt als hij een korte bocht neemt.
b). hij is op zoek naar een gebruikte collector.
c). hij is op zoek naar een dichte benzinetank of staat de schilfers roest en tankcoating uit zijn brandstofsysteem te peuteren.

als hij nu zo verstandig was geweest een BMW K100 uit eind jaren tachtig te kopen met 2 ton op de teller had hij nu lekker probleemloos rondgereden voor de helft van het geld.

maar behalve bovengenoemde kwaaltjes zijn fj's best leuke fietsen.
 
nou,
zijn avatar is nog steeds dezelfde.
een mf sticker zal er ook nog niet op zitten.
a). hij is nu waarschijnlijk aan het zoeken waarom de motor iedere keer uitvalt als hij een korte bocht neemt.
b). hij is op zoek naar een gebruikte collector.
c). hij is op zoek naar een dichte benzinetank of staat de schilfers roest en tankcoating uit zijn brandstofsysteem te peuteren.

als hij nu zo verstandig was geweest een BMW K100 uit eind jaren tachtig te kopen met 2 ton op de teller had hij nu lekker probleemloos rondgereden voor de helft van het geld.

maar behalve bovengenoemde kwaaltjes zijn fj's best leuke fietsen.

Vanavond ga ik kijken naar een XJ900 uit '93. Ik ben erg benieuwd.
uit.

FJ :?


Maar voor de rest klopt je verhaal wel aardig, alleen had ie dan problemen gehad met de brandstofpomp die vast zit, een lekke waterpomp, een droge koppeling of lekkage, en een cardan waar teveel speling op zit.

Verder zijn K100's best leuke fietsen _O- (oja, wel ff olie checken! :+ )
 
Laatst bewerkt:
heyheyhey.....niet zo negatief doen he? :)

M'n XJ900 bevalt me prima. Elke dag met plezier naar en van m'n werk en in de weekenden lekker met ons tweetjes rondtuffen.
De MF-sticker zit er sinds afgelopen weekend ook op (duurde vrij lang voor ik de sticker eindelijk thuis had). Alleen de avatar heb ik me nog niet mee bezig gehouden.
Vorig jaar is er een nieuwe benzinetank op gekomen, dus die zal het eerst nog wel even volhouden. Maar onderhouden kan natuurlijk nooit kwaad.

Al met al een hoop plezier. En zo'n topkoffer is een groot gemak.
 
~
Vorig jaar is er een nieuwe benzinetank op gekomen, dus die zal het eerst nog wel even volhouden. Maar onderhouden kan natuurlijk nooit kwaad.




Mijn schoonzus wil haar XJ900F verkopen ,maar de moto heeft een verrotte benzinetank.
Om de moto verkoopwaardig te maken wil ze er eerst een goede tank op hebben.
Eerst wilde ze een 2dehands zoeken ,maar ik vraag mij af of het wel te vertrouwen is.
Stel dat deze ook verroest is. |(
'ik Heb al vele topics gelezen waar telkens de roestende benzinetank een bekend probleem is.
Is er nog aan een nieuwe tank te komen ? En hoeveel zou dat kosten?
 
Bedankt voor de info.

Ik heb al eens gezocht achter 2dehands tanks en tot op heden nog niets
gevonden.
Van de Diversion (past niet) enkele gevonden en vraagprijs was ongeveer 150 euro.
Als daar bovenop nog de kosten komen van coaten/herstellen denkt ik dat de rekening
al snel (te) hoog oploopt ,met het risiko dat de tank weer kan gaan lekken.


Ik ga mijn schoonzus aanraden om eens te informeren bij een dealer.
Hopelijk vindt ze nog een nieuwe.
 
volgens mij moet je die tanks gewoon coaten met tankcure of iets dergelijks.
eventueel eerst de onderstukjes vol gieten met epoxy
 
Terug
Bovenaan Onderaan