Motor met spyball 6527 blijft in alarm en krijg hem niet ges

stefanw

MF'er
17 nov 2002
73
0
Roosendaal
Goedemorgen ,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben vanavond lekker gaan toeren naar Antwerpen. Daar een tijdje naar schepen staan kijken en bij het terug opstappen op de motor kreeg ik mijn motor niet meer van zijn alarm af. Het is een spyball type 6527. Tevens kreeg ik de motor dus niet meer gestart. Mijn vrouw uit Roosendaal laten komen met 2e handzender kastje van de spyball en een ander batterijtje maar de motor reageert niet meer op de handzenders en het alarm gaat dus continue af.
Uiteindelijk met de vrouw terug naar huis gereden in de auto en vanuit Roosendaal met aanhanger terug naar Antwerpen. Gelukkig staat de motor weer veilig thuis maar heb geen idee hoe ik dit probleem moet oplossen.
Ik heb op google al gezien dat je een spyball confidential code ( 6 cijferig)nodig hebt om je alarm te resetten of uit te zetten. Jullie raden het al die heb ik er niet bij zitten.
Kan 1 van jullie mij helpen of advies geven. Ik ga morgen de motorzaak bellen waar de motor 11 jaar geleden is afgeleverd inclusief inbouw spyball maar ik ben bang dat die die code ook niet hebben.

Dus hier een noodoproep van een wanhopige cb1300 rijder.
Alvast dank voor reacties en of hulp.
Grt
Stefan
 
Ik heb hetzelfde gehad. Na 6 jaar was de spyball gewoon dood en niet meer te reanimeren.

Bij mij werd de schuld gelegd bij de warme inbouwplek (onder het zadel van een 1098 net boven de uitlaatbochten).

Ik kan me wel iets voorstellen dat dat niet ideaal is, maar dat moet vaker voorkomen op een motor.
 
Ik heb m'n spyball deze week eruit laten halen.Het was de tweede keer dat hij tegen sputterde.Als ze ouder worden eruit met die rommel.Eens sta je langs de weg met de gebakken peren.

Ik kon het 2 x oplossen door de zekering en of je plus accu kabeltje los te halen.Zou de zekering eruit nemen als ik jou was.Die kan vol zitten met oxidatie,even kijken waar men deze bij jou verstopt heeft..

Die haal je eruit schoonmaken dan zou hij moeten resetten en weer werken.Werkt dit niet dan kan je beter een nieuwer alarm erop zetten.Is goedkoper als storing zoeken O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m'n spyball deze week eruit laten halen.Het was de tweede keer dat hij tegen sputterde.Als ze ouder worden eruit met die rommel.Eens sta je langs de weg met de gebakken peren.

Ik kon het 2 x oplossen door de zekering en of je plus accu kabeltje los te halen.Zou de zekering eruit nemen als ik jou was.Die kan vol zitten met oxidatie,even kijken waar men deze bij jou verstopt heeft..

Die haal je eruit schoonmaken dan zou hij moeten resetten en weer werken.Werkt dit niet dan kan je beter een nieuwer alarm erop zetten.Is goedkoper als storing zoeken O-)
Ik ken een zaak zodra ene motor word in geruild met spyball word dat ding er uitgehaald.
Hij zegt wel dingen zorgen te vaak voor ellende.
 
Spyball er uit.

Soms werken de handzenders niet, als er iets met straling in de buurt staat.

Verder is het een köt-alarm.
 
uitbouwen die knoei, mijn maat had ook zo'n ding, stond telkens 5 minuten te klooien met het systeem voordat hij hem kon starten. Ik was het ding spuugzat en heb het voor mezelf bij hem uitgebouwd...
 
Als de batterij leeg is en je deze vervangt dien je de handzender opnieuw 'aan te melden'.
Een bepaalde drukvolgorde aanhouden, weet zo niet meer hoe of wat maar stelt eigenlijk niets voor.
12 jaar lang een Blackbird mét Spyball maar zonder problemen gereden.
 
Probeer eerst uit te zoeken hoe je de handzenders kunt synchroniseren.

Dan alle bedrading na lopen en controleren op corrosie, mn schuurtjeswerk met AMP'tjes (klemmetjes) geven problemen na jaren; solderen is nog altijd beste met krimpkous etc. ook aarding nalopen.

Mocht het dan niet lukken dan eruit slopen! ..en netjes weer met soldeerverbindingen aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Spyball er uit.

Soms werken de handzenders niet, als er iets met straling in de buurt staat.

Verder is het een köt-alarm.

Dit is in Antwerpen heel erg!!

Vriend van mij had hetzelfde met zijn alarm (geen idee wat voor) op zijn Harley. Zender deed niks meer maar hij wist de knoppen combinatie uit zijn hoofd om de motor van alarm af te halen omdat het vaker gebeurde (hij woont in Antwerpen).

Stukje verder gereden en daar niks aan de hand. Zender reageerde weer gewoon normaal.
 
Laatst bewerkt:
Dit is in Antwerpen heel erg!!

Vriend van mij had hetzelfde met zijn alarm (geen idee wat voor) op zijn Harley. Zender deed niks meer maar hij wist de knoppen combinatie uit zijn hoofd om de motor van alarm af te halen omdat het vaker gebeurde (hij woont in Antwerpen).

Stukje verder gereden en daar niks aan de hand. Zender reageerde weer gewoon normaal.
Is het dan niet logisch dat de kans groter is dat het dan daar fout gaat :+
 
Bedankt voor de reacties allemaal.
Uiteindelijk zaterdag motor van de aanhanger gehaald. Via de handleiding op internet handzenders gesynchroniseerd. 1 x kort drukken op kastje en daarna nog een x 30 seconden ingedrukt houden en het was weer oke.
Niet te geloven achteraf.....
grt
Stefan
 
Bedankt voor de reacties allemaal.
Uiteindelijk zaterdag motor van de aanhanger gehaald. Via de handleiding op internet handzenders gesynchroniseerd. 1 x kort drukken op kastje en daarna nog een x 30 seconden ingedrukt houden en het was weer oke.
Niet te geloven achteraf.....
grt
Stefan

Mooi man dat het spyball probleem opgelost is.Mijn spyball is ook eraf ............ligt nu in de vuilinisbak. :+

Krijg je nogmaals deze storing......... dan ;)
 
Bedankt voor de reacties allemaal.
Uiteindelijk zaterdag motor van de aanhanger gehaald. Via de handleiding op internet handzenders gesynchroniseerd. 1 x kort drukken op kastje en daarna nog een x 30 seconden ingedrukt houden en het was weer oke.
Niet te geloven achteraf.....
grt
Stefan

Kastje heeft 2 knoppen, welke drukte jij hiervoor in?
 
Had er deze week ook last van. Spyball reageerde niet meer op de handzender. Had de code nog wel... dus die gebruikt om naar de dealer te rijden. Aldaar gevraagd naar de makkelijkste oplossing....5 minuten later hadden ze het alarm doorgelust en was ik van al het gezeur af :)

Wellicht dat je het zelf ook kan doen... als je weet welke draadjes je moet hebben is het een fluitje van een cent...
 
Al 18 jaar een Spyball in mijn RC36-2 zonder problemen.
Motor staat bijna altijd buiten (onder een hoes). En ja, elk jaar even tegenaan stoten en dan gaat ie tekeer!

Heb ik dan een dinsdagochtend model? :-)
 
Al 18 jaar een Spyball in mijn RC36-2 zonder problemen.
Motor staat bijna altijd buiten (onder een hoes). En ja, elk jaar even tegenaan stoten en dan gaat ie tekeer!

Heb nu een stalenkabeltje getrokken van de motor naar de buurvrouw d'r grote teen.Als iemand nu m'n motor wil stelen gaat de buurvrouw tekeer :+
Heb ik dan een dinsdagochtend model? :-)

Ja :+
 
Laatst bewerkt:
Of de startonderbreker functie niet aansluiten.

Van collega's met een mobiele torenkraan hoor ik wel eens dat mensen hun auto niet kunnen openen als de de torenkraan er in de buurt staat en er met de afstandbediening van de kraan word gewerkt, dit zal wel storen op de frequentie van het alarm waardoor deze weigert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan