Motor met veel eigenaren (soms voor paar dagen)

telt

Rookie
12 apr 2023
2
0
Hallo,

Heeft iemand een idee waarom er zo veel eigenaren kunnen zijn voor de motor (zie hieronder)? Soms gebeurt de nieuwe registratie paar dagen naar de vorige.

1681292880705.png
 
Mooi van weg blijven idd.
Eventueel zo vaak van eigenaar wisselen dat de schadebak nooit meer te achterhalen is wie/wat gedaan heeft etc?
Staat er dan nu ook "22 eigenaren" ? Bij Rdw ovi?
 
Wel eens eerder gezien. Als een dealer meerdere vestigingen heeft en de motor heen en weer geschoven wordt in de voorraad. Als het goed is krijg je dan bij de RDW geen 22 eigenaren te zien.
 
Wel eens eerder gezien. Als een dealer meerdere vestigingen heeft en de motor heen en weer geschoven wordt in de voorraad. Als het goed is krijg je dan bij de RDW geen 22 eigenaren te zien.
Klopt, RDW zegt:

Aantal eigenaren privé / zakelijk
2 / 0
 
2013 t/m 2023 is niets bijzonders aan te zien.

De 2 jaar ervoor is ie vaak gewisseld, hij is wellicht vaak van de hand gedaan, er is toch ook vaak interesse in geweest.
Gezien de laatste 10 jaar zou ik hier geen probleem mee hebben. Gewoon 2 particuliere eigenaren.

Ik heb toegang tot alle RDW gegevens.
Als je echt alle gegevens tot je beschikking hebt....dan nog, zegt eigenlijk helemaal niets over een motorvoertuig.
Gewoon gaan kijken en zorgen dat je kennis van zaken hebt, technisch gezien.
 
Waar kan je dit zo opvragen?



Nee, maar ik zou er ver vandaan blijven.
Waarom? Die wisselingen zijn van 10+ jaar terug. Daarna hebben de eigenaren 'm jaren gehad, voor ze 'm weer verkochten. Dan denk ik: 'die hebben er jaren met plezier op gereden' dus het zal wel goed zijn.

Als die wisselingen van tenaamstellen wel zeer recent waren zou ik wel aarzelen.
 
Ik denk veel van de ene handelaar/dealer naar de ander doorverkocht tussen 2011 en 2013 en zoals hier boven geschreven twee eigenaren een voor bijna 4 jaar en de ander voor bijna 6 jaar tussen 2013 en 2023
 
Ben benieuwd hoeveel kilometer op de teller staat van dat ding.
Denk dat het een verhuur fiets is geweest tussen 2011 en 2013.

Valt me namelijk op dat in de datums meestal een weekend tussen valt.
 
Is inderdaad best vaak gewisseld van eigenaar maar lijkt van verschillende vestigingen van een motorzaak zoals vrwinner zegt. Moet zeggen mijn eigen heeft wel 11 particulieren eigenaren maar dat is omdat het een a2 is welke om de 2 jaar wisselt van eigenaar haha
 
Wel eens eerder gezien. Als een dealer meerdere vestigingen heeft en de motor heen en weer geschoven wordt in de voorraad. Als het goed is krijg je dan bij de RDW geen 22 eigenaren te zien.
een motor staat geen 2 of 3 dagen en dan weer elders , ik zeg interessant voor de belastingdienst.
 
een motor staat geen 2 of 3 dagen en dan weer elders , ik zeg interessant voor de belastingdienst.
Jawel hoor, als je wat vaker dieper in het RDW kunt raadplegen en naar het verleden kijkt zie je dat best vaak.
4 ,5 ,6 x met een paar dagen ertussen wisselen van tenaamgestelde.

Soms moet een handelaar wel iets inruilen wat hem helemaal niet ligt maar kan hij het ruilen of verhandelen met een buurman bv en dat kan best een aantal keren zo doorstappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan