Eigenlijk moet ik dit niet vertellen, want na dit verhaal kan ik de verkoop hier wel op mijn buik schrijven.
Het begon allemaal in augustes vorig jaar. ik rijd met mn gpz-je van tilburg naar utrecht. voorbij waalwijk krijgt zij kuren, 1 cylinder wilde niet meer. ik gekeken, alleen bij veel gas ging hij meedoen, maar ik kon nog verder rijden. Thuis gekomen, ging ik de compressie meten, dat lukte niet lekker, maar dacht na een tijdje dat een of meer kleppen niet meer mee wilde werken, ik balen, maar allee. In de winter alles uit elkaar gehaald, kleppen ingeslepen, laten vlakken, alles erop en eraan. in februari ging alles weer dicht, en ik weer proefrijden. PROBLEEM OPGELOST leek het, tot bij de 5e stoplicht op de Jonglaan. 2 minuten hetzelfde probleem, daarna weer gewoon lopen. ik kreeg het gevoel dat zij mij voor de gek wilde houden.
Alles gecontroleerd, benzine systeem, filter bleek in mijn tank rond te zwemmen, maar nieuw filter erop en lekker laten zwemmen. carbs gecontroleerd, zag er allemaal nog perfect uit. luchtfilter uit elkaar, schoonmaken, maar was ook geen probleem. ondertussen zijn de bougies vervangen, de bougie kabels, ik heb de bobines omgewisseld, en bij elke actie die ik deed, leek het wel of zij steeds meer tevreden was. op een bepaald moment was het probleem opgelost. ik aantal dagen rijden, en opeens stopte 1 van de cylinders ermee boven de 3500 toeren. maar nu wel erg stabiel. dus makkelijk te testen. weer alles gecontroleerd, daarna de onsteking gecontroleerd, en deze bleek kapot te zijn. andere gekocht zoals velen al hebben mogen lezen, en weer rijden. ze heeft er weel veel zin in, maar toch had ik het idee dat ze niet gelukkig was met mij als baas, alleen wist ze niet hoe ze dat onopvallend kon laten blijken.
Vanmiddag wist ze het. ik ben niet iemand die bij een halve tank al gaat tanken, ik wacht meestal tot hij aardig leeg is. In dit geval was ik het echter vergeten en op de A27 ... pruttel pruttel en dood. ik aan dat knoppie draaien, maar hij stond al op reserve. en ik controleer dat altijd heel nauwkeurig, dus ik weet zeker dat ze dat zelf heeft gedaan .
maar als ze denkt dat ze me heeft no way, koekblik(alto) rijder was zo vriendelijk om te stoppen, naar pomp te rijden, hij had zelfs een tankie bij zich met een beetje afgewerkte olie, en weer terug te brengen. probleem opgelost. Onderweg in alto hadden we al gezien dat ze stonden te flitsen boven de A28.
We komen terug. benzine erin en gelijk starten. Ik weet zeker dat ik haar hoorde grinneken. ik weer tevree. door rijden naar utrecht en bij die flitswagen kwam ik er natuurlijk te laat achter dat ik 140 reed. wel flink geremd, maar daar had zij weer geen zin in. we zullen zien wat het resultaat is.
Na dit alles meegemaakt te hebben weet ik het zeker:
motoren hebben een ziel, en die van haar is zo zwart als roet. in elk geval naar mij toe.
ik vraag me wel af of dit bij sport hoort, maar het temmen van een motor is ook een sport
greetz Wuf
Het begon allemaal in augustes vorig jaar. ik rijd met mn gpz-je van tilburg naar utrecht. voorbij waalwijk krijgt zij kuren, 1 cylinder wilde niet meer. ik gekeken, alleen bij veel gas ging hij meedoen, maar ik kon nog verder rijden. Thuis gekomen, ging ik de compressie meten, dat lukte niet lekker, maar dacht na een tijdje dat een of meer kleppen niet meer mee wilde werken, ik balen, maar allee. In de winter alles uit elkaar gehaald, kleppen ingeslepen, laten vlakken, alles erop en eraan. in februari ging alles weer dicht, en ik weer proefrijden. PROBLEEM OPGELOST leek het, tot bij de 5e stoplicht op de Jonglaan. 2 minuten hetzelfde probleem, daarna weer gewoon lopen. ik kreeg het gevoel dat zij mij voor de gek wilde houden.
Alles gecontroleerd, benzine systeem, filter bleek in mijn tank rond te zwemmen, maar nieuw filter erop en lekker laten zwemmen. carbs gecontroleerd, zag er allemaal nog perfect uit. luchtfilter uit elkaar, schoonmaken, maar was ook geen probleem. ondertussen zijn de bougies vervangen, de bougie kabels, ik heb de bobines omgewisseld, en bij elke actie die ik deed, leek het wel of zij steeds meer tevreden was. op een bepaald moment was het probleem opgelost. ik aantal dagen rijden, en opeens stopte 1 van de cylinders ermee boven de 3500 toeren. maar nu wel erg stabiel. dus makkelijk te testen. weer alles gecontroleerd, daarna de onsteking gecontroleerd, en deze bleek kapot te zijn. andere gekocht zoals velen al hebben mogen lezen, en weer rijden. ze heeft er weel veel zin in, maar toch had ik het idee dat ze niet gelukkig was met mij als baas, alleen wist ze niet hoe ze dat onopvallend kon laten blijken.
Vanmiddag wist ze het. ik ben niet iemand die bij een halve tank al gaat tanken, ik wacht meestal tot hij aardig leeg is. In dit geval was ik het echter vergeten en op de A27 ... pruttel pruttel en dood. ik aan dat knoppie draaien, maar hij stond al op reserve. en ik controleer dat altijd heel nauwkeurig, dus ik weet zeker dat ze dat zelf heeft gedaan .
maar als ze denkt dat ze me heeft no way, koekblik(alto) rijder was zo vriendelijk om te stoppen, naar pomp te rijden, hij had zelfs een tankie bij zich met een beetje afgewerkte olie, en weer terug te brengen. probleem opgelost. Onderweg in alto hadden we al gezien dat ze stonden te flitsen boven de A28.
We komen terug. benzine erin en gelijk starten. Ik weet zeker dat ik haar hoorde grinneken. ik weer tevree. door rijden naar utrecht en bij die flitswagen kwam ik er natuurlijk te laat achter dat ik 140 reed. wel flink geremd, maar daar had zij weer geen zin in. we zullen zien wat het resultaat is.
Na dit alles meegemaakt te hebben weet ik het zeker:
motoren hebben een ziel, en die van haar is zo zwart als roet. in elk geval naar mij toe.
ik vraag me wel af of dit bij sport hoort, maar het temmen van een motor is ook een sport
greetz Wuf