motor met ziel zo zwart als roet

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.587
244
Tilburg
Eigenlijk moet ik dit niet vertellen, want na dit verhaal kan ik de verkoop hier wel op mijn buik schrijven.

Het begon allemaal in augustes vorig jaar. ik rijd met mn gpz-je van tilburg naar utrecht. voorbij waalwijk krijgt zij kuren, 1 cylinder wilde niet meer. ik gekeken, alleen bij veel gas ging hij meedoen, maar ik kon nog verder rijden. Thuis gekomen, ging ik de compressie meten, dat lukte niet lekker, maar dacht na een tijdje dat een of meer kleppen niet meer mee wilde werken, ik balen, maar allee. In de winter alles uit elkaar gehaald, kleppen ingeslepen, laten vlakken, alles erop en eraan. in februari ging alles weer dicht, en ik weer proefrijden. PROBLEEM OPGELOST leek het, tot bij de 5e stoplicht op de Jonglaan. 2 minuten hetzelfde probleem, daarna weer gewoon lopen. ik kreeg het gevoel dat zij mij voor de gek wilde houden.

Alles gecontroleerd, benzine systeem, filter bleek in mijn tank rond te zwemmen, maar nieuw filter erop en lekker laten zwemmen. carbs gecontroleerd, zag er allemaal nog perfect uit. luchtfilter uit elkaar, schoonmaken, maar was ook geen probleem. ondertussen zijn de bougies vervangen, de bougie kabels, ik heb de bobines omgewisseld, en bij elke actie die ik deed, leek het wel of zij steeds meer tevreden was. op een bepaald moment was het probleem opgelost. ik aantal dagen rijden, en opeens stopte 1 van de cylinders ermee boven de 3500 toeren. maar nu wel erg stabiel. dus makkelijk te testen. weer alles gecontroleerd, daarna de onsteking gecontroleerd, en deze bleek kapot te zijn. andere gekocht zoals velen al hebben mogen lezen, en weer rijden. ze heeft er weel veel zin in, maar toch had ik het idee dat ze niet gelukkig was met mij als baas, alleen wist ze niet hoe ze dat onopvallend kon laten blijken.
Vanmiddag wist ze het. ik ben niet iemand die bij een halve tank al gaat tanken, ik wacht meestal tot hij aardig leeg is. In dit geval was ik het echter vergeten en op de A27 ... pruttel pruttel en dood. ik aan dat knoppie draaien, maar hij stond al op reserve. en ik controleer dat altijd heel nauwkeurig, dus ik weet zeker dat ze dat zelf heeft gedaan :+ .
maar als ze denkt dat ze me heeft no way, koekblik(alto) rijder was zo vriendelijk om te stoppen, naar pomp te rijden, hij had zelfs een tankie bij zich met een beetje afgewerkte olie, en weer terug te brengen. probleem opgelost. Onderweg in alto hadden we al gezien dat ze stonden te flitsen boven de A28.
We komen terug. benzine erin en gelijk starten. Ik weet zeker dat ik haar hoorde grinneken. ik weer tevree. door rijden naar utrecht en bij die flitswagen kwam ik er natuurlijk te laat achter dat ik 140 reed. wel flink geremd, maar daar had zij weer geen zin in. we zullen zien wat het resultaat is.

Na dit alles meegemaakt te hebben weet ik het zeker:
motoren hebben een ziel, en die van haar is zo zwart als roet. in elk geval naar mij toe.

ik vraag me wel af of dit bij sport hoort, maar het temmen van een motor is ook een sport

greetz Wuf
 
liefde, liefde, dat hebben ze ECHT nodig. 's avonds ff gezellig kroelen, hier en daar een kusje en altijd zorgen dat ze mooi staat. Je zou het bijna zo erg moeten hebben dat ze begint te grommen als ze je aan ziet komen lopen :)
 
Wat je eigelijk probeert te vertellen is dat je ontstekings unit niet meer goed was, dat je was vergeten te tanken en een short-term-memory-loss hebt :?
 
ja doei

Straks ga je me nog vertellen dat het allemaal aan mij ligt
 
ik heb ook zo'n haat-liefde verhouding met m'n cat 8-)

Ik heb het opgelost door een sleutelprojectje te kopen en die zo neer te zetten dat ze er continue naar kan kijken. Sindsdien heeft ze me geen een keer in de steek gelaten :P
 
ik heb ook zo'n haat-liefde verhouding met m'n cat 8-)

Ik heb het opgelost door een sleutelprojectje te kopen en die zo neer te zetten dat ze er continue naar kan kijken. Sindsdien heeft ze me geen een keer in de steek gelaten :P

De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud topic, de laatste reply was meer dan 14 dagen geleden!

dag grannie

hmm nu ik deze post weer lees, ik heb je raad dus opgevolgd, heb een GSX in elkaar gezet, en nadat ze dat project heeft gezien, heeft ze me ook niet meer in de steek gelaten.
al heb ik er ook weinig meer op gereden.
Maar eerst kijken wat er gebeurt na de GPZMeeting van 29 aug voordat we echt conclusies gaan trekken
GPZ meeting!!!!
 
Laatst bewerkt:
nou soms probeer ik hem er wel in te douwen, maar tot nog toe zonder resultaat })
 
Laatst bewerkt:
Mijn motortje is het ook niet altijd eens met me.
Afgelopen vrijdag liet ze haar ware aard zien.
Ze zag namelijk een denkbeeldige bal, en maakte spontaan een sliding :S
 
Ik hoor dit wel vaker over Kawasaki.... :X
Maar als motoren een ziel hebben (wat ik ook denk), dan heeft mijn meiske een hart van goud! :}
 
mijn motor pak bij haar strot en trap haar de bocht door :(
en maar slaan met haar stuur :X
en als we weer thuis zijn wordt ze gewassen en gepoetst *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan