Motor minder vermogen / ander geluid

arjan425

Die hard MF'er
18 jan 2009
387
0
Beste mensen,
Vanmorgen heb ik een probleem ondervonden met mijn Fzr600. Ik starte mijn motor en het was niet zoals normaal.

Het geluid klonk anders. (meer wannabe chopperrijder geluid)?
en de motor loopt gewoon niet zo soepel als normaal. Hij mist ook een hoop kracht. '(

Zou iemand mij kunnen vertellen wat wellicht het probleem zou kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan misschien een kapotte bougi. (ik beschik niet over veel technische kennis)
De dag ervoor liep hij nog als een zonnetje.

Misschien een beetje een domme vraag maar ik zou het wel graag willen weten :)
Alvast bedankt!
 
Oke bedankt voor de snelle reactie!
Mocht het aan de bougi liggen. Is het dan slim om alle direct te vervangen? En kan het veel kwaad om nog 3 dagen naar mijn werk openneer te rijden? ik kom niet boven de 60kmpu.
 
Laatst bewerkt:
Dus jij beslist dat je op basis van je halfbakken vraag en de reactie van iemand op een forum, die je motor nog nooit gezien heeft, dat het over een kapotte bougie gaat en dat je gewoon door kunt rijden?
Dan beschik je niet alleen over weinig technische kennis, maar ook niet over héél veel gezond verstand.

Overigens: de meeste motoren lopen als een zonnetje voordat ze kapot gaan.....
 
Oke bedankt voor de snelle reactie!
Mocht het aan de bougi liggen. Is het dan slim om alle direct te vervangen? En kan het veel kwaad om nog 3 dagen naar mijn werk openneer te rijden? ik kom niet boven de 60kmpu.


Dan zal het niet één bougie zijn die kapot is.
Als de motor warm is even aan de uitlaatbochten voelen welke er warm is en welke niet.
Doe dit alleen met je vingertoppen welke je eerst een beetje nat maakt met wat water/spuug, doe je het met je hele hand en zonder water/spuug dan heb je een pijnlijke hand als de bocht heet blijkt te zijn. :+
 
Ah ;) Ja inderdaad misschien was het geen bijster intelligent antwoord van me.
Toch bedankt voor al die positiviteit van je :) Ik wou zelf even kijken naar de bougie's voor een hopelijk snelle oplossing. Zo niet dan breng ik hem naar de garage. hoef ik er zelf ook niet aan te klungelen. :Y

Pak voor de zekerheid wel mijn ouderwetse trapfiets naar mijn werk :]
 
Laatst bewerkt:
Als er 2 cilinders uitliggen zal hij niet alleen ruk lopen, hij zal ook uitvallen (geen kruid tegen gewassen), is dus 1 cilinder minder. Bougie denk ik niet, die gaan maarzo niet 100% stuk en een bobine zou resulteren in 2 niet werkende cilinders. Ik denk dat er een vuiltje in een carburateur terecht is gekomen of een bougiedop is losgesprongen, vermoed niks ernstigs. Als je geen gekke geluiden hebt verder (afgezien van het choppergeluid) kun je er in principe mee verder rijden, maar liever niet natuurlijk. Als het inderdaad een losse bougiedop of verstopte carburateur is kan het geen kwaad, maar vanaf de andere kant van een internet lijn kan ik natuurlijk niet alles zien.
 
Als er 2 cilinders uitliggen zal hij niet alleen ruk lopen, hij zal ook uitvallen (geen kruid tegen gewassen), is dus 1 cilinder minder. Bougie denk ik niet, die gaan maarzo niet 100% stuk en een bobine zou resulteren in 2 niet werkende cilinders. Ik denk dat er een vuiltje in een carburateur terecht is gekomen of een bougiedop is losgesprongen, vermoed niks ernstigs. Als je geen gekke geluiden hebt verder (afgezien van het choppergeluid) kun je er in principe mee verder rijden, maar liever niet natuurlijk. Als het inderdaad een losse bougiedop of verstopte carburateur is kan het geen kwaad, maar vanaf de andere kant van een internet lijn kan ik natuurlijk niet alles zien.

Toen bij mijn CB900 een bobine was uitgevallen liep hij nog wel stationair ( beroerd, dát zeker! :P )
Maar hij bleef wel lopen..

Honda hè?
 
Terug
Bovenaan Onderaan