Motor miskoop dan weer verkopen voor een ander?

GazzMonkeyy

MF'er
21 jun 2017
40
0
BELGIE
Beste ik wil iets vragen, is het al vaker gebeurd dat iemand een motor koopt en dan na een tijdje ermee rijden beseft van, damn.. misschien toch beter iets anders?
Ben gewoon nieuwsgierig, want ik heb dit gevoel voorlopig met mijn eigen moto.
 
Yup, ik ben een doorgewinterde naked/streetfighter rijder en heb nu een zx6r uit 2006 gekocht.

Heb er erg veel plezier van maar man wat mis ik mn fighter. Gelukkig ben ik bezig met een project van een gsxr1100 tot fighter om te bouwen. Geeft me wel extra motivatie om door te bouwen hehe...
 
:+
TSer, jij mag nooit met mijn vrouwke gaan praten O-)
Zelfs mijn verzekering-tussen persoon zegt dat ik meer van voertuigen dan
van sokken wisselt.
En in de straat lopen er al weddenschappen, over hoelang het duurt éér ik
wéér wat anders heb..

En ja, soms gaan 'kopers' vragen stellen..
Met onder andere:
Je heb hem pas, en doet hem nu alweer weg, is ie niet goed???
:+

Als je iets leukers ziet, waarom niet.
Je weet immers of het echt bevalt als je wat langer heb gereden dan een gemiddelde
proefrit.
In een jaar tijd, zelf 3 fietsen gehad.
GSR, DL, en nu een TC..
*GSR was vol naked, voelde mij een kikkertje in een magnetron, verder wel super ding
*DL erg braaf, maar wel vol in de turbulentie waar ik last van bleef houden, na 101 afstelling van de ruitjes geprobeerd te hebben (ook weer super fietsie)
*TC, gewoon omdat het lekker vertrouwd was/is

Dus ja...
No problem toch :t
(miskoop is iets anders dan verkoop door technische gebreken)
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je precies met miskoop? dat je er later achter komt dat er vanalles aan is en het een hoop geld gaat kosten en dan een ander met de ellende wil opschepen door hem maar weer door te verkopen.want dat gebeurd ook vaak..
 
:+
TSer, jij mag nooit met mijn vrouwke gaan praten O-)
Zelfs mijn verzekering-tussen persoon zegt dat ik meer van voertuigen dan
van sokken wisselt.
En in de straat lopen er al weddenschappen, over hoelang het duurt éér ik
wéér wat anders heb..

En ja, soms gaan 'kopers' vragen stellen..
Met onder andere:
Je heb hem pas, en doet hem nu alweer weg, is ie niet goed???
:+

Als je iets leukers ziet, waarom niet.
Exact dit, mijn vriendin wordt al zenuwachtig als ik het woord "nieuwe" in combinatie met "motor" in 1 zin gebruik :Y

Gelukkig ben ik wel een doordacht persoon en meestal maak ik winst op een motor die ik kort heb en doorverkoop voor de volgende "upgrade"
 
Exact dit, mijn vriendin wordt al zenuwachtig als ik het woord "nieuwe" in combinatie met "motor" in 1 zin gebruik :Y

Gelukkig ben ik wel een doordacht persoon en meestal maak ik winst op een motor die ik kort heb en doorverkoop voor de volgende "upgrade"


:Y :t
En soms speel je qiet, en soms wat verlies.
Het is de drang hé, zoeken/speuren/kijken/bezitten

B| |(
Een verslaving -O-
 
Je kan trouwens voor een paar euro opvragen bij het cbr wat voor voertuigen je de afgelope 9 jaar in bezit hebt gehad.

Was een boek opzich :)
 
Je kan trouwens voor een paar euro opvragen bij het cbr wat voor voertuigen je de afgelope 9 jaar in bezit hebt gehad.

Was een boek opzich :)
Wat heeft het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen met de registratie van kentekens te maken?

Je bedoelt de RDW neem ik aan?
 
Thanks voor de reacties tot nu toe
Met miskoop bedoel ik van ik heb een motor gekocht, motor is echt geweldig ziet er goed uit maar voor wat ik hem gebruik misschien niet zo handig miskoop. Niets van kosten hier of daar
Ik heb een sv650 naked en echt top motor! Maar ik doe zeker 50km heen en terug snelweg en het is de bedoeling om met mijn vriendin op reis te gaan ermee dusja ben ik aan het kijken naar een diversion 900 met koffers enz.
Maar ik zie dus dst ik niet de enigste ben haha, aleja twijfelde er niet aan maar vond nergens in de zoekfunctie een topic met deze vraag
Denk dat mijn vriendin zal lachen vanavond als ik kom met. Schat ik zal mijn motor verkopen voor iets wat gemakelijker en comfortabeler haha
 
Hmmm, SV of Div??
Voor wat meer comfort, moet je is gaan orienteren op de DL650
(zelfde blok als de SV).

DL lekker comfiekosie, en heb je al met koffer set..
Heb zelf ook DL (2007) gehad namelijk, rijdt super comfi, maar niet spannend O-)
Wel een bochten pakker iig...
 
Ik heb de sv650s na 1,5 jaar weer verkocht en een versys 650 gekocht. Voor een comfortabelere zithouding.

Je moet het niet als miskoop zien, maar als hobby om af en toe wat anders te rijden
 
Laatst bewerkt:
Beste ik wil iets vragen, is het al vaker gebeurd dat iemand een motor koopt en dan na een tijdje ermee rijden beseft van, damn.. misschien toch beter iets anders?
Ben gewoon nieuwsgierig, want ik heb dit gevoel voorlopig met mijn eigen moto.

Heb ik ook mijn huidige motor. Ik had het na 1 week al (nu 3 tot 4 weken in mijn bezit).

Er over na zitten denken om deze weer te koop te zetten, maar bij de gedachte dat men vraagtekens zal zetten bij het feit dat ik de motor zo kort heb (en er dan wel iets niet zal kloppen) heeft mij doen besluiten eerst maar het een tijdje aan te kijken en de boel wat beter naar wens af te stellen.

Als het over een x aantal maanden nog zo is dan gaat die alsnog weg.


Ik vond deze motor mooi en het was destijds de reden om mijn motorrijbewijs te halen. Een aantal motoren gekocht, maar nooit deze. Dit was nu mijn kans dus ik moest en zou deze fiets nu halen. Gekocht ook zonder er op te rijden.

Goed, nu is die afgevinkt van de bucket list en kan ik de volgende keer in alle rust een motor kopen die ik ook prettig vind rijden. Tenzij ik het geld heb voor een 1299 Panigale, want dan herhaalt deze situatie zich waarschijnlijk weer. :X

Gelukkig zie ik dat in de nabije toekomst niet echt gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Tja, als je er geen schik mee hebt, dan gewoon verkopen en iets anders kopen.
2 weken geleden mijn motor verkocht, een GSX-R600 K4, na 5,5 jaar. Dat was mijn eerste 'grote' motor (daarvoor een GSX400X gehad, was een krijgertje en mijn eerste motor). Waarom een GSX-R? Omdat ik perse een supersport wilde hebben (zonder er maar een meter op gereden te hebben), en dit was de mooiste (met mijn budget).
Ik was dolblij toen ik hem had, en vooral de eerste 2 jaar heb ik echt veel gereden. Daarna werd het langzaam aan steeds minder. De keren dat ik er de afgelopen 2,5 jaar op gereden heb, waren denk ik op 3 handen te tellen ;) Omdat ik er gewoon achter kwam dat een SS toch niet iets is wat ik zocht. Ja, het stuurt als een scheermes en loopt ontiegelijk hard, maar je hebt er geen zak aan in Nederland, en na een dagje sturen ben je zo stijf als een plank.
Een miskoop was het niet echt, maar eigenlijk had ik van te voren beter moeten bedenken wat ik precies wil en waarvoor ik een motor voor ga gebruiken.
Mijn volgende motor wordt dus wss ook een hele dikke naked (2-cilinder of 4-cilinder +1000cc)
of een supermotard, of alle twee :P
 
Klinkt allemaal een beetje als:
Bij de buren is het gras altijd groener!

Je kan soms ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt........................?????

Vergelijk met een oud beestje ......
Ja, er zijn nieuwere. Ja, die glimmen veel meer. Ja, die kunnen vaak sneller.
Ja, de wegligging is beter. Ja, de kans op panne is wellicht kleiner.

Maar ook:
Ja, je schrijft véél meer af. Ja, de km-prijs is veel hoger.
Ja, bij parkeren niet zorgeloos weglopen. Ja, bij opbinden bagage voorzichtig voor krassen.
Ja, bij evt. schuivertje geen slapeloze nachten. Ja, betalingsregeling (*) is niet aan de orde.

Maar of je met een andere/ nieuwe(re) ook meer lol zult hebben? Dat blijft een vraag.
Voorlopig blijf ik nog steeds prima tevreden.
En als er dan tóch iets moois voorbij komt dan kan ik altijd nog tot koop overgaan. (zonder *)

De meest prachtige motoren staan vaak in schuurtjes vooral stof te happen!!
 
Laatst bewerkt:
Denk dat mijn vriendin zal lachen vanavond als ik kom met. Schat ik zal mijn motor verkopen voor iets wat gemakelijker en comfortabeler haha

Met alle respect kerel, maar zij zal ook kunnen gaan juichen van jouw idee om een andere motor te willen waarbij het rij-comfort voor jullie allebei naar een hoger niveau wordt getildt.
Ik heb voorheen motoren gehad die er optisch gelikt uitzagen maar voor bepaalde doeleinden zeer onprettig waren in gebruik.
Sinds kort een heuse toermotor onder de kont ( R1200RT ), en DAT.....had ik potdomme al veel en veel eerder moeten doen.
Wat een heerlijke motor om datgene mee te doen waarvoor ze ontworpen is: RIJDEN MET COMFORT.
Dus schroom niet kerel en lekker inruilen die Suzuki en jezelf en met name je vriendin erg blij gaan maken.
Succes.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
:+
TSer, jij mag nooit met mijn vrouwke gaan praten O-)
Zelfs mijn verzekering-tussen persoon zegt dat ik meer van voertuigen dan
van sokken wisselt.

Onze tussenpersoon kreeg vanaf de verzekeringmaatschappij de vraag of wij wel particulier waren of dat we een handelaarsverzekering zouden moeten nemen.
 
Klinkt allemaal een beetje als:
Bij de buren is het gras altijd groener!

Je kan soms ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt........................?????

Vergelijk met een oud beestje ......
Ja, er zijn nieuwere. Ja, die glimmen veel meer. Ja, die kunnen vaak sneller.
Ja, de wegligging is beter. Ja, de kans op panne is wellicht kleiner.

Maar ook:
Ja, je schrijft véél meer af. Ja, de km-prijs is veel hoger.
Ja, bij parkeren niet zorgeloos weglopen. Ja, bij opbinden bagage voorzichtig voor krassen.
Ja, bij evt. schuivertje geen slapeloze nachten. Ja, betalingsregeling (*) is niet aan de orde.

Maar of je met een andere/ nieuwe(re) ook meer lol zult hebben? Dat blijft een vraag.
Voorlopig blijf ik nog steeds prima tevreden.
En als er dan tóch iets moois voorbij komt dan kan ik altijd nog tot koop overgaan. (zonder *)

De meest prachtige motoren staan vaak in schuurtjes vooral stof te happen!!

Een andere motor hoeft toch niet perse nieuw(er) te zijn?
En ik heb mijn vorige motor weggedaan om dat ik met mijn 1,95 na een flink stuks rijden last kreeg van mijn knieën omdat die teveel gebogen waren, dat merk niet niet met een proefritje.


Als ik de ruimte/geld had, zou ik waarschijnlijk ook makkelijker/vaker van motor veranderen. Maar dan wel tweedehands voor tweedehands van als je nieuw gaat kopen ben je inderdaad je geld aan het verbranden
 
Klinkt allemaal een beetje als:
Bij de buren is het gras altijd groener!

Je kan soms ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt........................?????

Vergelijk met een oud beestje ......
Ja, er zijn nieuwere. Ja, die glimmen veel meer. Ja, die kunnen vaak sneller.
Ja, de wegligging is beter. Ja, de kans op panne is wellicht kleiner.

Maar ook:
Ja, je schrijft véél meer af. Ja, de km-prijs is veel hoger.
Ja, bij parkeren niet zorgeloos weglopen. Ja, bij opbinden bagage voorzichtig voor krassen.
Ja, bij evt. schuivertje geen slapeloze nachten. Ja, betalingsregeling (*) is niet aan de orde.

Maar of je met een andere/ nieuwe(re) ook meer lol zult hebben? Dat blijft een vraag.
Voorlopig blijf ik nog steeds prima tevreden.
En als er dan tóch iets moois voorbij komt dan kan ik altijd nog tot koop overgaan. (zonder *)

De meest prachtige motoren staan vaak in schuurtjes vooral stof te happen!!

Jij denkt; ik lees gewoon wat ik wil lezen en daar typ ik een stukje over? :+
 
:^ er staat nergens iets over nieuwer, maar meer over dat je snel weer wat anders wil
 
Je kan trouwens voor een paar euro opvragen bij het cbr wat voor voertuigen je de afgelope 9 jaar in bezit hebt gehad.

Was een boek opzich :)

Is dat voor de dementen onder ons? :)

:+
 
Laatst bewerkt:
Onze tussenpersoon kreeg vanaf de verzekeringmaatschappij de vraag of wij wel particulier waren of dat we een handelaarsverzekering zouden moeten nemen.

_O-

(mijn tussen persoon is directe familie, en ja, die vraag heeft ook hij eens gehad..)

Ontopic:
Zo zie je maar, iedereen heeft hier last van (uitzonderingen daar gelaten)
 
Thanks haha, doet goed om dit te lezen.
Nja ik heb hem al2 maand mijn sv
2002 17000kms en ik twijfel voor een div900 2002 60000kms dus aan die comment van, iets nieuws is beter etc dat is mijn geval niet. Ik ben tevreden met de sv maar met mijn ritten krijg ik wat last aan mijn polsen en rug, een dag minder, een dag meer dus daarom zal ik een div is een testrit doen voor dat ik de knop doorhak om te zien als er echt een groot verschil is,waarbij ik al denk van "ja" want de zithouding is sowiezo al een verbetering en de kuip voor regen of winter weer, en cardan voor als ik een moment van luiheid of vergeetheid heb en dat ik mijn ketting vergeet te smeren ( iets dat nj met shiften wat irritant is want in de late heb ik niet echt tijd om mijn ketting te smeren, ik weet het dit zijn geen excuses)
De DL650 ziet er inderdaad nice uit maar de prijs is wat aan de hogere kant, ik denk dat ik mijn svtje voor een redelijke prijs kan verkopen en met dat geld de Div900 kopen dusja dat is rond de 1850/1950€
 
Stuur risers en een ander stuur kan al een wereld van verschil zijn. De fijnste motor die ik ooit heb gehad was een sv650 die ik zelf naar naked heb omgebouwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan