motor mist vermogen

ducducdeduc

MF'er
1 dec 2009
240
2
Hallo iedereen,

Een tijdje geleden was ik met een vriend aan het rijden op mijn honda cb 400 f toen ik plotseling vermogen miste. In eerste instantie dacht ik aan een warmloper, maar bij nader inzien denk ik misschien aan een kapotte condensator. Dit zou je kunnen zien aan ingebrande contact punten. Ik heb van beide contactpunten foto's gemaakt, maar kan niet concluderen of het nou ingebrand is. Misschien kunnen jullie mij helpen?



 
Laatst bewerkt:
Wat let je om even een heel fijn waterproof schuurpapiertje er tussen door te halen en dan te kijken hoe de motor reageert?

En smeer even een likje lagervet aan de as waar het nokje op zit.
 
Laatst bewerkt:
Op de beide kontakten is meestal een heel dun laagje platinum opgedampt en dat glimt dan dus heel erg

De punten op de foto zijn goed in gebrandt en die mag je gaan vervangen en idd een nieuwe condensator mag ook wel (die hoort ondermeer dit te voorkomen)
Het vermogen verlies komt niet hier door, maar wel kan is dat het fieber nokje aan de anderkant van de kontaktpunten is afgesleten waardoor de punten minder ver open gaan en dus het ontsteking tijdstip te laat staat
En dan verlies je vermogen
 
Terug
Bovenaan Onderaan