motor moddervrij maken.

Is dit een 1200?

Wat een mooi ding man;) veel vermogen ook een 1200.

Alleen het gewicht van zo een 1200 is niet grappig als je raar moet steken en hem bv achteruit een heuveltje of drempel / stoepje op moet duwen.
800 vtec
 
Is dit een 1200?

Wat een mooi ding man;) veel vermogen ook een 1200.

Alleen het gewicht van zo een 1200 is niet grappig als je raar moet steken en hem bv achteruit een heuveltje of drempel / stoepje op moet duwen.
Nee een ‘gewone’ 800cc vtec, 100pk en dus vermogen zat voor de openbare weg….. :]

Die 1200 vind ik maar niks, veel te zwaar, zuipt benzine en heeft een vreselijk geluid; net een bromtol. Enige voordeel is een cardan….
 
Hoe zit het met het eerst afkoelen, vraag me weleens af, met offroad ritjes, of andere situaties. Zie ik motoren door water rijden, baden, .... maar heb vaak gehoord, eerst goed laten afkoelen. Omdat anders het 'blok' kan scheuren, iemand weleens meegemaakt, of een idee of dat (snel) kan gebeuren? Als ik ze door het koude water zie rijden, zal het (snel) scheuren van het 'blok' wel meevallen. 🤔

🤗
 
Hoe zit het met het eerst afkoelen, vraag me weleens af, met offroad ritjes, of andere situaties. Zie ik motoren door water rijden, baden, .... maar heb vaak gehoord, eerst goed laten afkoelen. Omdat anders het 'blok' kan scheuren, iemand weleens meegemaakt, of een idee of dat (snel) kan gebeuren? Als ik ze door het koude water zie rijden, zal het (snel) scheuren van het 'blok' wel meevallen. 🤔

🤗
Ik ben nog nooit ingescheurd tijdens mijn crosswedstrijden. Wel gescheurd toen.Ook veel modder afgespoeld met de tuinslang.
 
goed laten soaken
evt hardnekkig vuil met een natte doek inweken,
(nacht vt voren)
volgende dag met weinig druk of tuinslang wegspoelen.
👍🏽
 
Dat snap ik, de tuinslang kwam ook niet tijdens de bevalling, maar er voor!
 
Hoe zit het met het eerst afkoelen, vraag me weleens af, met offroad ritjes, of andere situaties. Zie ik motoren door water rijden, baden, .... maar heb vaak gehoord, eerst goed laten afkoelen. Omdat anders het 'blok' kan scheuren, iemand weleens meegemaakt, of een idee of dat (snel) kan gebeuren? Als ik ze door het koude water zie rijden, zal het (snel) scheuren van het 'blok' wel meevallen. 🤔

🤗
Dat zie ik ook niet zo snel gebeuren, ik heb op IJsland doorwadingen van rivieren gedaan waarbij het blok zeker voor meer dan de helft onder water was, in smeltwater van enkele graden boven nul. Daar kan je blok ook gewoon tegen, laat staan de tuinslang waarbij het water er veel geleidelijker en ook nog minder koud op komt.

Wat hogedrukspuit betreft, ik doe het al jaren op al mijn motoren, nog nooit problemen met lagers gehad. Natuurlijk niet volle bak van dichtbij op lagers en ketting spuiten, maar zolang je een beetje afstand houdt gaat het prima. Wij hebben op het werk een wasbox voor eigen voertuigen, zeker nu met de pekel zet ik de motor daar iedere ochtend even in en spoel hem snel af. Gewoon met loeiheet blok en met de hoge druk, niks aan de hand.
 
Bij de motorcross spuiten we vooraf de crosser in met silicone spray. Modder en meuk komen er dan ietwat beter af. Maar het schoonmaken blijft uienwerk :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan