Motor-mover of zoiets

StarWing

Die hard MF'er
9 okt 2004
282
7
BE / Erpe-Mere
Hello,

Ik heb een stalletje in m'n nieuwe huis waar ik m'n bike ga stallen. Nu heb ik mij een beetje mispakt in de maten van de schuur en de maten van m'n bike. Ik krijg de motor wel in de stal, maar ik moet haar kont vertrekken zodat de deur dicht kan.

Een tijdje geleden heb ik hier ergens een topic gezien waarin iemand een plaat had gemaakt met 4 wielen onder om onder de bok te plaatsen om zodoende de motor gemakkelijk kunnen te verplaatsen.
ik kan dit zelf maken op m'n werk maar ik heb daar nog een paar vragen over:
-hoe groot is het opp. van deze plaat
-hoe groot is de grondspeling
-is het niet moeilijk om je motor op de bok te trekken omdat de plaat hoger ligt dan de grond ? Motor is een FZS600

Gaat dit gemakkelijk om je motor te verplaatsen ?

Bedankt
StarWing
 
Ik moet een héle krappe bocht maken en dat gaat enkel met een motor-mover, echt ideaal. Ik gebruik dit model:
mover.jpg


Als niemand de maten voor je heeft loop ik morgen wel even naar de schuur om ze op te meten.

De plaat ligt niet veel hoger omdat deze scharniert. Je rijdt het achterwiel over de oprijplaat en door het gewicht zakt deze naar beneden en klemt de achterband vast. Door op de beugel te trappen scharniert de plaat omhoog en komt het wiel naar boven waardoor de motor er heel gemakkelijk uitrolt.
 
Das nog een andere als diegene die ik in gedachte had :) Wist niet dat daar verschillende modellen van bestonden. :) )))
 
Ik heb er van oud ijzer zelf een gebraaien...


Onder de middenbok, en dat werkt perfect omdat ook de druk van je voorwiel af is. Kostte me 16 eypo
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er van oud ijzer zelf een gebraaien...


Onder de middenbok, en dat werkt perfect omdat ook de druk van je voorwiel af is. Kostte me 16 eypo

(Afbeelding)


Wat ik me nou afvraag, is het niet een hele strijd om je motor dan op de middenbok te krijgen zonder dat je 'mover' wegrolt???
 
Wat ik me nou afvraag, is het niet een hele strijd om je motor dan op de middenbok te krijgen zonder dat je 'mover' wegrolt???
Denk dat het probleem vooral ontstaat wanneer je hem weer van de middenbok af wilt krijgen.
Het laswerk ziet er trouwes niet al te best uit :X
 
en 4 euro extra voor een spuitbus lak kon er niet meer af! :?


:+
Ik coat 'm met olie... Daar ben ik nu al een paar maanden mee bezig.

Wat ik me nou afvraag, is het niet een hele strijd om je motor dan op de middenbok te krijgen zonder dat je 'mover' wegrolt???

Op en af, het gaat helemaal perfect. Bok past precies in t karretje en opbokken gaat een soort van vanzelf als je met je voet op de bok duwt. Ik zal het wel eens filmen.

Het laswerk ziet er trouwes niet al te best uit :X




De eerste lasjes stond de trafo wat te laag
 
Laatst bewerkt:
Ik coat 'm met olie... Daar ben ik nu al een paar maanden mee bezig.Op en af, het gaat helemaal perfect. Bok past precies in t karretje en opbokken gaat een soort van vanzelf als je met je voet op de bok duwt. Ik zal het wel eens filmen.De eerste lasjes stond de trafo wat te laag
ah, en bij het afbokken rijdtie niej weg? of moet je dat karretje dan toch ff blokkeren???

zie je, ik dacht al zoiets te zien, kon me ookal niet voorstellen dat dat ding nog niet uitelkaar geklapt was als hij alleen in elkaar zat met die klote lasjes ;)
 
Ik moet een héle krappe bocht maken en dat gaat enkel met een motor-mover, echt ideaal. Ik gebruik dit model:
(Afbeelding)

Als niemand de maten voor je heeft loop ik morgen wel even naar de schuur om ze op te meten.

De plaat ligt niet veel hoger omdat deze scharniert. Je rijdt het achterwiel over de oprijplaat en door het gewicht zakt deze naar beneden en klemt de achterband vast. Door op de beugel te trappen scharniert de plaat omhoog en komt het wiel naar boven waardoor de motor er heel gemakkelijk uitrolt.
Inderdaad, dit werkt prima. Ik heb hetzelfde exemplaar.
Zou er niet aan moeten denken iedere dag m´n motor te moeten vertillen om m´n hoek om te gaan. geen rug meer over na een paar dagen.
 
bedankt voor de reacties :)

Ik ga eens aan de slag op m'n werk (handig als je in een metaalverwerkend bedrijf werkt :) )

@rob rd, hoeveel grondspeling heeft jouw mover ?
 
nog geen twee centimeter, maar het is een gelakte stenen vloer, spekglad. Daarom kon ik met hele kleine wieltjes toe
 
hebben jullie over deze lasjes ook wat te auwehoeren?

Dat ding valt echt niet uitelkaar trouwens...

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan