Motor mover / rangeerhulp

pispaaltje

MF'er
8 aug 2011
70
0
Iemand ervaring met dit en de R850R (R11x0R?) of een motor met een vergelijkbaar grote standaard:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
10003235_910_FR01_09.JPG

Of die van Motozoom (hetzelfde model):
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?pagina=meerinfo&bestelnummer=70003035

Of gewoon een ander vergelijkbaar model die wel wat betaalbaar is :)

Ik heb namelijk wat mijn twijfels of de middenbok gaat passen hierop. Deze is namelijk 36x18.5 en met 51.5x18.5 beschikbare ruimte op de rangeerhulp lijkt mij dit wat krap?

Ik had dit al even gepost in het R850 forum maar wegens gebrek aan reacties leek het mij beter om het hier even te proberen, er zijn vast wel mensen die hier ervaring mee hebben :]
 
Laatst bewerkt:
Of alleen de middenbok erop?

Let wel op dat de ondergrond redelijk vlak moet zijn i.v.m. de kleine harde wieltjes van die dingen.

Heb ooit zo'n ding gehad, was nog best lastig opbokken omdat de motor "hoger" moet worden gelift. Blokje hout achter het achterwiel om hem iets omhoog te laten lopen loste dat weer, gedeeltelijk, op.
 
Ik denk dat jij dit ding zoekt, als je de standaard er bij op wilt hebben: [afbeelding]
Ik dacht dat zo'n kleinere rangeer hulp ook wel kan voldoen, zo'n bak neemt enorm veel ruimte in wanneer je deze niet gebruikt.

Of alleen de middenbok erop?

Let wel op dat de ondergrond redelijk vlak moet zijn i.v.m. de kleine harde wieltjes van die dingen.

Heb ooit zo'n ding gehad, was nog best lastig opbokken omdat de motor "hoger" moet worden gelift. Blokje hout achter het achterwiel om hem iets omhoog te laten lopen loste dat weer, gedeeltelijk, op.
De ondergrond is prachtig beton dus dat zou wel los moeten lopen. De vraag is echter of het wel past ;(
 
Je bedoelt vanwege het uitstekende pookje waarop je hem naar beneden trapt? Ik denk dat je die mooi in de uitsparing kan laten vallen die bij het bovenste wieltje van plaatje zit. Dan heb je denk ik genoeg ruimte :)

Edit: en anders rij je ff langs motozoom, dan kan je hem gewoon passen, dan weet je het zeker!
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt vanwege het uitstekende pookje waarop je hem naar beneden trapt? Ik denk dat je die mooi in de uitsparing kan laten vallen die bij het bovenste wieltje van plaatje zit. Dan heb je denk ik genoeg ruimte :)

Edit: en anders rij je ff langs motozoom, dan kan je hem gewoon passen, dan weet je het zeker!
Klopt, vanwege het uitstekende pookje inderdaad, die loopt behoorlijk vlak dus ik heb mijn twijfel of dat goed gaat passen. Misschien is de speling genoeg bij het bovenste wieltje, maar ik weet het liever even van te voren :)

Motozoom zit helaas een beetje te ver weg voor mij :+
 
Ik heb de bovenstaande van Motozoom, maar dat vergde ook nog wel wat aanpassingen. Ik had een kleinere, merk weet ik niet, maar de middenbok van mijn Tenere was dusdanig breed dat hij daar niet op paste. Ik heb dus die van Motozoom gehaald omdat dit de enige was die ik kon vinden die breed genoeg was voor de middenbok. Nou zat de "poot" waarmee je de middenbok naar beneden trapt bij mijn motor ook weer zo laag, dat die tegen de opstaande rand boven het zwenkwiel aan kwam. Hierdoor kon de bok niet volledig uitklappen en bleef de motor niet staan. Dat heb ik opgelost door een plaatje hout van 2cm hoog op het bed van de motormover te leggen. Nu moest de motor echter weer zodanig hoog opgebokt worden dat ik dit niet voor elkaar kreeg. Dat heb ik weer opgelost door de motor eerst met het achterwiel op een klein plankje (ongeveer 1,5cm hoog) te rijden en daarna op te bokken.

Het klinkt misschien wat ingewikkeld, maar in de praktijk valt het best mee. Het probleem ligt ook meer aan de breedte van de middenbok van mijn motor dan aan de mover. Ik gebruik die motor ook niet dagelijks, dus het is ook niet zo'n probleem dat wat geklooi kost voordat hij er op staat. Verder is het karretje perfect, maar een gladde vloer is wel een vereiste om hem te kunnen verplaatsen. Ik denk dat het bij een tegelvloer niet gaat lukken. Ook die rem werkt goed waardoor het karretje niet wegrolt als je de motor wilt afbokken. Ik vind die dingen ideaal omdat je de motor in ruimtes kunt krijgen waar je hem anders nooit ingekregen had. Ook neemt hij op de middenbok minder ruimte in dan op de zijstandaard, dat is weer het nadeel van zo'n grote mover.
 
Meet het eens uit, teken het ding na op een stuk karton, leg dat onder de bok. Aan de hand van de afmetingen en de verhoudingen kun je dan wel schatten of je uitkomt of niet lijkt mij :?
 
Je bedoelt vanwege het uitstekende pookje waarop je hem naar beneden trapt? Ik denk dat je die mooi in de uitsparing kan laten vallen die bij het bovenste wieltje van plaatje zit. Dan heb je denk ik genoeg ruimte :)

Edit: en anders rij je ff langs motozoom, dan kan je hem gewoon passen, dan weet je het zeker!

Dat was precies het probleem bij mij. Dat pookje is bij mij meer een pook, waardoor hij dus niet in die ruimte past. Het is behoorlijk afhankelijk van de motor. De oplossing bij mij zou zijn om de bok verder naar voren op het karretje te krijgen, maar dat lukt weer niet omdat hij dan tegen het achterwiel aankomt.
 
Meet het eens uit, teken het ding na op een stuk karton, leg dat onder de bok. Aan de hand van de afmetingen en de verhoudingen kun je dan wel schatten of je uitkomt of niet lijkt mij :?
Het probleem is dat mijn standaard 18.5 is en de rangeerhulp 'ongeveer' 18.5. Ik weet de afmetingen wel, dat is het probleem niet. Ik ben meer nieuwsgierig naar enige speling. Het verhaal van Frazer klinkt overigens wel als een oplossing mocht het niet passen.
 
Iemand ervaring met dit en de R850R (R11x0R?) of een motor met een vergelijkbaar grote standaard:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
[afbeelding]
Of die van Motozoom (hetzelfde model):
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?pagina=meerinfo&bestelnummer=70003035

Of gewoon een ander vergelijkbaar model die wel wat betaalbaar is :)

Ik heb namelijk wat mijn twijfels of de middenbok gaat passen hierop. Deze is namelijk 36x18.5 en met 51.5x18.5 beschikbare ruimte op de rangeerhulp lijkt mij dit wat krap?

Ik had dit al even gepost in het R850 forum maar wegens gebrek aan reacties leek het mij beter om het hier even te proberen, er zijn vast wel mensen die hier ervaring mee hebben :]

ik heb zo`n ding gebruikt voor mijn vfr uit 98,werkte perfect!
heb hem zelfs nog,ook al heb ik hem niet meer nodig :+
 
Ik heb die van Louis. Het is best een groot ding moet ik zeggen, ik gebruik hem met een Fazer (600CC). Die middenbok heeft een wat schever pookje dan die van jou geloof ik.
Hij past er net niet op zonder die uitsparing. Hij klapt dan wel uit maar hij staat op spanning, dus als je hem dan aanraakt klapt hij meteen weer in (met als gevolg dat mijn motor bijna omviel). Reken je zelf dus niet te rijk als hij uitklapt, check even of het helemaal is!
Bij mij valt het pookje precies in de uitsparing.
 
Ik heb beide movers. Dat middenbokding en die lange goot. Je bent van harte welkom om ze bij te komen uitproberen. Krijg je nog koffie ook.
Ik kan met beide movers goed uit de voeten.

En volgens mij heeft mijn r1100rs er destijds ook op gestaan.
 
Laatst bewerkt:
Staat prima zo'n ding, inmiddels is de K vervangen door een GSA en die staat er ook op.
Als mijn locatie beter is mag je ook bij mijn komen proberen.

garage2.JPG
 
Tja, ik zal het eerlijk zeggen: op de tegelvloer van de garage gebruikt ik al jaren twee oude washandjes: één onder de achterband en één onder de zijstandaard. Daarmee schuif ik de motor in de juiste richting en daarna bok ik hem op.
:+
 
Ik heb al meerdere klanten gehad die deze rangeerhulp terug hebben gebracht. Ze geven dan wel 300KG laadvermogen op, maar dat gaat echt niet...... De wieltjes draaien nog wel, maar het middendeel loopt vast op de vloer. Een daarvan was een R1100R.
Goedkoop is in deze duurkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan