motor-mover

thevriezer

Rookie
28 feb 2005
29
0
Utrecht
Hallo allemaal,
ik heb vandag een motor mover gekocht. Maar mijn BMW K75 krijg ik er niet zomaar op. Wie heeft er een truukje om de motor zonder rugklachten op de mover te krijgen? Alvast bedankt. Rob
 
Euhm... door hem er in te RIJDEN en niet aan de achterkant op te pakken? :?

Weet niet wat je gekocht hebt, maar neem aan een motor mover met een "oprij plankje" ? Anders even een fototje ofzo...
 
Ik denk dat hij zo'n ding bedoelt waarbij je de standaard op een verrijdbaar ( :? ) plankje zet.

Er zit als het goed is een soort hendeltje aan. Als je deze omzet zet je hem 'op slot' en hoef je niet op te passen dat hij wegschiet.
 
Wat Maarten bedoeld is waar. Maar als de mover op de rem zet en dan de motor op de bok dan schiet dat ding toch weg. Dus ja, wat nu? Het is zeg maar een verhuis karretje.
 
Ik denk dat hij zo'n ding bedoelt waarbij je de standaard op een verrijdbaar ( :? ) plankje zet.

Er zit als het goed is een soort hendeltje aan. Als je deze omzet zet je hem 'op slot' en hoef je niet op te passen dat hij wegschiet.

Er zijn modelletjes waar je het achterwiel in zet, modelletjes waar je de motor op "opbokt" etc. Volgens mij zijn ze allen voorzien van wielletjes. Daar zijn het nl. motor movers voor. Ik mag aannemen dat op alle modellen een rem zit, zodat de motor mover niet gaat moven als dat niet de bedoeling is. Daarnaast mag ik aannemen dat je in geen van de gevallen de motor hoeft op te pakken en dus je rug belast. We wachten op het fotootje...
 
Hierbij de verwachte foto. Ik hoop dat jullie nu zien wat ik bedoel. groeten,Rob

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/389760/a6f0b25cc0620644504f5fea08ce3c76 (motormover 2.jpg)​
 
Ja met zo eentje kun je problemen krijgen met opbokken.
De "grond" zit niet meer op de plaats waar je motor (en middenbok) hem verwacht om het zo te zeggen, maar een centimeter of twee hoger.
En dat kost veeel kracht bij het opbokken.

Probeer de motor eens op twee plankjes te rijden met het voor en achterwiel.
En dan opbokken op de motormover.
 
Zodra je motor op de middenbok staat "kunnen" ze handig zijn "mits" je daarnaast ook een super vlakke vloer hebt O-)

In de praktijk zijn ze echter veel minder praktisch omdat 9 van de 10 ergernis en problemen veroorzaken met het opbokken en het uiteindelijke manouvreren met zo`n ding.
Je ziet dan ook niet voor niets dat die dingen niet massaal gebruikt worden want hoeveel zijn er niet die lopen te kloten met spiegeltjes vlak langs een muur in de garage ofzo ? Me too :9~
Mijn motormover verdween na 2 maanden op de zolder en na een jaar heb ik hem gemoved B|
 
Hierbij de verwachte foto. Ik hoop dat jullie nu zien wat ik bedoel. groeten,Rob
Dat is precies dezelfde als die van mij. Ik moet inderdaad met lompe kracht 8-) de Beemer opbokken, maar daarna kan ik 'm als een winkelwagentje door de garage (met grindkorrel tapijtvloer, dus mooi vlak) manouvreren.
 
Tja, dan wordt het gewoon domme kracht gebruiken dus. |( waarschijnlijk zal dat ding op den duur dus op zolder of schuur belanden. Best klote want zonder dat ding kan ik de draai naar en tussen de poort niet maken.Waardoor mijn fiets dus in de voortuin en onbeheerd zal moeten blijven staan
 
zijn foeffie is lompheid tenminste dat maak ik op uit zijn post
:^ klopt helemaal :Y 8-) })

Tis ff sleuren, maar daarna kan ik ermee stijldansen :+

Maar ik vond de suggestie om er een plankje voor en achter te leggen best slim. Als het beest gewoon op de grond staat is 'ie makkelijk op te bokken, prima uitgebalanceerd. Komt er de paar cm bij van de mover dan komt het op lompe kracht aan (maar dan heb je ook wat).
 
Over een garage met grind of betonvloer beschik ik helaas niet.Maar op normale tegels zal het ook wel lukken hoop ik. Dat plankje is inderdaad wel een goeie.
Ik ga het proberen. Bedankt allemaal voor het reageren. GR. Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan