Motor niet te verzekeren bij andere verzekeraar dan auto??

Sonic

MF veteraan
27 feb 2003
2.641
3
Hoi,

Loop tegen een probleem aan met het verzekeren van mijn nieuwe motor, misschien weet iemand raad:

ik kan mijn bike niet verzekeren bij een andere verzekeringsmaatschappij dan waar ik mijn auto heb. :?

Om de schadevrije jaren van mijn auto mee te nemen naar mijn motor moet ik nml mijn auto ook bij de partij onderbrengen waar ik mijn moto verzeker. Anders begin ik dus opnieuw met 0 jaren. Daardoor betaal ik de hoofdprijs.

Punt is nml dat ik bij de ohra zit met mijn auto en zij geen motoren verzekeren. Zotte situatie natuurlijk omdat ik ook nog eens vastzit aan mijn jaarcontract bij de ohra.

Meer mensen tegen dit probleem aangelopen wanneer ze hun motor bij een andere partij dan de auto willen verzekeren?
 
misschien een vraagje voor in het : centraal verzekeringstopic?
hier zijn meerdere mensen die werken bij een verzekeringsmaatschappij dus die kunnen jou zeker helpen :)
succes!!
 
auto overschrijven op naam van je vrouw,vriendin of maatje, direct weer terug overschrijven en een andere verzekeringsmaatschapij uitzoeken.
 
6 wielen plan misschien?
Mijn oudje is verzekerd bij dezelfde maatschappij als mijn auto,no claim gewoon erbij.
Mijn nieuwere is all risk verzekerd bij een andere maatschappij,mijn verzekerings agent had daar de goedkoopste verzekering voor gezocht en een of andere constructie.
informeren loont. :Y
 
Klopt, een andere maatschappij neemt de schadevrije autojaren niet mee, dan moet je een maatschappij hebben die een 6wielenplan hanteert.

Ik zou de auto dus inderdaad elders onderbrengen, dan kan de motor er bij. Mogelijk is er een maatschappij die een regeling wil treffen waarbij ze de auto erbij nemen bij de volgende vervaltermijn?
 
Klopt, een andere maatschappij neemt de schadevrije autojaren niet mee, dan moet je een maatschappij hebben die een 6wielenplan hanteert.

Ik zou de auto dus inderdaad elders onderbrengen, dan kan de motor er bij. Mogelijk is er een maatschappij die een regeling wil treffen waarbij ze de auto erbij nemen bij de volgende vervaltermijn?
Ik heb een verzekering met een 12 wielenplan 1 auto, 1 oldtimer, 2 motoren
 
als je een schade hebt dan zak je bij beide verzekeringen een paar trede lijkt me ook niet alles :]

Ik reed enkele maanden nadat ik een nieuwere fiets had deze economisch total los(all risk) de premie ven deze verzekering steeg behoorlijk,de andere (6 wielen) bleef ongewijzigd..dus
 
Vreemd trouwens dat de Ohra geen motoren verzekert? Heb je dat gehoord van je tussenpersoon of rechtstreeks? Anders zou ik de Ohra zélf eens bellen als ik jou was?
 
Vreemd trouwens dat de Ohra geen motoren verzekert? Heb je dat gehoord van je tussenpersoon of rechtstreeks? Anders zou ik de Ohra zélf eens bellen als ik jou was?

Net even nagekeken, staat bij Ohra gewoon in de FAQ dat ze geen bromfiets of motorverzekering aanbieden.
 
Bij Unive in ieder geval wel, maar daar zit nog wel 1 of andere verhouding tussen, dus het is niet 1 schadevrije jaar auto = 1 schadevrij jaar motor.
Ben apart voor dit doel in het voorjaar van 2008 met de auto van CB naar Univé gegaan met behoudt vann 70% korting.
Een maand later de motor verzekert met ook 70% korting.
Eind 2008 een 2e motor erbij, maar deze kon niet voor de 70% korting (het verhaal ging alleen op voor een 2e voertuig, niet voor een 3e of 4e).
 
ik had iets soortgelijks na scheiding, mijn ex hield de auto verzekering met no-claim.

op basis van aantal jaren rijbewijs/leeftijd kreeg ik direct 70% korting, en begon weer met 0 schadevrije jaren. (Winterthur/reaal)

gewoon even goed zoeken dus.

edit:
ook geen problemen met 2e motor, ook dezelfde korting.
 
Laatst bewerkt:
ff verschil maken tussen schadevrije jaren en extra treden.

Schadevrije jaren heb je opgebouwd op één verzekeringspolis. Dus niet als persoon. Je kunt zelfs met een voertuig negatieve schadevrije jaren hebben en met het andere voertuig bijv. 14 schadevrije jaren

Om je toch een hogere korting te kunnen geven (dus het voor jou goedkoper te maken) kennen een aantal verzekeraars extra (commerciële) treden toe op de B/M ladder. De positie op de BM ladder bepaalt jouw kortingspercentage. Meestal zijn die extra treden het aantal daadwerkelijke schadevrije jaren op het eerste bij hen verzekerde voertuig. Soms is er een maximum aan verbonden. Soms geven ze ook gewoon de volledige korting op het 2e voertuig.
3e en 4e voertuig etc. helaas niet, het is immers niet altijd Sinterklaas.......
Dat het puur commerciële treden zijn en geen echte schadevrije jaren zul je zien op de BM verklaring wanneer je de verzekering van de motor (als dat het 2e voertuig is) binnen korte tijd weer beëindigt.

"Ik heb maximale korting, dus maximale schadevrije jaren" klopt dus niet.

Een voor de volledigheid: wanneer je bij de ene verzekeringsmaatschappij 80 % korting krijgt en bij de ander "slechts" 75 % wil dat niet zeggen dat je bij die verzekering met 80 % ook goedkoper uit bent.
80% van € 1.200,00 (bruto premie) is meer dan 75 % van € 900,00 (bruto premie).
 
Laatst bewerkt:
TS

Bel even met Enra verzekeringen die verzekeren je motor met de opgebouwde schadevrijejaren van de auto zonder dat de auto daarnaartoe hoeft.
Je hoeft alleen even de polis van de auto te faxen waarop je kortingspercentage staat. :9
 
Ik ben verzekerd bij Interpolis, voor auto en motor. Toen ik motor verzekerde kon ik profiteren van flinke korting dankzij een paar jaar schadevrij met de auto gereden te hebben !
 
Een voor de volledigheid: wanneer je bij de ene verzekeringsmaatschappij 80 % korting krijgt en bij de ander "slechts" 75 % wil dat niet zeggen dat je bij die verzekering met 80 % ook goedkoper uit bent.
80% van € 1.000,00 (bruto premie) is meer dan 75 % van € 900,00 (bruto premie).
:N
80% van € 1.000,00 -> je betaalt € 200,-
75% van € 900,00 -> je betaalt € 225,-

Je hebt gelijk dat naast het kortingspercentage ook de bruto premie van belang is, maar je voorbeeld klopt helaas niet. :W
 
Hoi,

Loop tegen een probleem aan met het verzekeren van mijn nieuwe motor, misschien weet iemand raad:

ik kan mijn bike niet verzekeren bij een andere verzekeringsmaatschappij dan waar ik mijn auto heb. :?

Om de schadevrije jaren van mijn auto mee te nemen naar mijn motor moet ik nml mijn auto ook bij de partij onderbrengen waar ik mijn moto verzeker. Anders begin ik dus opnieuw met 0 jaren. Daardoor betaal ik de hoofdprijs.

Punt is nml dat ik bij de ohra zit met mijn auto en zij geen motoren verzekeren. Zotte situatie natuurlijk omdat ik ook nog eens vastzit aan mijn jaarcontract bij de ohra.

Meer mensen tegen dit probleem aangelopen wanneer ze hun motor bij een andere partij dan de auto willen verzekeren?


Overstappen.....univé / KNMV etc..gewoon bellen, informeren....je gegevens mbt schadevrije jaren melden etc... en aanhoren wat ze je kunnen bieden.

Wanneer je besluit de huidige autoverzekering op te zeggen, krijg je een royementsverklaring van je verzekeraar.Máár....dit doen ze niet écht snel, vraag hier expliciet om!! De nieuwe verzekeraar wil deze verklaring hebben. Hier staan het aantal schadevrije jaren op vermeld. Deze schadevrije jaren worden meegenomen naar je volgende autoverzekering, zodat uw opgebouwde schadevrije jaren niet komen te vervallen. De opgebouwde schadevrije jaren geven je uiteraard bij je nieuwe autoverzekering korting op de premie.
De verklaring is 1 jaar geldig.
 
Bij Unive in ieder geval wel, maar daar zit nog wel 1 of andere verhouding tussen, dus het is niet 1 schadevrije jaar auto = 1 schadevrij jaar motor.

Zo is het als je beide bij dezelfde verzekeraar verzekert.
Ga je naar een ander dan krijg je te maken met aparte schadevrije jaren.
 
Thanks voor de reacties.

Wel lelijk dit hoor, Unive lijkt de goedkoopste tot nu toe. Pest is wel dat ik mijn auto pas per oktober over kan zetten. Kost me zo dus een mooi bedragje deze stomme regelgeving.
Misschien toch de auto maar ff verkopen aan mijn broer, terugkopen en dan de 2 vehikels samen verzekeren. Wat kost dat overschrijven tegenwoordig? :P
 
Thanks voor de reacties.

Wel lelijk dit hoor, Unive lijkt de goedkoopste tot nu toe. Pest is wel dat ik mijn auto pas per oktober over kan zetten. Kost me zo dus een mooi bedragje deze stomme regelgeving.
Misschien toch de auto maar ff verkopen aan mijn broer, terugkopen en dan de 2 vehikels samen verzekeren. Wat kost dat overschrijven tegenwoordig? :P


Ik dacht 9,25 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan