Motor niet te verzekeren bij andere verzekeraar dan auto??

Zeg je auto verzekering op (schrijf de auto tijdelijk (10 minuten bijvoorbeeld) over op de naam van een vriend) met de vrijwaring de verzekering opzeggen, dan krijg je een BM verklaring (als het goed is, waarin staat hoeveel je hebt opgebouwd.)
Nadat jij de vrijwaring hebt gekregen kun je de auto natuurlijk weer terug schrijven.
Die kun je dan gebruiken bij een andere verzekeringsmaatschappij.
(ook voor de auto).
Anders proberen via een tussenpersoon, mogelijk kan die een potje voor je breken.
 
Thanks voor de reacties.

Wel lelijk dit hoor, Unive lijkt de goedkoopste tot nu toe. Pest is wel dat ik mijn auto pas per oktober over kan zetten. Kost me zo dus een mooi bedragje deze stomme regelgeving.
Misschien toch de auto maar ff verkopen aan mijn broer, terugkopen en dan de 2 vehikels samen verzekeren. Wat kost dat overschrijven tegenwoordig? :P


Probeer Enra verzekeringen gewoon man.
hoef je helemaal niks bij elkaar onder te brengen, gewoon je auto laten waar die is
en je motor verzekeren met de opgebouwde jaren van de auto... *O*

makkelijer en goedkoper kan niet *D
 
Overstappen.....univé / KNMV etc..gewoon bellen, informeren....je gegevens mbt schadevrije jaren melden etc... en aanhoren wat ze je kunnen bieden.

Wanneer je besluit de huidige autoverzekering op te zeggen, krijg je een royementsverklaring van je verzekeraar.Máár....dit doen ze niet écht snel, vraag hier expliciet om!! De nieuwe verzekeraar wil deze verklaring hebben. Hier staan het aantal schadevrije jaren op vermeld. Deze schadevrije jaren worden meegenomen naar je volgende autoverzekering, zodat uw opgebouwde schadevrije jaren niet komen te vervallen. De opgebouwde schadevrije jaren geven je uiteraard bij je nieuwe autoverzekering korting op de premie.
De verklaring is 1 jaar geldig.

royementsverklaring is niet meer nodig, tegenwoordig halen verzekeringsmaatschapijen het aantal schadevrije jaren uit roydata, een landelijk systeem waarin o.a. het aantal schadevrije jaren vastgelegd staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan