motor niet welkom op parkeerplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos82

MF'er
25 sep 2006
213
0
Ik parkeer regelmatig op de parkeerplaats van een dierentuin. En werk op dat terrein niet voor de dieren tuin maar voor een bedrijf die de ingang deelt met deze dierentuin.
En vandaag lag deze brief netjes in een plastic mapje onder het kettingslot van mijn motor:

Aan de eigenaar van deze motor.

Een vriendelijk, maar toch dringend verzoek;

Geliefde deze motor voortaan in de fietsenstalling te plaatsen.

De fietsenstalling is de plek waar wij motoren willen hebben.
Ze staan hier droog, veilig en uit het zicht.

Motoren op de parkeerplaatsen zorgen voor veel overlast voor het parkeerteam en eigenaren van geparkeerde auto's. Tevens willen wij voorkomen dat andere eigenaren van motoren, uw motor als voorbeeld nemen.

We rekenen op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Teamleider Bezoekersservice.

Deze persoon heeft mij al een keer eerder aangesproken of ik mijn motor tussen de fietsen wilde plaatsen. Waarop ik zij dat ik wel eens een kijkje zou gaan nemen. En de fietsen stalling is een plek buiten in het bos, dus vochtig en zand/ achterin gras als ondergrond. En uit het zicht. Absoluut niet een plek waar ik mijn motor neer zou willen zetten. En veel te krap ingedeeld. Voor een fiets wel oké maar voor een motor niet eens de ruimte om te kunnen draaien. mss in 15 keer op en neer steken als dat al lukt op die zand grond. en er geen fietsen in de weg staan.

Dus ik net deze e-mail terug gestuurd:

Geachte ...

Ik verstuur uw deze mail na aanleiding van de brief die ik vanavond bij mijn motor heb gevonden.

In deze brief verzoekt u mij om mijn motor in de fietsen stalling te plaatsen.
Als eerste wil ik mijn verbazing uiten dat een motor niet gewoon op een parkeer plaats mag staan. Als de reden is dat ik de poort niet gebruik, en dus ook niet betaal. Is ons probleem snel opgelost. Dan gebruik ik in de toekomst gewoon de poort.

Tevens ben ik nieuwsgierig naar wat een geparkeerde motor op een parkeer plaats voor een overlast veroorzaakt. Waneer ik b.v. met de auto zou komen neem ik 2 keer zoveel plek in beslag.

Na uw eerste mondelinge verzoek heb ik met de motor de fietsen stalling bekeken. Maar daar geen geschikte plek kunnen vinden.
1, De fiets rekken staan voor een motor veel te dicht op elkaar.
2, Zand of gras als ondergrond acht ik niet betrouwbaar genoeg. Als deze met de regen nat word en dus zachter is de kans groot dat mijn standaard weg zakt. Waarna de motor niet meer stevig staat en de kans om opvallen erg groot is. (Even voor uw verbeelding hebben we het hier niet over een brommer van 80Kg maar een motor van 270Kg)
3, Vocht, onder het dichte blader/ naalden dek is het altijd vochtiger. De regen drupt er toch doorheen maar verdampt veel minder snel.

Tevens heb ik in het verleden al medere negatieve ervaringen in fietsen stallingen. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand zijn of haar fiets tegen mijn motor aan parkeert. Of denkt dat mijn witte lak iets is om op te gaan krassen. Of dat de knoppen op het stuur een gokautomaat is en de gashendel een spelletje.
Wanneer de motor in het zicht staat. Is er automatisch een sociale controle. Wat volgens mij veiliger is.

Ik kijk uit naar uw reactie. En totdat er een geschikte oplossing is blijf ik de motor netjes aan de zijkant van een parkeer strook parkeren. Daar neemt hij de minste ruimte in beslag.

Met vriendelijke groet, Jos.

Een parkeerplaats is toch om te parkeren? En als motoren niet welkom zijn moet je er toch gewoon een bordje neerhangen. Of ben ik nou gek (twijfel wel eens aan mezelf hoor).

Groet Jos
 
Eens afwachten wat de reactie dan is ja, hopen op een goede afloop.
Zou mn motor ook nooit in een fietsenstalling parkeren :N Veel bedrijven hebben ook gewoon een aparte motorparkeerplaats/stalling..
 
ik had je brief even door word heen gedaan..dan kon hij de spelling controleren...

Verder ben ik benieuwd wat ze reageren :)
 
Laatst bewerkt:
Nee, je bent niet gek, in de stad moeten we toch officieel ook in de vakken parkeren? Een fiets mag je op de stoep zetten, een motor officieel niet. Motoren moeten voor zeover ik weet geparkeerd worden als auto's..
 
Ik zou precies zo gereageerd hebben.
Alleen is het de vraag of het geen eigen terrein is.
Ik weet wel dat er dan andere regels zijn dan voor de openbare weg.
Ben benieuwd naar de reactie van de beste man.

Succes!
 
Nee, je bent niet gek, in de stad moeten we toch officieel ook in de vakken parkeren? Een fiets mag je op de stoep zetten, een motor officieel niet. Motoren moeten voor zeover ik weet geparkeerd worden als auto's..

Nope. Sommige gemeenten (bijv. Amsterdam bij mijn weten) hebben zelfs expliciet in de APV staan dat het niet mag.

Ik vind de houding van dat dierenpark trouwens werkelijk ondermaats!

Werken zeker geen motorrijders :N
 
Wij hebben op het werk aparte motor parkeerplaatsen,maar in de late/nachtdienst is daar geen controle en zicht op dan zet ik hem lekker op een auto parkeerplaats of voor de ingang.
 
Wij hebben op het werk aparte motor parkeerplaatsen,maar in de late/nachtdienst is daar geen controle en zicht op dan zet ik hem lekker op een auto parkeerplaats of voor de ingang.

:^

Ik zet hem bij klanten meestal gewoon op de handigste en meest zichtbare plek, tenzij ze een motorparkeerplaats hebben (zoals bijvoorbeeld bij ons zelf, een apart gedeelte in de parkeergarage). Nog nooit problemen mee gehad.

Met de huidige schaarste aan parkeerplaatsen vind ik het een beetje asociaal om een plek van een auto in te pikken, dus als ik hem ergens anders op een goede plek kan neerzetten (bijv. bij de ingang), dan zal ik dat niet laten.
 
Het is wel eigen terrein van de dierentuin.
En er werken inderdaad geen motor rijders, ik heb tenminste nog nooit een andere motor gezien.
parkeren kost 6 euro per dag maar omdat ik daar op het terrein werk krijg ik een gratis uitrij kaart.
 
Mooi verhaal en ben ook benieuwd naar de antwoord die zij hebben.
Ikzelf zou mijn motor liever ook niet bij een fietsen stalling parkeren, kinderen doen er de gekste dingen mee. B|
Zitten aan de knopjes.
Krassen erop.
Ouders laten hun kinderen erop zitten voor een foto. :r
Noem maar op.

Vind dat er op zijn minst een mondeling gesprek moet komen en idd als je gewoon (wil) gaat betalen voor de kaartjes moet je gewoon erin gelaten worden klaar.
 
Zeker niet bij een fietsenstalling! Wij delen de motorparkeerplek met scooters en die hebben al geen benul hoe je moet parkeren, laat staan de fietsers.

Goede brief.
 
Waar mensen zich druk om kunnen maken. Staat het parkeerterrein door de weeks helemaal vol dan?
 
Ha, mijn baas deelde mij ook eens mee dat de motor in de fietsenstalling moest. Dat is een loods met een zware deur met een dranger. Daar krijg ik het ding dus niet door heen want ik heb twee handen nodig om m vooruit te duwen. Dan binnen kan je geen kant op tussen de fietsen, laat staan dat je er ooit weer uitkomt. Het is uiteindelijk opgelost door een aparte overkapping te bouwen waar de motoren onder konden staan. Alleen vinden nu een aantal brommende en fietsende medewerkers het ook wel makkelijk om hun voertuig daar in te zetten waardoor het nu meestal vol staat met die dingen en de motoren er alsnog niet bij kunnen.
Kan je m niet op dat terrein zetten zonder dat je een parkeerplaats bezet? Langs de rand of bij de ingang?
 
Ha, mijn baas deelde mij ook eens mee dat de motor in de fietsenstalling moest. Dat is een loods met een zware deur met een dranger. Daar krijg ik het ding dus niet door heen want ik heb twee handen nodig om m vooruit te duwen. Dan binnen kan je geen kant op tussen de fietsen, laat staan dat je er ooit weer uitkomt. Het is uiteindelijk opgelost door een aparte overkapping te bouwen waar de motoren onder konden staan.

Ik sta hier echt van te kijken. Ik kom nooit bij dat soort bedrijven. Heb ik nou gewoon geluk, of zijn dit de uitzonderingen?

Het gebeurt nog weleens dat de motorparkeerplaats vlakbij de medewerkersingang is. Kan ik dus alsnog een stuk omlopen, omdat ik meestal bezoeker ben, en geen pasje heb. Maar als er een motorparkeerplaats is vind ik het ook wel netjes om daar gebruik van te maken.

Edit: ik kom meestal bij banken, verzekeringsmaatschappijen of andere grote bedrijven en overheidsinstellingen. Daar zijn dit soort dingen meestal wel goed geregeld.
 
Laatst bewerkt:
De reden in de brief is wel gebrekkig. Je vraagt terecht wat voor overlast je nou bezorgt.

Ik ben wel eens per ongeluk een parkeergarage ingereden die verboden voor motoren was (zag het bord te laat, keren was ook verboden). Heb m op een verloren plek in de hoek gezet waar geen parkeervak was, en trouw een kaartje betaald. Maar bij de uitgang waren er twee slagbomen achter elkaar. De eerste ging open met mijn kaartje, en toen weer dicht, maar de tweede zag me niet. Dus daar moest ik omheen. Misschien loopt het systeem dan in de soep.
 
Ik zet hem bij klanten meestal gewoon op de handigste en meest zichtbare plek, tenzij ze een motorparkeerplaats hebben (zoals bijvoorbeeld bij ons zelf, een apart gedeelte in de parkeergarage). Nog nooit problemen mee gehad.

Bij alle klanten waar ik kom wordt je juist expliciet als bezoeker de gelegenheid gegeven de garage in te rijden om je motor netjes neer te kunnen zetten. Terwijl de bezoeker die met de auto komt vaak geen parkeerplek krijgt als die niet lang van te voren gereserveerd is.

Laatst zelfs bij een kazerne, met de auto kwam niemand er op maar met de motor werd ik ontvangen als ik een hooggeplaatste generaal was.
 
Veel bedrijven zouden wat dat betreft een voorbeeld kunnen nemen aan de luchthaven Schiphol.
Die heeft een aantal overdekte stallingen ingericht speciaal voor motorfietsen.
Daarmee voorkomen ze dat er links en rechts overal motoren op de stoep staan geparkeerd
of dat ze ruimte innemen die voor koekblikken is bedoeld.
 
Bij alle klanten waar ik kom wordt je juist expliciet als bezoeker de gelegenheid gegeven de garage in te rijden om je motor netjes neer te kunnen zetten. Terwijl de bezoeker die met de auto komt vaak geen parkeerplek krijgt als die niet lang van te voren gereserveerd is.

Ik heb ook nooit problemen inderdaad. De meeste klanten zijn juist blij dat je niet met de auto komt.

Parkeergarage kan niet altijd, maar in die gevallen kan ik hem altijd wel op een andere goede plek neerzetten. Overigens kom ik meestal voor IT-gerelateerde zaken, en rijden veel technische mensen zelf ook motor. Dus die weten meestal wel wat de geëigende plek is voor de motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
een motor moet toch juist in een parkeervak?
een parkeervak is bedoelt om een motorvoertuig in te parkeren, die voorzien is van een geldig kenteken die verzekerd is.

maar verbeter mij als ik het fout heb!
 
Waar ik werk mogen fietsen, brommers en de motor binnen gestald worden.
Dat is heel fijn.
Een beetje lastiger is om er te komen.
Dat "binnen" is de berging onder 1 van de zalen (ik werk in een bioscoop) en om daar te komen moet je de hoofdingang door, langs de kassa, door de foyer langs de bar.....
En je mag natuurlijk niet rijden, zelfs niet met de fiets, je moet lopen!
Nu ja, als ik met de motor naar m'n werk ga is het met de DT125 E, daar valt nog mee te lopen en te duwen.
En de motor staat droog, en veilig tegen klierende medemensen.
Groeten,
Eduard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan