Motor of auto ..?

Motor of auto ??

  • Motor

    Stemmen: 54 80,6%
  • Auto

    Stemmen: 13 19,4%

  • Totaal aantal stemmers
    67
Motor is leuker, vetter en veel gaver natuurlijk.....maar niet als je 18 bent.

:N

juist als je 18 bent is het een echte babe magnet *O*

(moet je wel een bandit nemen natuurlijk, anders gaat het niet op)
heerlijk ook als ik in een drukke stad parkeer. kom ik aanrijden, mensen kijken. doe ik mn helm af, zien ze zo'n snotneus _O-
 
:N

juist als je 18 bent is het een echte babe magnet *O*

(moet je wel een bandit nemen natuurlijk, anders gaat het niet op)
heerlijk ook als ik in een drukke stad parkeer. kom ik aanrijden, mensen kijken. doe ik mn helm af, zien ze zo'n snotneus _O-
:z

(... vergaat heus niet met de jaren hoor. Maar tijdig overstappen op een Monster is dan hooguit wél geboden :) )
 
Ik ben 18 en ben pasgeleden begonnen met motorrijlessen kheb geen autorijbewijs en nooit scooter of brommer gereden. ik merk wel dat ik nog heel veel moet leren en ik had mijn auto rijbewijs misschien sneller gehaald dan een motorrijbewijs maar het is wel veel leuker om te doen!
 
Zelf ben ik begonnen met een motor, wel had ik eerst mijn autorijbewijs maar dat was voor het werk bedoeld.
Pas nadat ik ben gaan samenwonen 3 jaar geleden heb ik een auto aangeschaft.
 
ik heb eerst me autorbw gehaald.. altijd makkelijk als je eens wat moet ophalen ofzo en je kan een auto lenen.. daarna gelijk motor gekocht en rwb gehaald. motor is véél goedkoper in verzekering en wegenbelasting en verbruik wil ook nog wel wat lager liggen.
oja.. de praktische redenen.. ik kan eigenlijk alles van handzaam formaat menemen op me motor. heb zelfs met kratten bier gereden achterop })
een beetje regen is ook niet erg als je een goed pak heb.. houd flink wat water tegen.
wat wel erg is, is kou.. en dan echt vrieskou. als het dan ook nog een beetje regent staat het ijs op je bakkes. maja.. je hoeft niet je ramen te krabben!
de gevaren: welke gevaren? met de auto kan je ook uit de bocht vliegen als het glad is.
het doet hooguit wat meer pijn als je een ongeluk krijgt..
 
Ik heb op die plaats gestaan. 17 en negen maand mijn theorie gedaan en 2 maand later ha ik mijn praktijk al achter de rug. Dus nog net geen 18 en papieren op zak voor rbw. Op 18de naar het gemeentehuis gehuppeld en roos papiertje afgehaald. Wel ik heb gekozen voor de Moto... Ik heb van oktober tot nu al zitten rijden. In elk soort weer. Ik ben mss maar 1 week in totaal thuis gebleven met de moto omwille van het weer. Maar als je geen "harde" bent :+ dan pak je maar een auto. Droog en warm in de auto en nat en warm in de zomer. Maarjaaaa je meot zelf zien. Ik heb geen spijt van mijn keuze!
Mijn vriendin heeft nu bijna haar rbw, dus binnenkort kan ik af en toe van haar koekblik gebruik maken ...
 
ik heb gekozen voor motor en maar een paar keer spijt gehad, maar velen malen meer genot gehad van mijn keuze :]
auto is misschien praktischer met dingen meenemen, maar daar heb ik vrienden/ouders voor.
het gevaar van motorrijden ligt aan jezelf, ALS je gaat motorrijden, wat voor motor had je in gedachten? wat is (schatting) je rijstijl een beetje? en dan nog: kan jij goed anticiperen? (wat je overigens met lessen leert allemaal)
maargoed, overweeg zelf alle + en - kanten van het verhaal en maak zelf je keuze :)
 
Ik was 23 toen ik mijn autorijbewijs heb gehaald. Had hetzelfde gezeur dat rbw A niet praktisch was en motorrijden was gevaarlijk enz, enz. Ik heb toen zelfs een auto gekocht. Geld was nog niet op dus gelijk m'n A gehaald, auto na 3 maanden weer verkocht en een motor aangeschaft.
Auto heb ik de afgelopen 6 jaar ook echt niet gemist.
Boodschappen doe ik gewoon op de fiets of lopend, en dat vind ik ook niet echt een probleem (supermarkt zit 500 meter verderop)

oftewel als je graag je motorrijbewijs wilt halen dan moet je dat gewoon doen.

:)
 
ik heb gekozen voor motor en maar een paar keer spijt gehad, maar velen malen meer genot gehad van mijn keuze :]
auto is misschien praktischer met dingen meenemen, maar daar heb ik vrienden/ouders voor.
het gevaar van motorrijden ligt aan jezelf, ALS je gaat motorrijden, wat voor motor had je in gedachten? wat is (schatting) je rijstijl een beetje? en dan nog: kan jij goed anticiperen? (wat je overigens met lessen leert allemaal)
maargoed, overweeg zelf alle + en - kanten van het verhaal en maak zelf je keuze :)
als ik een motor koop zal het een van deze worden :

Suzuki bandit 600N (of de nieuwe 650 )
Suzuki sv 650
honda cb600

ik weet niet of de honda cb600 legaal 25kw kan maar de andere 2 al zeker wel

en mijn rijstijl ?
met deze brommer rijd ik redelijk rustig ( ni overal volle gas zoals een gek rijden enz .. )
Toen ik vorig jaar met een scooter reed, reed ik wel wat zotter , maar dat heb ik al afgeleerd :)
heb al een aantal valpartijen gehad door rotzooi op de baan met de scooter
en met de huidige brommer pas nog een ongelukje met een autobestuurder ( ik was in mijn recht ! ) ==> van al die ongelukjes heb ik ook al heel wat bijgeleerd ( en natuurlijk ook door dit forum 8-) ) hoe ik in het verkeer moet rijden en op wat ik allemaal moet letten enz ..
 
Ik weet niet wat TS allemaal van plan is, maar ik weet dat je in een auto veel lekkerder n3ukt dan op de tank van een motor.

Duz dan scoor je wat lekkers met je Monster i.e. en wat moet je er dan mee???

koop een stationwagen, of busje, als je leeftijd en skills goed zijn :)
 
Ben zelf hoe onlogisch het ook eigenlijk was begonnen met een auto (al was het wel een heeeele gave C-Kadett uit 1978!!!) terwijl ik mezelf altijd op net iets te hard lopende Zündapps heb verplaatst van mijn 16e tot mijn 18e. Die auto was heel leuk en aardig, vooral voor mijn vrienden die nog geen auto hadden en mij dus altijd wisten te vinden als ze ergens heen meenden te moeten.
Op mijn 21e heb ik mijn A gehaald (tussendoor nog C en E trouwens, nu alleen D nog!!) en meteen een motor gekocht, dat was prachtig al duurde het maar kort, onbezonnen als ik was was hij binnen 3 maanden toto. Toen weer een tijdje alleen een koekblik.
Vorig jaar april mijn huidige motor aangeschaft en nog een hele tijd met zowel koekblik als motor gereden maar omdat komend jaar mijn financiële middelen een stuk naar beneden zullen gaan de viervoeter de deur uitgedaan afgelopen maart en tot welke prachtige conclusie kom ik??? HEERLIJK!!!
Alleen een vriendin die nog achterop durft wegens mijn ongeluk en al die zogenaamd praktische voordelen van een auto blijken meer luxe problemen te zijn, die boodschappen komen er wel (fiets, benenwagen) en als er een keer iets groots vervoerd dient te worden (zoals mijn eigen motor toen de kabelboom was doorgebrand.....) dan is er vast wel een van de vrienden die zijn koekblik een dag kan missen.


Wat je met al deze info moet zou ik niet weten maar als je voor een auto kiest wegens de praktische voordelen dan kan ik dat alleen maar ontkennen.
 
Tja, alles is wel gezegd hier... Gebruik je verstand en doe eerst een auto, gebruik je gevoel en doe een motor... Gebruik beide en je bent spekkoper *O*

Zelf heb ik m'n motor toch meer voor de fun en m'n auto voor de alledaagse praktijk... 's ochtends vroeg naar m'n werk ff relax achter 't stuur een broodje eten met een lekker cd'tje over de boxen heeft dan ook wel wat hoor... ;)

Misschien een argument VOOR een motor: een auto wen je supersnel aan, maar als je 'm nog nooit gehad hebt ga je 'm waarschijnlijk ook niet missen!
 
ik:Hoi schat,
zij: Wie is dat?
ik:ik heb wat lekkers meegenomen
Maar je kent m'n huidige gezinssituatie niet. :)

(Maar eerlijk is eerlijk, zelf probeer ik 'm na een biertje of 8 altijd tussendoor effe thuis te parkeren; vervolgens snel terug op de trapfiets – wat lekker ruiken op, schone slip. Je kent het wel)
 
na een biertje of 8? :X

maaruhhh... wat vinden jullie van het plan om er een oldtimer naast te hebben?

ouwe roestbak dus... lekker goeiekoop in de verzekering.. geen wegenbelasting... wel handig... genoeg geld over voor motor dan...?
 
ik heb voor motor gekozen, en 1,5 jaar later heb ik nog steeds geen blik rijbewijs :P
heb dr nog geen spijt van gehad, dat ik ben gaan motorrijden :)
 
Ik ben zelf 19 heb al een oude Range Rover gehad... maar die is de deur weer uit wegens de uit de hand lopende kosten...en ik moet mijn motorrijbewijs ook nog betalen dus weg met dat koekblik *D
 
ik ben 17 en ga lekker motorrijden, al moet ik wel eens aan het werk anders blijf ik dromen ipv rijden. (langharig werkschuw tuig :X )


IK denk dat je geen auto nodig hebt tot je een gezin start en zelfs dan kun je zonder, en anders leen je een auto (mits je rijbewijs hebt natuurlijk).
dus gewoon motor gaan rijden, later word je nog wel verstandig :+
 
auto... ik vind t praktischer. in de winter warm en in de zomer met aircootje lekker koel. ik vind motorrijden super hoor, maar moet er niet aan denken alles met de motor te moeten doen. uitgaan, ff goed shoppen, dingen verhuizen oid zijn toch makkelijker met een auto.

voor de auto zijn de lessen ook wat goedkoper. misschien kun je met rijschool een combi-prijs afspreken oid? en je kan toch ook nog ff wat langer doorsparen zodat beide mogelijk zijn?
of neem van beide een proefles en kijk wat je er dan van vindt.

en waarom meteen een auto of een motor kopen? je kan toch de rijbewijzen gaan halen en dan kijken wat je beter lijkt?

veel succes iig! laat je t nog s weten? :)
 
Doe gewoon wat je zelf het leukste lijkt
ik heb eerst B gehaald en auto gekocht auto met winst verkocht nieuwe gekocht toen besloten om toch maar voor me motor rijbewijs te gaan en dus auto verkocht want ja bij het rijbewijs hoort ook een motor(vond dat ik als ik mijn rijbewijs had het beste direct ervaring kon gaan opdoen)dus ben nu 21 en ben hard bezig met rijbewijs en hab al motor in de schuur staan cbr600f dus das het voordeel van wachten tot je 21 bent je hebt geenm beperking.
 
Ik had op 18e een auto!!

Ik heb aardig wat auto gereden in die eerste drie jaar 18-21 (nu nog steeds BTW)
en pas na mijn 21e verjaardag begonnen met motorrijbewijs. Je bent al een aantal situaties tegengekomen en leert wat anticiperen, iets wat je bij motorrijden zeker nodig hebt.

Als ik het over mocht doen zou ik precies hetzelfde doen !!

Maar goed dat is mijn mening!!
 
dom dom dom ik heb op motor gedrukt, maar ik bedoel natuurlijk auto...Geen 25kw voor mij, en daarbij wilde ik wel wat koekblik-ervaring EN koekblik is toch wel handig. Conclusie: 18de-> auto rbw betaalt door ouders (en ik gebruik mijn moers auto).
21ste->motor rbw, zelf betaalt en zelf motor betaalt.
 
owja, en voor als het -10 is:

openbaar vervoer


*O*
extra trui, sjaal/kol, en goeie handschoenen

en gewoon blijven motorrijden :]


stomme goedweerrijders allemaal, die met -10 de motor in de steek laten, wat heeft die motor jullie misdaan, en dan zeker met z'n allen in de file gaan staan omdat jullie goedweerrijders allemaal ingeblikt gaan rijden tssk, tssk, tssk :r

[me] redrider is overigens sinds zijn 18e al in bezit van beide papiertjes en voertuigen maar prefereert toch de 2-wieler[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan