Motor of auto?

Motor of auto?

  • Motor

    Stemmen: 27 65,9%
  • Auto

    Stemmen: 14 34,1%
  • Geen id

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    41
Maar de motor zal wel begrensd worden naar 25kW.. Of zou dat toch nogsteeds te snel zijn?

Een fiets op vol vermogen of 25Kw maakt veel uit idd.

Zo'n 25Kw is wat makkelijker te rijden je wordt namelijk niet meteen afgestraft als je bv. een keer te veel gas geeft in een bochtje scheelt wel een stuk.
 
Ach, dat is toch geen vraag zeg.

Ik rijdt al 13 of 14 jaar motor, en heb geen autorijbewijs. Het is dat ik ondertussen moet, en er komend jaar echt aan ga beginnen, maar als het niet hoefde, dan liet ik dat autorijbewijs lekker zitten, ook al is het nog zo handig en makkelijk.

Buiten dat vindt ik dat je in een auto niets ziet, er belachelijk veel spijlen en dergelijke inzitten dat je weer teveel dode hoeken krijgt, je kan bijna net zo goed in een tank rijden hoor naar mijn gevoel.
:^

Ik heb eerst m'n a-tje gehaald en later de b. Die b was handig toen er kinderen kwamen. Die passen niet echt lekker in een tanktas. Met een auto verkeersinzicht opdoen is kul, dat zal je met een motor eerder lukken.
 
:^

Ik heb eerst m'n a-tje gehaald en later de b. Die b was handig toen er kinderen kwamen. Die passen niet echt lekker in een tanktas. Met een auto verkeersinzicht opdoen is kul, dat zal je met een motor eerder lukken.

:^
Ik zie op de motor ook meer en voel me daardoor lekkerder in het verkeer.
 
Maar de motor zal wel begrensd worden naar 25kW.. Of zou dat toch nogsteeds te snel zijn?
25 kw zeker doen. Dat was men eerste grote fout.Natuurlijk kan je meer beheerster zijn dan mij, maar ik heb er zo nog over gelezen over mensen die de eerste week uit de bocht gingen. Dat heet niet kunnen omgaan met het vermogen en nog geen bochten kunne nemen, ik geef toe, dat was bij mij zeker het geval.
Maar 99% ofzo van de motards pakt het toch voorzichtiger aan denk ik in het begin, en heeft niet direct schade.

Bij motorijden moet je jezelf vooral kennen. Doe je graag extreme dingen, begin dan zeker met iets kalmer. Niemand zal je verwijten dat je met een traag ding rijd.

Oja tip speel niet te veel moto GP als je net rijd, je waant je anders beter als rossi :+
 
denk dat iedereen die met moto is begonnen zowieso gaat zeggen eerst moto.
en iedereen die met auto is begonnen gaat zeggen auto ;)

Ach ja

wat summer zegt is zeer goed
 
Een motor kopen van circa 7000 euro. Daarnaast een auto van 2000 euro maximaal.

-gevaarlijk
Waarom altijd gevaarlijk? Dood ga je toch een keer. En je kunt het net zo gevaarlijk maken als je wilt. Beetje te veel beinvloed door oma? :(

Auto's waar ik het over heb:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=972178&p_type_lijst=RL&o_id=1307601
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=972178&p_type_lijst=RL&o_id=1103947

En als je het niet allebei wilt: dan motor!
 
Tja, elke instructeur die ik er over gehoord heb, gaf ALTIJD het advies om eerst auto te leren rijden. Maar die weten er lang niet zo veel van af natuurlijk.
 
Tja, elke instructeur die ik er over gehoord heb, gaf ALTIJD het advies om eerst auto te leren rijden. Maar die weten er lang niet zo veel van af natuurlijk.

Nope :P :+

Wat wel zo is, is dat je in een auto vaak op een rustige manier aan het verkeer kan wennen. Toen ik autorijlessen ging nemen zei mijn instructeur vaak de legendarische zin: "ow man, levensgevaarlijk met een motorrijder in de auto".
Dit omdat ik gewent was snel weg te rijden etc, dus gas erop :P
 
Tja, elke instructeur die ik er over gehoord heb, gaf ALTIJD het advies om eerst auto te leren rijden. Maar die weten er lang niet zo veel van af natuurlijk.
Dat is een advies in de klasse van 'geen huisdieren in een magnetron drogen'. Als je eerst gaat motorrijdern is het wél erg belangrijk dat je je verstand gebruikt om de eerste jaren van ervaring opdoen heelhuids door te komen.
 
Motor kopen! En indien nodig de auto van je pa pakken.....

Juist hier ben ik helemaal mee eens (iets wat ik ook aan het doen ben namelijk :P )
Voor beide rijbewijzen gaan zal erg duur worden, thuis goed regelen dat ze (al is het een gedeelte) van je autolessen betalen. En stiekem ook voor je Motor rijbewijs gaan (just like me). Met de auto rijbewijs ben je veel langer bezig dan met je motor rijbewijs, dus ... begin je met de auto en haal je ondertussen ook je motor ;) Zal wel schelen met je theorie leren en met het verkeersinzicht.
 
Juist hier ben ik helemaal mee eens (iets wat ik ook aan het doen ben namelijk :P )
Voor beide rijbewijzen gaan zal erg duur worden, thuis goed regelen dat ze (al is het een gedeelte) van je autolessen betalen. En stiekem ook voor je Motor rijbewijs gaan (just like me). Met de auto rijbewijs ben je veel langer bezig dan met je motor rijbewijs, dus ... begin je met de auto en haal je ondertussen ook je motor ;) Zal wel schelen met je theorie leren en met het verkeersinzicht.


Het autorijbewijs wordt al door mn ouders betaald omdat ik niet rook :9 . En de kosten voor mn motorrijbewijs kunnen wel van die 9000 afgetrokken worden lijkt me.. Wat ben je nou in totaal kwijt voor een motorrijbewijs? En kan je een pak/helm van de school lenen? Anders moet ik die meteen aanschaffen :X

greetz Herr.ik.
 
Het autorijbewijs wordt al door mn ouders betaald omdat ik niet rook :9 . En de kosten voor mn motorrijbewijs kunnen wel van die 9000 afgetrokken worden lijkt me.. Wat ben je nou in totaal kwijt voor een motorrijbewijs? En kan je een pak/helm van de school lenen? Anders moet ik die meteen aanschaffen :X

greetz Herr.ik.

Ik betaalde 55 euro voor 1,5 uur les. 19 lessen gehad, dus 1045 euro. 225 euro voor examen (in 1 keer gehaald, scheelt ook :P ). Totaal dus 1270 euro eraan besteed. Tussentijdsetoetsen vind ik onzin en zonde van 't geld. Vaak kan je wel een helm, broek, jack van de school lenen. Verder moet je wel zelf voor motorlaarsen of stevige schoenen zorgen (timberlands ofzo).
 
auto
is belangrijker!!!!
ga je ook uit met de motor, want je bent nog maar 18
ik dacht het niet
natuurlijk, ik begrijp het dilemma
veel succes met de keuze!!!
 
Tja ik kan het (op schoeisel na) bij de rijschool lenen ja. Maar als ik jou was zou ik de volledige kleding zeker van je budget af rekenen, zeker *voor* dat je de motor gaat kopen. Anders loop je risico dat je op je eigen veiligheid gaat bezuinigen. Ondertussen heb ik op de handschoenen na wel alles zelf al gekocht, en ik ben nog rustig aan het lessen.
Reken dus minimaal 500 euro aan kleding en helm, en als ik je zo hoor over leder race pak en shoei helm zal je toch al minimaal 1000 euro aan kledij kwijt zijn.

Ik heb mijn auto rijbewijs al 2 jaar (ben nu 24 jaar oud), en heb het gevoel dat ik me toch comfortabeler voel op de motor dan het nerveuze type dat ik in eerste instantie in de auto was. Plus dat met de juiste verzekering die 2 jaar opgebouwde no-claim (er zijn er enkele waarbij auto no-claim telt voor motor heb ik gezien), en die 2 extra jaartjes leeftijd flink zullen helpen voor de korting bij een all-risk motorverzekering! Dat en het testosteron gehalte wordt steeds minder met die jaartjes, waardoor het risico op ongelukken met de motor lager wordt.
Maar aan dat laatste heb jij natuurlijk niets tenzij je na het (eerst) behalen van een auto rijbewijs en auto, niet minstens een jaar wacht tot je een motor gaat halen.
 
Aan helm had ik deze in gedachte
GetImageWithId.asp


en aan pak deze
GetImageWithId.asp

kan natuurlijk nog veranderen..


Dat is samen toch al 1100 euro. En dan nog excl laarzen ,handschoenen. En dan nog verzekering ,rijbewijs...

Hmm ik denk dat ik me toch eerst daarop moet concentreren. Mssn een idee om eerst autorijbewijs te halen ,en daarna motorrijbewijs en dan dagje een motor huren. En zo kijken wat ik nou leuker vind.. Ik denk dat ik dat doe..
 
Hmm ik denk dat ik me toch eerst daarop moet concentreren. Mssn een idee om eerst autorijbewijs te halen ,en daarna motorrijbewijs en dan dagje een motor huren. En zo kijken wat ik nou leuker vind.. Ik denk dat ik dat doe..

Ik kan nu al voorspellen dat je motorrijden leuker gaat vinden. Als je toch allebei je rijbewijzen wilt halen dan zou ik vooral letten op je eigen situatie; kan je makkelijk een auto lenen thuis? Dan zou ik lekker een motor kopen. Het is lastig voor ons om advies te geven omdat we je situatie niet kennen. Als je veel uit wilt met vrienden is een auto bijvoorbeeld veel handiger. Je moet maar eens bij jezelf ten rade gaan wat nou handiger is :) .
 
Tja je krijgt je autorijbewijs al kado van je ouders. Dus vlak nadat je je autorijbewijs hebt, ga je toch gewoon met de motor lessen? (Anders moet je onmiddelijk die motor theorie ook eerst nog doen)

Vergeet niet voordat je zomaar die helm koopt - het is *vele* malen belangrijker dat je in een winkel gewoon veel helmen past, en dan het type/merk koopt die het beste zit. Als geel er dan niet tussen zit, pech. Ik wou ook heel graag een gele helm, maar het is een zilveren (neutrale kleur) geworden omdat de pasvorm van dat model nou eenmaal beter met mijn hoofd overeen kwam. Ik ben ook wel 3 winkels afgegaan voordat ik degenlijk winkel personeel tegenkwam die mij nou *echt* kon vertellen hoe de helm moest zitten.
(safe is dus hierbij door mij afgeraden, voor 'de leertent' in hartje amsterdam veel lof :} Veel helmen, erg professioneel advies.)
 
Het autorijbewijs wordt al door mn ouders betaald omdat ik niet rook :9 . En de kosten voor mn motorrijbewijs kunnen wel van die 9000 afgetrokken worden lijkt me.. Wat ben je nou in totaal kwijt voor een motorrijbewijs? En kan je een pak/helm van de school lenen? Anders moet ik die meteen aanschaffen :X

greetz Herr.ik.

ik betaal 39 euro per uur. en hoeveel lessen je nodig zal hebben kan ik natuurlijk niet zeggen :) Volgens mijn rijinstructuer zit het gemiddelde op 20 lessen en volgens mf op de 30. Dus dan kan je wel een beetje gaan zitten rekenen. Ik kan gewoon een pak en helm lenen van mn school, dat is meestal geen probleem. Ik spaar om eerlijk te zijn mijn eigen helm en pak wel voor mn eigen motor O-)
Volgens mij is het het handigst om eerst te kijken welke motor je wilt. Reken je daarna hoeveel je butget nog is en kijken of je daarme nog een leuk pak kan kopen (de prijzen varieren namelijk erg). :}
Kijk anders op www.motorgoedkoop.nl .
TIP: pas het wel eerst bij een motorzaak voordat je het gaat bestellen.
 
Aan helm had ik deze in gedachte
(Afbeelding)

en aan pak deze
(Afbeelding)
kan natuurlijk nog veranderen..


Dat is samen toch al 1100 euro. En dan nog excl laarzen ,handschoenen. En dan nog verzekering ,rijbewijs...

Hmm ik denk dat ik me toch eerst daarop moet concentreren. Mssn een idee om eerst autorijbewijs te halen ,en daarna motorrijbewijs en dan dagje een motor huren. En zo kijken wat ik nou leuker vind.. Ik denk dat ik dat doe..

Wat je ook doet,laat je niet oplichten bij Kalsbeek :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan