Motor of brommer Wat moet ik kiezen.

Artus

Rookie
5 mei 2024
3
0
Ik wil een Motor of brommer:

Ik wil graag een van de volgende motor/brommer:

Mash new seventy 125
Triumph Speed 400
Hanway raw 50
aprilia sxr 50

Ik wil er elke maand tussen de 1500 en 3000 km op rijden.

Ik ben een beginner, heb ooit wel op een Tomos revival gereden (Automaat)
van zwolle naar rotterdam.
ik vond het te langzaam gaan hij reed 60
trok ook wat langzaam op. maar was wel leuk.
is nu jaren geleden.

Ik ben niet zo technisch heb geen verstand van onderhoud.
Dingen zoals ketting smeren en olie verversen moet ik wel kunnen leren,
maar lucht filter, caborateur en cylinder inspecteren olien, schoonmaken of vervagen, en bouten en schroeven aan draaien, kan ik denk ik echt beter door een monteur laten doen.

Ik ga er vanuit dat ik €150 euro per maand kwijt ben aan onderhouds kosten.

Ik twijfel dus over wat ik het beste kan doen:

Een motor omdat ik dan niet gepakt hoef te worden op een opgevoerde brommer en omdat ik dan
gewoon lekker snel ga en lange afstanden kan rijden.

Of een brommer: Omdat ik dan ook op het fietspad kan rijden, minder kwetsbaar in het verkeer.
is toch weer iets anders. is ook minder duur, heb een budget van €4500 Euro per jaar

Ik ben 29 dus ik kan meteen voor mijn a2 gaan, maar dan ben ik wel 1 jaar extra aan het sparen voor een triumph speed 400.

Heeft er iemand tips?

1500 tot 3000km per maand zijn behoorlijke afstanden voor een brommer. Zelfs de gemiddelde motorrijder komt daar niet aan. Het moet toch wel een serieus werkpaard (=motor) worden.

Wat een raar verhaal. Als je 24 jaar of ouder bent heb je niks te maken met A2 en ga je gelijk voor A.

Mash seventy 125 €3000 of Triumph Speed 400 €6800?
Wil er wel mee op de snelweg mee gaan rijden en er wordt veel gezegd dat dat op een 125cc echt levens gevaarlijk is.
ik Denk, als je gewoon op de rechter rijbaan blijft rijden en niet inhaalt dan kan het mischien nog wel.