motor officieel een wrak genoemd ;(

Crash Test Dummie

Die hard MF'er
1 dec 2001
300
0
Alphen aan den Rijn
Ik heb vandaag mijn motor weer opgehaald bij safe waar hij stond voor een taxatie van de schade na mijn botsinkje '(
Ik had met mijn vader gedacht zo'n 1000 euro schade max. maar die vent bood me 2 opties:
ik kon 2750,- EURO (heb er 2500 voor betaalt) krijgen en dan deed ik afstand van het 'WRAK' (mijn motor een wrak noemen, ik zal hem nog wel krijgen }) )
of de schade werd getaxeerd op 2000 euro's, met behoud 'wrak'. Maar die man zei ook al dat als ik m liet repareren er wel aan over hield *D . schade die dan gerepareerd moet worden: nieuw kuipdeel (btw is gsx 600-f) nieuwe spiegel en nieuw knipperlicht, en het kuipframe was ingedeukt bij de spiegel ofzo, dus volgens hem moest er een nieuw kuipframe in. Nou mijn vraag hoeveel zou dus ongeveer zon beetje gaan kosten denken jullie?
trouwens lijers bij safe vroegen wel ff 160 EURO voor een taxatietje!! :j :j
 
160 euro voor taxatie is bull...max 90 euro...ben je klaar...en kuipframepje voor mn R1 kost 160 euro...voor je Gixx net zo ongeveer?
 
Second opinion aanvragen bij andere dealer. Als je kijkt op www.motordealer.info gebeurt jouw situatie vrij vaak bij safe.

Zonde van je fiets trouwens. Suc6 met oplappen / nieuwe uitzoeken
 
nou opzich vind ik het natuurlijk niet zo heel erg dat ze de schade zo hoog inschatten!
Als ik het van de verzekering gedokt krijg, ga ik m mooi ergens anders laten repareren, houd ik er lekker aan over :)
 
Tsja je kan 2 dingen doen.... waarom niet gewoon dat geld aannemen en een andere gsxf kopen? Mijn GSXF had ik ook voor weinig geld (nog minder als wat jij ervoor hebt betaald), krijg ik na een valpartij door een ander z'n schuld 2750 euro dan wil ik dat wel ;) Voor dat geld kan je een hele mooie kopen (of een andere motor).

Ben benieuwd wat ie opbrengt nadat ie is gerepareerd als je zegt dat het eigenlijk een schademotor is ;)
 
Ik zou ook eens kijken wat je terug kunt kopen voor die 2750.. Hoe lang reed je er al op?

Mooie afschrijving dit })

Bel eens wat slopen (zie site van The Saint) om te kijken of e.e.a. te krijgen is en wat de kosten zijn....

En anders, wat zou je nog voor het ding terug krijgen? 2.000 + opbrengst motor zou meer (kunnen) zijn dan 2750...

Suuk6 ermee!!!!!
 
Ik zou hem verkopen denk ik.. hou je er nog wat aan over en ken je wat anders leuks kopen.. Het is toch lastiger een gerepareerde fiets te verkopen.
 
ik ga hem toch laten repareren. Moet voor veel minder dan 2000 euro kunnen.. en voor de rest is er niks mis met mn fietsje dus hij mag nog ff blijven... wie raad er in veenendaal en omstreken een goede reparatieman aan?
 
Misschien snap ik het niet.
Je hebt 2500,-- betaalt. Kortgereden. En nu krijg je 2750,--.

Niks mis mee toch. Gewoon gaan zoeken naar een andere.
 
160 euro voor taxatie is bull...max 90 euro...ben je klaar...en kuipframepje voor mn R1 kost 160 euro...voor je Gixx net zo ongeveer?
Is het normaal dat er betaald moet worden voor een taxatie? Ik heb namelijk helemaal niets betaald voor mijn taxatie. Ik wacht nog steeds op de onderdelen uit Japan en misschien dat ze dan wel de kosten doorberekenen in het totaalbedrag :?
 
ik ga hem toch laten repareren. Moet voor veel minder dan 2000 euro kunnen.. en voor de rest is er niks mis met mn fietsje dus hij mag nog ff blijven... wie raad er in veenendaal en omstreken een goede reparatieman aan?

Motofit op de Wageningselaan ? Ik heb er goeie ervaringen mee.
 
Is het normaal dat er betaald moet worden voor een taxatie? Ik heb namelijk helemaal niets betaald voor mijn taxatie. Ik wacht nog steeds op de onderdelen uit Japan en misschien dat ze dan wel de kosten doorberekenen in het totaalbedrag :?
Als je de schade laat herstellen of de onderdelen besteld bij die motorzaak, is de taxatie meestal gratis. Laat je het niet maken dan betaal je er voor.
 
Als je toch nog plezier hebt met je motor zou ik hem gewoon houden.
Laat hem in het 'zwart' maken.

160 euro voor een taxatie ;(
Das veel :(
 
Ik heb vandaag mijn motor weer opgehaald bij safe waar hij stond voor een taxatie van de schade na mijn botsinkje '(
Ik had met mijn vader gedacht zo'n 1000 euro schade max. maar die vent bood me 2 opties:
ik kon 2750,- EURO (heb er 2500 voor betaalt) krijgen en dan deed ik afstand van het 'WRAK' (mijn motor een wrak noemen, ik zal hem nog wel krijgen }) )
of de schade werd getaxeerd op 2000 euro's, met behoud 'wrak'. Maar die man zei ook al dat als ik m liet repareren er wel aan over hield *D . schade die dan gerepareerd moet worden: nieuw kuipdeel (btw is gsx 600-f) nieuwe spiegel en nieuw knipperlicht, en het kuipframe was ingedeukt bij de spiegel ofzo, dus volgens hem moest er een nieuw kuipframe in. Nou mijn vraag hoeveel zou dus ongeveer zon beetje gaan kosten denken jullie?
trouwens lijers bij safe vroegen wel ff 160 EURO voor een taxatietje!! :j :j

Kuipframe 180 euro, 45 euro terug bij inleveren oude. Cama Parts Maassluis.

Klootzak van mijn taxatie wilde 300 euro hebben... :( :j
 
Ik kom altijd bij de Valkenier voor onderhoud e.d. (ook al eens een taxatie laten doen '( , die trouwens gratis was) en heb daar altijd goeie ervaringen. Vriendelijk personeel dat je gewoon goed helpt.

Maar wat Danny zei lijkt me wel erg logisch, dat ze voor niks taxeren als je reparatie/andere fiets bij hun doet. €160 vind ik al heel wat, maar €300 :?
 
Laatst bewerkt:
ja ben ik ook wel s geweest ja, aardige lui. En valkenier in barneveld? iemand ervaringen mee? is suzuki dealer, dus heeft beetje mijn voorkeur, of maakt dat nie uit?

Valkenier is een hele goede Suzuki dealer, maar ze zijn niet bepaald goedkoop. Motofit is denk ik het beste, zal zoiets zijn als MotorXtra (naar wat ik hoorde) dus kan je voor weinig geld sleutelen.

Maar als je je motor gaat verkopen zeg er dan niet bij dat het een schademotor is geweest anders krijg je er niet zoveel voor terug.

Ik had in elk geval die 2750 aangenomen. Hebj e nog winst ook en zoals ik net al zei, mijn GSXF heb ik voor heel weinig gekocht, dus een GSXF heb je echt voor weinig als je goed zoekt.
 
Op donderdag 13 juni 2002 14:27 schreef JK het volgende:Maar als je je motor gaat verkopen zeg er dan niet bij dat het een schademotor is geweest anders krijg je er niet zoveel voor terug.


Das niet netjes, das de boel belazeren. Anders is het als er niet naar gevraagd wordt...
Op donderdag 13 juni 2002 14:27 schreef JK het volgende:

Ik had in elk geval die 2750 aangenomen. Hebj e nog winst ook en zoals ik net al zei, mijn GSXF heb ik voor heel weinig gekocht, dus een GSXF heb je echt voor weinig als je goed zoekt.


Maar jij hebt enorm geluk gehad, en als je dan een paar weekjes moet wachten op zo'n buitenkansje dan heb je het die weken niet naar je zin...
 
Op donderdag 13 juni 2002 14:27 schreef JK het volgende:Maar als je je motor gaat verkopen zeg er dan niet bij dat het een schademotor is geweest anders krijg je er niet zoveel voor terug.

Nee, dat zullen ze vast niet zien als ie €2750 waard is en voor €2000 schade heeft |(
 
Maar jij hebt enorm geluk gehad, en als je dan een paar weekjes moet wachten op zo'n buitenkansje dan heb je het die weken niet naar je zin...

Oh ik heb het deze weken aardig naar mijn zin hoor. Gewoon een grote hoes erover heen gooien en dan zie je 'm ook niet. Krijg je ook geen zin om te gaan rijden. Het scheelde me zo'n 1000-1500 euro. Daar wil ik 'm wel wat eerder voor kopen hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan