Stephanktm
Rookie
- 25 jan 2021
- 1
- 0
Hallo ik heb afgelopen een nieuwe motor gekocht (KTM sxf250 uit 2019) nou wil ik vragen welke blokolie jullie mij aanraden om er in te doen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zo werkt het niet.Motorex wordt voorgeschreven door KTM omdat Motorex hiervoor betaald.
Dit betekend niet dat het slechte olie is maar andere merken kunnen goedkoper/beter zijn.
Deze motor wordt 10w50 voor voorgeschreven. De motorzaak waar ik kom gebruikt Motul 7100 voor deze motoren.
Oke dat jij er nooit van hebt gehoord dan zal dit wel een fabel wezen, nogmaals ik heb er totaal geen verstand van verder.Over de coating van de lagers heb ik nog nooit gehoord. Zit deze coating ook op de lagers van Prox. Die gebruiken ook standaard lagers van Koyo en NTN.
KTM geeft aan JASO MA2 olie te gebruiken. Alle Motul olie's behalve de 300V serie voldoet hieraan.
Nee ik zeg niet dat het een fabel is. Ik ben benieuwd of het ook op de lagers zit die je bij Prox koopt. Dus standaard Koyo of NTN lagers.Oke dat jij er nooit van hebt gehoord dan zal dit wel een fabel wezen, nogmaals ik heb er totaal geen verstand van verder.
Gelukkig hebben we hier op MF specialisten die het wel weten.
Moet het nou godverdegodver allemaal op zijn facebooks. Lul normaal, leg technisch uit wat er aande hand is, wat voor coating, wat is harder en beterdan een genitreede laag, wat gaat er stuk ald je afwijkt... en ik geloof het want VW schrijft ook alleen dat en dat voor dat er in mag, maar die brengen het wel op een normale manierOke dat jij er nooit van hebt gehoord dan zal dit wel een fabel wezen, nogmaals ik heb er totaal geen verstand van verder.
Gelukkig hebben we hier op MF specialisten die het wel weten.
Nee ik zeg niet dat het een fabel is. Ik ben benieuwd of het ook op de lagers zit die je bij Prox koopt. Dus standaard Koyo of NTN lagers.
Nogmaals KTM raadt 10w50 aan met de JASO T903 MA2 specificatie. Er zijn meerdere olieën die hieraan voldoen. Zoals mijn eerdere suggestie: Motul 7100.
Harder is niet altijd beter.Moet het nou godverdegodver allemaal op zijn facebooks. Lul normaal, leg technisch uit wat er aande hand is, wat voor coating, wat is harder en beterdan een genitreede laag, wat gaat er stuk ald je afwijkt... en ik geloof het want VW schrijft ook alleen dat en dat voor dat er in mag, maar die brengen het wel op een normale manier
gadverdegadvede
Nope, zilvermetaal glijlagers zijn zo zacht als botorHarder is niet altijd beter.
Ik denk dat KTM dit onder een licentie laat doen. Aangezien KTM veel onderdelen onder licentie laat maken.Maakt KTM zijn lagers zelf of worden die onder licentie bij een bekende lagerboer gemaakt.
En dus bij revisie altijd ktm lagers erin. Motorex was bij ons een jaar klassesponsor, autorace. Je kan er geen lijn op trekken maar dat jaar is alle heel gebleven
.Ik heb geen idee of deze coating op aftermarket lagers zitten, maar het betreft een zilvercoating in de lagers, de reden is een stillere loop.
Ik zou moderator moeten worden.Ik heb geen idee of deze coating op aftermarket lagers zitten, maar het betreft een zilvercoating in de lagers, de reden is een stillere loop.
Van een andere olie zal het niet zo snel stuk gaan, maar zo,n blok gaat iets rumoeriger worden.
In praktijk is dat meerdere keren voorgekomen.
En Motorex schaal ik wel wat hoger in dan Motul, maar dat heeft alleen met mijn ervaringen te maken die ik door de jaren heen opgedaan heb.