Dag motorrijders en techneuten,
Ik heb een jaar geleden een KTM 350 EXC-F gekocht uit 2013.
De motor heeft nu pas ongeveer 70uur gelopen en een paar duizend km.
Nu merk ik al een aantal keer op dat het olie peil langzaam stijgt tussen de beurtjes door.
Natuurlijk elke keer gepeild met koude motor en de motor op een motorlift, dus vlak.
De motor krijgt om de 10uur uur nieuwe motorolie en filter.
Koelvloeistof peil zakt niet en in de olie is helemaal geen witte vloeistof te bekennen.(wat zou duiden op een koelvloeistof lek of vocht van buitenaf)
Binnen 5 motoruren rijden is het olie peil gestegen van het midden van het peilglas naar bovenaan het peil glas.
Nu blijft er voor mij alleen het brandstof in olie idee over.
Ik hoop dat iemand dit hier meer heeft meegemaakt
Gr. Thom
Ik heb een jaar geleden een KTM 350 EXC-F gekocht uit 2013.
De motor heeft nu pas ongeveer 70uur gelopen en een paar duizend km.
Nu merk ik al een aantal keer op dat het olie peil langzaam stijgt tussen de beurtjes door.
Natuurlijk elke keer gepeild met koude motor en de motor op een motorlift, dus vlak.
De motor krijgt om de 10uur uur nieuwe motorolie en filter.
Koelvloeistof peil zakt niet en in de olie is helemaal geen witte vloeistof te bekennen.(wat zou duiden op een koelvloeistof lek of vocht van buitenaf)
Binnen 5 motoruren rijden is het olie peil gestegen van het midden van het peilglas naar bovenaan het peil glas.
Nu blijft er voor mij alleen het brandstof in olie idee over.
Ik hoop dat iemand dit hier meer heeft meegemaakt
Gr. Thom