motor om laten vallen '( , en nu ...??????

puk

MF'er
20 dec 2003
83
0
Rhoon
'( '( '(
ik zat net in me tuin op me motor te twijfelen of ik nog effe een stukkie zou gaan rijden.had hem van me jiffy afgehaald en d8 ja ik ga ff rijden , zet hem weer neer maar SHIT jiffy niet ver genoeg uitgezet. BAM
daar lag tie dan met mij er op en eronder.
heb hem nog zo zachtjes mogelijk laten vallen maar zitten toch wat krassen op het plasticwerk voor en achter en me koppelings hendel is geschaafd en een stukkie van me blok is geschaafd. is dat nog bij te werken of moet dat verzekeringswerk worden (ben all risk verzekerd).heb geen idee of dit financieel veel schade is, maar wat is je ego grof beschadigd als je op zo'n manier schade krijgt zeg. heb hem gelijk maar weer in de schuur gezet, ga vandaag maar ff niet meer rijden. |( |( |( |( |( |(
 
De motor laten omvallen in de motorzaak is mijn ergste nachtmerrie. Gelukkig nog nooi gebeurd brrrrrrr

Maar erg kut voor je gozer. kun je de verzekering niet een poot uitrekken?
 
waarschijnlijk is je eigen risico hoger dan het schade bedrag, laat je het wel verzekerings wijs opknappen ben je wel je jaren no-claim opbouw kwijt (waarschijnlijk).
 
Op rijles had ik juist geleerd, eerst afstappen dan stander uitdoen. misschien een handige tip voor de volgende keer?

En ik juist het tegenovergestelde :P

Als je nog op je motor zit kan je hem makkelijker rechthouden dan als je eraf moet stappen met dat ding in je handen en er naast moet gaan staan.

Eerst zorgen dat je jiffy helemaal uit is, dan de motor op de jiffy laten steunen, en dan pas afstappen. Dan kan er in principe niks fout lopen.
 
heb je een foto van de schade? dan krijg je waarschijnlijk wat betere adviezen. Ik denk dat als je de schade helemaal wil laten repareren dat het best duur wordt, aangezien spuiten een duur grapje is. Dus dan kun je je verzekering inschakelen.
Maarja of je je no-claim er voor over hebt... dat is aan jou.
Iig erg klote voor je. Ik heb mijn zxr ook een keer om laten vallen in de garage. Gelukkig lagen alle kuipen er af, maar oohhh wat voelde ik me toch lullig.
 
Rot voor je :( Als de krassen echt door de lak zijn en dus niet meer zijn weg te poetsen dan zou ik het door een motorzaak op laten knappen. De kosten lopen al gauw op naar een bedrag boven de 1000 Euro.

Heb je trouwens ook een auto verzekering met een hoge no-claim korting? Misschien is het dan aantrekkelijk na een jaar (sneller na een schade gaat volgens mij niet) een 6 wielen verzekering af te sluiten. Dan krijg je in één klap weer de volle no-claim op je motor en heeft de schade nauwelijks effect op je premie :]
 
Ken het gevoel. ben met mn eerste motor voor de zaak waar ik hem gekocht had laten vallen. gelukkig stonden er 5 personen te kijken |( die m weer opgeraapt hebben
k check het nu altijd even voor ik m echt loslaat....
 
dat zijn van die ongelukkige (meer onwijs klote) ongelukjes, balen man,


hoop dat je t snel weer weg krijgt die krasjes..
 
Ik heb het ook al eens gehad, alleen ik wilde hem op de middenbok zetten. M'n voet gleed er vanaf, en dan zal je altijd zien dat de motor van je af valt zodat je hem ook niet "ff" op kan vangen.

Heeft me een nieuwe tank gekost :( (de motor werd "opgevangen" door een paal)

full


Ik weet dus wat het is. Succes met je ego en je motor...... :)
 
Laatst bewerkt:
De motor laten omvallen in de motorzaak is mijn ergste nachtmerrie. Gelukkig nog nooi gebeurd brrrrrrr

ik wel, ik was een tijdje geleden bij een motorzaak voor een paar laarzen, en ik moest ff proefzitten, er stond een sv1000 naast de trap, dus ik ff zitten, zat best lekker, ik reken die laarzen af.ga een bakkie doen, en ik hoor toch een rotklap, lag die SC op zijn kant, ik kreeg het een beetje warm, maar volgens een van de monteurs kwam het omdat de standdard een beetje rot was.

maar wel ff een rotmoment
 
hoi heb ook zo iets mee gemaakt kwam terug van mijn werk motor op de zijstander wou de garage deuren open maken terug naar mn motor lag hij op de grond .zat geen krasje op heb hem naar binnen geschoven .volgende dag weer weg rijden wou hem starten hoorde alleen een soort kliklik zat mijn blok vast. alles nagekeken startmotor uit elkaar gehaald was het ook niet heb de cilinder kop er af gehaald en wat bleek was een kleptuimelaar afgebroken en is onder of tegen de distrubitie ketting gekomen dusssss dit kan ook .
 
ik wel, ik was een tijdje geleden bij een motorzaak voor een paar laarzen, en ik moest ff proefzitten, er stond een sv1000 naast de trap, dus ik ff zitten, zat best lekker, ik reken die laarzen af.ga een bakkie doen, en ik hoor toch een rotklap, lag die SC op zijn kant, ik kreeg het een beetje warm, maar volgens een van de monteurs kwam het omdat de standdard een beetje rot was.

maar wel ff een rotmoment

Ik zou dwars door de grond gaan en in de kelder uitkomen.
Hehe of de monteur wou je ff matsen :)
 
En ik juist het tegenovergestelde :P

Als je nog op je motor zit kan je hem makkelijker rechthouden dan als je eraf moet stappen met dat ding in je handen en er naast moet gaan staan.

Eerst zorgen dat je jiffy helemaal uit is, dan de motor op de jiffy laten steunen, en dan pas afstappen. Dan kan er in principe niks fout lopen.

:^
 
De eerste krasjes doen het meeste zeer. Wil je de motor nog langer houden? Niets aan doen; binnenkort zie je het niet meer, maar de no-claim-korting ofwel claim-verhoging voel je iedere maand.

maar ja, zo denk ik erover.... ;)
 
Klote, heb net ook voorgehad dat moto is omgevallen (op de aanhanger...)
kleine barst.. stickertje over, en nu ok :)

Je moet er mee leven en positief bekijken..
:+
greets
 
Zonde van je no-claim om hem te laten repareren voor zulke krasjes...

Kan je beter wachten tot je op die kant een echte klapper maakt :+
 
Eerst zorgen dat je jiffy helemaal uit is, dan de motor op de jiffy laten steunen, en dan pas afstappen. Dan kan er in principe niks fout lopen.

Jawel, namelijk vergeten je jiffy uit te klappen. Geloof me, het gebeurt. En jij maar die motor laten zakken en je afvragen waarom hij nog niet op de grond staat, tot je net iets te ver gaat en je het ding niet meer kunt houden.
 
zo we zijn weer een dagje verder,
ben de schrik weer een beetje te boven gekomen.
schade lijkt toch wel mee te vallen, denk dat ik de krassen er nog wel aardig uit kan poetsen. heeft een van jullie een aanrader om dat mee te doen.Iets wat goed werkt maar niet de lak dof maakt. verder moet ik dan nog een nieuwe sticker op de zijkant hebben en dan is het wel weer leefbaar voor me.
laat hem eerst wel even een weekkie lekker warm in de schuur staan, dan proberen we het van het weekend maar weer effe
ciao
 
Terug
Bovenaan Onderaan