motor om laten vallen tijdens VRO

Lady-M

MF veteraan
10 aug 2003
3.145
154
Julianadorp
Vandaag in Assen de VRO1 gedaan en het ging hartstikke lekker. Erg leerzaam allemaal. Ik heb alleen mijn VFR om laten vallen |( Heel zachtjes maar, maar toch knap lullig. Eigenlijk had het me overal kunnen gebeuren, want ik kwam aanrijden en stopte, maar de weg liep naar schuin naar beneden af, waardoor ik misstapte met mijn rechtervoet en weggleed. Heel zachtjes kiepte ze om en ik probeerde haar nog tegen te houden, maar dat lukte natuurlijk niet. Wat een rotgevoel om je trouwe beestje daar zo te zien liggen ;( Schade: paar krasjes op de kuip en spiegel, krasje en piepklein deukje in de tank en afgebroken remhendel :( Met een van de curusuleiders even naar een grote motorzaak gereden en aldaar een voor een tijdelijke oplossing gekozen; een hendel van een Suzuki gemonteerd bij gebrek aan eentje van Honda. Mijn remlicht werkt nu niet, maar in het verkeer gebruik ik gewoon ook even de achterrem, zodat mijn remlicht wel gaat branden. Komende week maar even naar mijn eigen garage voor een hendeltje. Binnen tien minuten kon ik weer naar het circuit terug om mijn cursus voort te zetten :) Fijne motorzaak en vriendelijke mensen. Roelof Thijsen heten ze geloof ik. Later bleek dat de spiegel van mijn motor nog langs een naast mij staande BMW is geschampt en daarop zaten wat krasjes. Op een soort klein plastic kapje en de eigenaar zei dat hij het er misschien wel vanaf kan poetsen. Zo niet, weet ie me te vinden. Om de val van de motor te breken, heb ik haar blijkbaar met mijn arme ruggetje opgevangen, want al gauw voelde ik een scherpe pijn, die tot in mijn been doortrok :X Net thuisgekomen en in een warm bad gaan liggen, dus ik hoop dat het van voorbijgaande aard is.
Verder vond ik die VRO echt de moeite waard! Op de wipwap, over balken en banden gereden, lekkere bochten gemaakt en vooral de korte bochtentechniek vond ik heel leerzaam. Ik ga dan ook beslist de VRO 2 doen *D Ook van ons mooie Drentse landschap heb ik genoten. Het was een t*ringeind rijden, maar ik zou het zo weer doen!
 
kut zeg.

ik zag je trouwens rijden, vandaag tussen 6 en half 7 op de n9 richting julianadorp. je sloeg af bij julianadorp. :)
 
Balen meis :( . gelukkig verder toch een leuke dag.

Ken het, die van mij lag ook een keer op zijn kant bij een tankstation

Voorzichtig met je rug, je hebt er maar een ;)
 
Balen meis :( . gelukkig verder toch een leuke dag.

Ken het, die van mij lag ook een keer op zijn kant bij een tankstation

Voorzichtig met je rug, je hebt er maar een ;)

Lullig he? En ook omdat je haar in je uppie never nooit omhoog krijgt :( Voel me nu net een slechte moeder die haar kind slecht behandelt. Mijn mooie trouwe VFR'retje, die me zonder me in de steek te laten overal veilig naartoe brengt....leg ik haar zomaar op haar zijtje '(
 
Oei tis altijd klote als je je fiets omlegd, ken et gevoel. Maar gelukkig niet al teveel schade dus. Leuk dat je verder zo een fijne dag hebt gehad
 
Eigenlijk zou je neit proberen je motor te redden, maar eerst jezelf :)

Balen wel ja en ik hoop dat je pijn snel over is.

Groetjes Tris
 
Troost je, ik heb in totaal 3 motoren om zien gaan tijdens VRO-trainingen (ook VRO II) dus je bent echt niet de enige. :]

Ja, maar het had me net zo goed bij een benzinepomp ofzo kunnen gebeuren, want het wegdek liep daar schuin af. Het stond dus los van de VRO training :) De VFR is een vrij hoge fiets en veel mensen van mijn lengte (1.71m) passen er niet op, maar ik heb van die gekke lange stelten, dus ik kan met groot gemak met de voetjes aan de grond. Ik dacht gewoon dat ik er al was, maar gleed weg met mijn voet en die zware fiets ging gewoon om. Misschien was het me op een kleinere en lichtere fiets niet gebeurd, ik weet het niet. Er was gisteren trouwens inderdaad nog iets gebeurd in een ander groepje. Ik weet niet precies wat, maar aan het einde van de dag hoorde ik dat iemand anders behoorlijk veel schade had opgelopen. Ik heb veel geluk gehad, want ik viel dus met mijn spiegel tegen een naast mij staande BMW aan, die slechts enkele krasjes opliep en die er inmiddels gelukkig al af zijn gepoetst. Voor hetzelfde geld sta ik er dichterbij en pleurt hij ook met de hele hap om :X Ik moet er niet aan denken. Omdat mijn VFR ouder is dan 10 jaar, kon ik haar ook niet verzekeren. Dat is een risico dat je welbewust neemt met een oudere fiets, want ach, een krasje meer of minder....Echter, wanneer je bij iemand anders schade veroorzaakt, kan het weleens heel vervelend uitpakken. Dat is dan natuurlijk evenmin verzekerd.
 
Ik kan trouwens nu alleen nog maar strompelen, dus morgen maar ff naar de dokter, dacht ik zo })
 
Balen dat je motortje is gevallen..heb ik ook een keer gehad, reed langzaam een helling op en kwam niet goed met mijn voet bij de grond ( heb je hé als je korte beentjes hebt :P ) Maar voor dat ik het wist lag ik op mijn zij...extra lullig was dat mijn vriend naast mij stond en helemaaaaaaaal niet doorhad dat ik omgevallen was..iemand anders hielp mij overeind... :+

Maar je hebt gelukkig niet veel schade en het is zo te lezen toch nog heel leerzaam geweest :]
 
Laatst bewerkt:
Ik moet er niet aan denken. Omdat mijn VFR ouder is dan 10 jaar, kon ik haar ook niet verzekeren. Dat is een risico dat je welbewust neemt met een oudere fiets, want ach, een krasje meer of minder....Echter, wanneer je bij iemand anders schade veroorzaakt, kan het weleens heel vervelend uitpakken. Dat is dan natuurlijk evenmin verzekerd.

Jij en je motor zijn toch gewoon WA verzekerd? Dus schade aan andere zou gewoon gedekt moeten worden.

Erik
 
zolang je niet aan het racen was is er geen man overboord. tijdens een VRO ben je bij unive gewoon verzekerd.

Maar ik zit niet bij Univé :) Ik zal het eens opzoeken hoe dat zit met schade aan derden. Ik werk per slot van rekening bij een verzekeringsmaatschappij :+ Wij krijgen er eignenlijk nooit mee te maken, omdat de meeste mensen een dagverzekering afsluiten voor zoiets.
 
Da's wel wat minder. Waar was het precies? Lelystad? En waar op het terrein? (Ben vrijdag toevallig ook voor de VRO1 geweest, vandaar)
 
Da's wel wat minder. Waar was het precies? Lelystad? En waar op het terrein? (Ben vrijdag toevallig ook voor de VRO1 geweest, vandaar)

Nee, ik was zo gek om helemaal naar Assen te gaan. De avond ervoor een hotelletje gepakt. Op sommige plaatsen loopt de baan schuin af en precies daar stopte ik. Mijn fiets is vrij hoog, dus dan krijg je dit effect :+ Hoe was jouw VRO? Ga je ook 2 doen? Ik wel en nummer 3 toch wel. Misschien doe ik die volgend jaar wel, als ik een andere motor heb. Ik ga dan wel naar Lelystad. Scheelt een kilometertje of 100 denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan