Motor ombouwen op water als brandstof

bottracer

MF'er
22 nov 2010
131
8
Er zijn veel filmpjes op internet er is in het verleden ook een Nederlander geweest die beweerde een motor op water te laten rijden.

Hier Stanley Meyer heeft een injector die het water splitst in water en zuurstof, en dus in de cilinder kan verbranden.

Normaal zou je zeggen het kan niet meer energie op leveren om te verbranden dan het kost om te splitsen. De injector gaat in het gat van de bougie. Het moooie is je hoeft niet een gevaarlijke hoeveelheid waterstof mee te nemen. Je hebt het ongevaarlijke stabiele water bij je.
http://www.youtube.com/watch?v=Ir5XgMiXlzM
http://www.youtube.com/watch?v=OXctY1K4wko

Nog een interresante variant waar ook water het basis brandstof is ook de warmte uit de uitlaat word hergebruikt.

http://www.youtube.com/watch?v=lSiShiu9Sgs


Hier nog een die beweerd dat het hem gelukt is.

http://www.youtube.com/watch?v=POJQKg9CRJc



Wie heeft hier al mee geëxperimenteerd?
 
Laatst bewerkt:
Go for it. Zou ik zeggen, laat het ook even weten wanneer je het perpetuum mobile werkend hebt gekregen. :Y

Dat snap ik ook dat dat niet kan. Toch zou het bizar zijn zoveel energie stoppen in een leugen, en de tv er bij halen. Of je denkt door te faken de uitvinding voor een mega prijs te kunnen verkopen.
 
Stanley Meyer's water fuel cell - Wikipedia
Lawsuit

In 1996, Meyer was sued by two investors to whom he had sold dealerships, offering the right to do business in Water Fuel Cell technology. His car was due to be examined by the expert witness Michael Laughton, Professor of Electrical Engineering at Queen Mary, University of London and Fellow of the Royal Academy of Engineering. However, Meyer made what Professor Laughton considered a "lame excuse" on the days of examination and did not allow the test to proceed.[3] According to Meyer, the technology was patent pending and under investigation by the patent office, the Department of Energy and the military.[12] His "water fuel cell" was later examined by three expert witnesses in court who found that there "was nothing revolutionary about the cell at all and that it was simply using conventional electrolysis." The court found Meyer guilty of "gross and egregious fraud" and ordered him to repay the two investors their $25,000.[3]
 
Dat snap ik ook dat dat niet kan. Toch zou het bizar zijn zoveel energie stoppen in een leugen, en de tv er bij halen. Of je denkt door te faken de uitvinding voor een mega prijs te kunnen verkopen.
Als het werkelijk werkte waren grootverbruikers er allang op overgestapt en gebruikten universiteiten het ook al in hun waterstof auto's.
Voorzover ik weet is de beste manier om grote hoeveelheden waterstof te verkrijgen nog altijd via chemie.
 
Als het werkelijk werkte waren grootverbruikers er allang op overgestapt en gebruikten universiteiten het ook al in hun waterstof auto's.
Voorzover ik weet is de beste manier om grote hoeveelheden waterstof te verkrijgen nog altijd via chemie.
Ik heb een jaar of 15 geleden nog een experiment gezien waar met behulp van zonnecellen waterstof gemaakt werd daarmee werd gekookt en de saab reed er op.
 
Ik heb een jaar of 15 geleden nog een experiment gezien waar met behulp van zonnecellen waterstof gemaakt werd daarmee werd gekookt en de saab reed er op.
Zonnecellen, want we hebben hier ook zoveel zon en goede zonnecellen ook onwijs goedkoop, en je kunt die ook goed kwijt op een motor. :') maar als je er zo van overtuigt bent dat het kan en beter werkt laat je door mij vooral niet tegenhouden. Ik geef graag mijn ongelijk toe als het je lukt. :Y
 
Zonnecellen, want we hebben hier ook zoveel zon en goede zonnecellen ook onwijs goedkoop, en je kunt die ook goed kwijt op een motor. :') maar als je er zo van overtuigt bent dat het kan en beter werkt laat je door mij vooral niet tegenhouden. Ik geef graag mijn ongelijk toe als het je lukt. :Y
Die zonne cellen zitten op het dak van je huis.


Een elektromotor kan wel 96% rendement hebben dan kan je net zo goed van zonnecel naar motor gaan.

http://wikimobi.nl/wiki/index.php/Elektrische_motor

http://en.wikipedia.org/wiki/Premium_efficiency
 
Laatst bewerkt:
jaren 80 was er al een fransman die een auto op water liet lopen...
voor ie octrooi kon aanvragen was ie al van de aardbodem verdwenen en de uitvinding spoorloos..

complottheorie?????? nee joh, de olie maatschappijen zitten met smart te wachten op zo'n uitvinding }) |(
 
Ik kwam een tijd terug zo'n filmpje tegen van een of andere dorpsgek die ook geloofde in water als brandstof. Had ie ergens een ontwerp vandaan gehaald en dat nagemaakt. Een of andere nep reactor waar de uitlaatgas doorheen werd geblazen oid en dat ging dan een kleine verbrandingsmotor in. Het apparaat liep overal op, water, koffieprut, geprakte banaan en ga zo maar door. Ging ie demonstreren dat het echt werkte, koffieprut en bagger de reactor in en natuurlijk het magische ingrediënt, een scheutje benzine om het systeem makkelijk op gang te laten komen.
En dan nog best veel downies die het nog geloofden ook terwijl dat ding puur liep op de benzine die uit de prut dampte. Vet efficiënt en revolutionair jonge :')
 
jaren 80 was er al een fransman die een auto op water liet lopen...
voor ie octrooi kon aanvragen was ie al van de aardbodem verdwenen en de uitvinding spoorloos..

complottheorie?????? nee joh, de olie maatschappijen zitten met smart te wachten op zo'n uitvinding }) |(
Naam? Mijn google fu is sterk vanavond..
 
Als het werkelijk werkte waren grootverbruikers er allang op overgestapt en gebruikten universiteiten het ook al in hun waterstof auto's.
Voorzover ik weet is de beste manier om grote hoeveelheden waterstof te verkrijgen nog altijd via chemie.

Jonguhhh...... iederéén weet toch dat de grote oliebedrijven die technologie al lang hebben, gekocht van iedereen die het in al die jaren heeft uitgevonden. Ze houden het achter slot en grendel om ons allemaal af te persen met hun dure olie...... :Y :Y
 
Toch knap zelf zeven zo'n waterstof celletje bouwen dat klein genoeg is voor op een motor.

En dat in een vrijdagmiddag?
 
Ik heb ergens nog een oud amerikaans doe het zelf artikeltje staan waarbij men een '67 dodge dart goed op zowel benzine als alcohol lieten lopen, inc een artikeltje hoe je je eigen alcohol kon produceren..

Een vriend heeft HTS electro gedaan waar voor de eindexamen klassen door shell een internationale wedstrijd uitgeschreven waarbij op wat voor manier dan ook een zo zuinig mogelijke auto geproduceerd moest worden. Niet geheel toevallig eindigde de rechten op de door hun geproduceerde waterstof auto bij shell..

Ik hou niet zo van complot verhalen maar het is echt niet toevallig dat we nog allemaal op fossiele brandstoffen rijden. Zou het als auto/motor liefhebber ook nog niet willen missen overigens :] Zat afgelopen week wat filmpjes van Jay Leno's garage te kijken waarbij bij in een van zijn stoomauto's een regeneratie systeem voorbij kwam, en dat was er een uit 1906. Ruim een eeuw geleden dus he.. even voor het perspectief.

Net als zijn prachtige chrysler turbine prototype uit mid jaren 60. Een auto die bijna geruisloos op een variëteit aan brandstoffen kon lopen. Hierbij werd de restwarmte van de turbine(heet!) gebruikt om de vers aangezogen lucht voor te verwarmen om vervolgens nogmaals gekoeld de auto te verlaten. Een half jaar reden er een stuk of 50 rond op proef met goede eindresultaten, waarna ze om onduidelijke redenen op 2 na allemaal vernietigd werden..

Ach kan nog wel even doorgaan maar zeker die laatste is wel leuk om op te zoeken. Mijn punt zijnde; het is dus allemaal al lang een breed een keer bedacht.
 
Laatst bewerkt:
Rijden op waterstof is een werkende praktijk. Niks geheim aan.
Restproduct is mn puur en drinkbaar water.
Rijden op water gaat niet.

Er zitten wel nog wat nadelen aan waterstof als brandstof. Zo kost het meer energie om waterstof gebruiksklaar te krijgen, dan het vervolgens oplevert.
 
Op ethanol rijden is ook niks nieuws. Ga maar eens in bijv brazilië kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan