Motor omgevallen, frame krom?

black fazer

MF'er
27 apr 2006
65
0
Hallo

Vraagje,ik rij een yamaha fazer bouwjaar 2000,
door een uit balans probleempje, ben ik samen met mijn zoon omgevallen terwijl
we zowat stil stonden.
gelukkig hebben mijn zoon en ik er geen erge letsel er aan overgehouden,alleen
ik heb de klap opgevangen omdat ik onder de motor lag.
Aan de motor kan ik geen schade ontdekken, het lijkt alleen of het motorblok scheef staat,misschien is dat altijd wel zo geweest, maar mijn vraag is,
kan het frame een klap hebben gehad waardoor die nu krom is, en zo ja hoe kom ik daar precies achter.
alvast bedankt voor de eventuele reactie.
 
:N

Je frame zal pas krom zijn als je echt met een noodgang onderuit gaat :Y
Bijna stilstand is de kans nihil
Maar als je het niet vertrouwd ,waarom ga je dan niet langs een dealer :?
Ook omdat je zegt dat het blok er volgens jou schuin instaat.
 
Hallo

Vraagje,ik rij een yamaha fazer bouwjaar 2000,
door een uit balans probleempje, ben ik samen met mijn zoon omgevallen terwijl
we zowat stil stonden.
gelukkig hebben mijn zoon en ik er geen erge letsel er aan overgehouden,alleen
ik heb de klap opgevangen omdat ik onder de motor lag.
Aan de motor kan ik geen schade ontdekken, het lijkt alleen of het motorblok scheef staat,misschien is dat altijd wel zo geweest, maar mijn vraag is,
kan het frame een klap hebben gehad waardoor die nu krom is, en zo ja hoe kom ik daar precies achter.
alvast bedankt voor de eventuele reactie.

Nee, het frame zal niet krom zijn.
Motorblok scheef?
Een beetje, of juist erg scheef?
Zichtbaar hoe het wel zou moeten zitten?
 
Om te kijken of je frame krom is ,kan je het volgende doen.Met 2 motoren achter elkaar te rijden door een stuk nat wegdek en op het droge stuk doorrijden ,dan ziet de motor er achter of je wielen nog sporen,moet je wel rechtuit rijden hè.
Maar als hij nog goed rijdt dan is er niks aan de hand, kan je met 60 km met losse handen rijden(voorzichtig losnatuurlijk) en het stuur trilt niet ,gewwoon door rijden :] .
Daa-grtn, 8-)
 
als je een gelakt frame hebt en je frame is krom, moet de verf gaan bladderen en als je met losse handen rijd en je stuur gaat toch trillen, kan het ook zijn dat je balhoofdlager aan vervanging toe is.
 
..als je met losse handen rijd en je stuur gaat toch trillen, kan het ook zijn dat je balhoofdlager aan vervanging toe is.

of je banden..

P.S. ik zou me er geen zorgen over maken. Met een beetje remmen/gassen komen er meer krachten (ok ok. uit een andere richting) op het frame dan wanneer je je motor om laat vallen. Zou wat moois zijn. Dan zouden er naast spiegels en knipperlichtjes ook een hoop frames los verkocht worden. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan