Motor omgevallen, frame krom?

black fazer

MF'er
27 apr 2006
65
0
Hallo

Vraagje,ik rij een yamaha fazer bouwjaar 2000,
door een uit balans probleempje, ben ik samen met mijn zoon omgevallen terwijl
we zowat stil stonden.
gelukkig hebben mijn zoon en ik er geen erge letsel er aan overgehouden,alleen
ik heb de klap opgevangen omdat ik onder de motor lag.
Aan de motor kan ik geen schade ontdekken, het lijkt alleen of het motorblok scheef staat,misschien is dat altijd wel zo geweest, maar mijn vraag is,
kan het frame een klap hebben gehad waardoor die nu krom is, en zo ja hoe kom ik daar precies achter.
alvast bedankt voor de eventuele reactie.
 
Om te kijken of je frame krom is ,kan je het volgende doen.Met 2 motoren achter elkaar te rijden door een stuk nat wegdek en op het droge stuk doorrijden ,dan ziet de motor er achter of je wielen nog sporen,moet je wel rechtuit rijden hè.
Maar als hij nog goed rijdt dan is er niks aan de hand, kan je met 60 km met losse handen rijden(voorzichtig losnatuurlijk) en het stuur trilt niet ,gewwoon door rijden :] .
Daa-grtn, 8-)

Die test zegt helemaal niks, en er zijn ook genoeg motoren waarbij het achterwiel off-center staat met het voorwiel.
Maar van stilstaand omvallen gaat geen enkel frame zomaar krom, (of het moet zijn dat de motor toevallig aan de rand van een ravijn stond geparkeerd), dus deze hele discussie gaat nergens over.
 
Die test zegt helemaal niks, en er zijn ook genoeg motoren waarbij het achterwiel off-center staat met het voorwiel.
Maar van stilstaand omvallen gaat geen enkel frame zomaar krom, (of het moet zijn dat de motor toevallig aan de rand van een ravijn stond geparkeerd), dus deze hele discussie gaat nergens over.

Ja ,toch wel een beetje,het klopt wat je zegt,mijn wielen staan ook niet in-line,en is ook gevallen en heb een aanrijding gehad met het voorwiel(vork)(vervangen).Maar kan nog reeds met 60,80 of 120 km met losse handen rijden(beetje boven het stuur houden) zonder dat mijn voorvork begint te trillen.Dus dat omvallen van je motor kan je alleen een beetje lakschade brengen.
Maar als je ziet als je wielen off-center staan ,dan is dat alleen een weetje en hoeft niet erg te zijn.
:Y
 
Ik zou gewoon nog es keer omvallen, maar dan op de andere zijde :+

Zoals velen al zeiden is het niet waarschijnlijk dat het frame zomaar krom is, vooral niet als je zelf als "stootkussen" hebt gediend. En als je denkt zelfs een kromming te kunnen zien dan moet het met rijden direct opvallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan