Motor omver gereden, wat nu?

thehuman

MF'er
23 apr 2006
170
0
Musselkanaal
Gisteren stond mijn motor (Stabiel) geparkeerd op een parkeerplek bij een recreatiegebied. Toen ik terug kwam bij de motor, zag ik dat deze was omgevallen (Lees omgereden). De auto die in het begin naast mij stond, stond er niet meer namelijk..

Al met al heb ik flinke schade, kuipdelen, tank, spiegel noem maar op kapot! Uiteraard heeft de schuldenaar geen briefje achtergelaten waardoor ik waarschijnlijk alles zelf kan dokken.. Weten jullie hoe hier mee om te gaan?

Alvast bedankt.
 
Heb net ff gekeken, eigen risico van 250, maar goed.. Heb veel meer schade. Ik denk alles bij elkaar geteld over de 1000 euri.. In principe is mijn Gixxer total loss dus :)

Zorgen dat er een getuige is die kan getuigen dat hij voordat je hem weg hebt gezet onbeschadigd was en daarna dus niet meer. Ieder detail in zo'n getuigenis kan belangrijk zijn, denk aan paint transfer en dat soort dingen, foto's van de situatie noem maar op.

Ook sowieso aangifte doen bij de politie, anders kom je helemaal nergens.

Suc6 ermee!
 
waarborgfonds kan je alleen aanspreken als er een getuige verklaring bij zit, dus iemand moet het hebben zien gebeuren anders heb je geen recht hierop.

Dan gaat dit feest ook niet door dus.. Niemand heeft het gezien voor zover ik weet, ik kwam terug (met vriendin) en toen lag de motor om..
 
Dan gaat dit feest ook niet door dus.. Niemand heeft het gezien voor zover ik weet, ik kwam terug (met vriendin) en toen lag de motor om..

Jammer genoeg heb jij niets meer aan deze raad, maar het lijkt dus verstandig om in zulke gevallen nergens aan te komen en de politie ter plekke rapport op te laten maken.

edit:
Hee, je vriendin is toch getuige !?
 
Laatst bewerkt:
mmm, zoek iemand in je kenniskring met een aansprakelijkheidsverzekering en zeg dat die hem per ongeluk heeft omgegooid of tegenaan is gereden....
 
mmm, zoek iemand in je kenniskring met een aansprakelijkheidsverzekering en zeg dat die hem per ongeluk heeft omgegooid of tegenaan is gereden....
Ga nou niet zo dom lopen zwammen. Voor het geval je het niet weet: aanzetten tot fraude is ook strafbaar.
 
Heb laatst zo'n geintje gehad met het koekblik.
Auto zonder schade geparkeerd. Bij terugkomst lekkere diepe kras in de achterbumper.
Naar politiebureau, schadeformulier wat door jou is ingevuld meenemen, ow ja en maak foto's en neem die ook mee naar pliesie, politie maakt verbaal op en tekent jouw schade formulier. Vervolgens naar de verzekering en waarborgfonds.

Je moet wel twee getuigen hebben die willen en kunnen getuigen dat je fiets daar onbeschadigd en rechtop is neergezet.

Het helpt natuurlijk als je transferlak ziet dan kan je daar een foto van maken als bewijs.
 
waarborgfonds kan je alleen aanspreken als er een getuige verklaring bij zit, dus iemand moet het hebben zien gebeuren anders heb je geen recht hierop.
NIET waar!

Je moet (het liefst) twee onafhankelijke getuigen hebben, die zeggen dat het voertuig onbeschadigd was. Je hoeft geen ooggetuigen te hebben van het omverrijden.

Neem contact op met je verzekering en vraag daar naar de juiste procedure. Eventueel zal de verzekering een expert inschakelen, die de schade komt taxeren.
Dat schadebedrag kun je dan via het waarborgfonds claimen, mits aannemelijk gemaakt kan worden dat de schade door een ander voertuig is veroorzaakt. Dit kan je lokale motorzaak wel voor je op papier zetten.

Veel succes met de afhandeling en in het vervolg de kentekens opschrijven van de voertuigen die naast / achter / voor je staan...
 
Je moet dus iig aangifte doen bij de politie en dan het waarborgfonds maar proberen, je weet nooit of daar nog wat uit komt :)

Succes...
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft dus geen getuige te hebben die het heeft zien gebeuren. Zou je die getuige hebben, dan heb je waarschijnlijk een kenteken en hoef je dus niet naar het waarborgfonds.

In dit geval heb je 1 of 2 getuigen nodig die kunnen bevestigen dat jij je motor in onbeschadigde toestand parkeerde, met een beschadiging weer aantrof, en er in de tussentijd niet mee is gereden. Ook moet je aangifte hebben gedaan bij de politie van dit voorval. De achterliggende gedachte daarvan is dat je er zef alles aan gedaan moet hebben om de dader te achterhalen....alsof de politie op zoek gaat :? Ook moet je aantonen/aannemelijk maken dat de schade is veroorzaakt door een onbekend gebleven motorrijtuig ( lakschilfers enz ). En vaak is ook aan de schade te zien dat deze door aanrijding met een ander motorrijtuig is ontstaan. Experts bekijken dit apart in opdracht van de verzekeraar. In dit geval ben je alleen wa verzekerd dus gaat die vlieger niet op. Als je rechtsbijstand hebt kun je hen vragen expertise te regelen.

Helaas ben je nu voor een aangiftebehoorlijk te laat '( en kun je verhaal van de schade denk ik vergeten tenzij je het waarborgfonds kunt overtuigen van de reden van late aangifte, of dat de politie bijvoorbeeld niet kon of wilde komen.

Die tip over een kennis met een aansprakelijkheidsverzekering is zo dom. Dit forum is openbaar hoor en met een betje mazzel zijn de tipgever en de claimer gewoon te achterhalen door foto's van hun motoren met kentekens erbij ( elders op dit forum ). Erg handig en ook leuk voor de mensen die wel eerlijk claimen trouwens en volgend jaar weer een fikse premieverhoging krijgen....o.a. doordat er zoveel wordt gefraudeerd :(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je van het waarborgfonds niets krijgt. Wat de anderen ook zeggen; wordt lastig zonder getuigen e.d.

Zelf vond ik mijn motor in onderstaande toestand eens terug bij het TT-circuit. Ook geen getuigen, geen dader die zich had gemeld en geen verdere aansprakelijkheid richting TT-circuit e.d.
Toen ik trouwens ging kijken, waren de parkeermarshalls al zo vriendelijk geweest alle motoren weer rechtop te zetten. Er lag zelfs nog een stuk afgebroken kui op mijn zadel..

Uiteindelijke kostenpost was zo'n 1250 euro voor het vervangen van alle kuipdelen en een hendel.

91472e3666c98bd5af015b0c1c8349a6


Sterkte en succes met de verdere afhandeling.
 
Aangifte doen bij politie, daarna waarborgfonds een brief schrijven. Er moet een getuige zijn die kan verklaren dat jij dat ding schadevrij hebt weggezet, en dat je er in de tussentijd niet op gereden hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan