motor omzeep helpen

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Ik was mee naar Nijkerk voor de stuntfilm op mijn 25 KW, needless to say dat ik wat moeite hed met het bijhouden van al die gixxers. Ik zat een aantal keer in de rooie zone, maar de motor was goed warm. Ik rag ook niet altijd zo met de motor op de limit (die snel bereikt is) maar ik dacht een keer kan niet kwaad.

Wel dus. Degene die achter me reed wees me er op dat er af en toe rook uit mijn rechter uitlaat komt, mijn broer heeft daarna achter me gereden maar die zag niets. Wel valt de motor af en toe uit voor het stoplicht. Voor de rest is er qua (on)vermogen geen verandering, acceleratie en tosnelheid zijn hetzelfde bij de zelfde toeren, maar wel heb ik de indruk dat ie meer herrie maakt en trilt.

Ik dacht eerst dat mijn rechter cilinder omzeep was, maar dan zou je dat aan het vermogen toch aardig moeten merken met een 2 cilinder +)

Wat kan er aan de hand zijn?
Een motor moet er toch tegen kunnen zo af en toe?
 
niet druk om maken, bij het flink doortrekken mag er best wat rook uit de uitlaat komen, kan ook zijn dat het onverbrande benzine is, vooral als de toerenbegrenzer er dan in hakt.
Dus zolang er niets verders aan de hand is, je niet druk om maken als tie bij het doortrekken iets rookt, moet natuurlijk niet zo zijn dat tie bij rustig rijden enz ook rookt.

VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
mijn gix geeft ook wel eens een klein pluimpje
of een vlammetje... :P
maar dat kan geen kwaad...
wel ff in de gaten houden of ie geen olie verbruikt...
 
Het zou geen kwaad moeten kunnen om 'm tot tegen het rode gebied te trekken. Hij is toch niet begrensd, de ZZR250 is toch origineel een geschikte motor voor het 25KW rijbewijs?
 
hmmm mischien is mijn lief oke en wordt ik een beetje paranoide.
Maar dat uitvallen zou dat veroorzaakt kunnen worden door een te lage stagionairloop (1000rpm)?
 
hmmm mischien is mijn lief oke en wordt ik een beetje paranoide.
Maar dat uitvallen zou dat veroorzaakt kunnen worden door een te lage stagionairloop (1000rpm)?

Geen idee maar mijn Fzr400 begrenst voor 25kw heeft er ook weleens last van ... heel vaag gewoon aankomen rijden bij het stoplicht en uitvallen. Maar altijd gewoon weer starten en nix aan de hand. Zou het ff in de gaten houden dat het niet te vaak gebeurt en zo wel ff de dealer raadplegen
 
Mijn begrensde cbr wil ook wel eens uitvallen als ik bij het stoplicht sta en een keer gas geef en het toerental weer naar stationair laat zakken.
 
Geen idee maar mijn Fzr400 begrenst voor 25kw heeft er ook weleens last van ... heel vaag gewoon aankomen rijden bij het stoplicht en uitvallen. Maar altijd gewoon weer starten en nix aan de hand. Zou het ff in de gaten houden dat het niet te vaak gebeurt en zo wel ff de dealer raadplegen

Had ik laatst ook, dat uitvallen van de motor voor het stoplicht. Bleek dat ik de choke niet helemaal terug geduwt had (zit bij de mijne aan de zijkant van de motor) en dat was de oorzaak.
 
Je kan een compresse test (laten) uitvoeren, het zou natuurlijk kunnen zijn dat er een pakking is gesprongen ofzo (kop of voet). Of dat er een oliekeerring is gaan lekken. In beide gevallen wordt er valse lucht aangezogen en kan ie veel lager stationair lopen, en dat kan je weer checke door ff naar de kleur van je bougies te kijken>>
"koffie met melk" is goed
- is ie lichter dan is er (te) veel lucht aanwezig tijdens de verbranding/te weinig benzine (zou kunnen komen door valse lucht)
- is ie donkerder dan is er te veel benzine aanwezig tijdens de verbranding/te weinig lucht

Maar waarschijnlijk hoef je je niet al te druk te maken.

cya
smitjr
 
Sorry, het was niet de bedoeling om je bang te maken te maken toen ik zei dat er rook uit kwam, maar dat had ik bij de zzr250 van mijn broertje nog nooit gezien.

Hopen dat het niks is!

PS. als je denkt dat er wat mis is hoor je ineens elk rammeltje en tikje, ook al waren ze er voorheen ook!
 
hmmm mischien is mijn lief oke en wordt ik een beetje paranoide.
Maar dat uitvallen zou dat veroorzaakt kunnen worden door een te lage stagionairloop (1000rpm)?

Mijn zz-r 250 heb ik stationair zo rond de 1500 lopen,
eerst ook 1000, maar dan sloeg hij idd af bij stoplichten enzo.
Nu heb ik nergens last meer van! :}
 
Sorry, het was niet de bedoeling om je bang te maken te maken toen ik zei dat er rook uit kwam, maar dat had ik bij de zzr250 van mijn broertje nog nooit gezien.

Hopen dat het niks is!

PS. als je denkt dat er wat mis is hoor je ineens elk rammeltje en tikje, ook al waren ze er voorheen ook!


Maakt niet uit hoor, ik hoor het graag van iemand anders, liever dan dat niemand wat zegt en dat ie dan Joe-bar stijl onder mijn gat ontploft.
Ik zal de stationair loop verhogen naar 1500 en als het dan gewoon goed gaat ben ik ook weer gered. THNX voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan