motor-ongeval analyse

Met de juiste voertuigbeheersing en het op tijd zien van die olie had je misschien die situatie wel in de hand kunnen hebben.
Volgens mij was het donker.... dan is olie volgens mij al wat lastiger te zien. En hij deed juist z'n best om die gladde witte strepen te ontwijken......
 
Woran erkennt man eigentlich einen guten Motorradfahrer ???
Die Antwort ist sehr einfach....

Heeft een BMW embleem op z'n/haar fiets.
Simpel toch?
Niet dan?


}) }) })
 
full
 
Dat blikken opeens draaien zonder richting aangeven dat klopt. Maar ik ben ervan overtuigd dat in 99 van de 100 gevallen je dat evengoed wel aan kunt zien komen. "Zoekend" rijden, schichtig rondkijken, langzamer rijden dan de rest van het verkeer doet, etc. etc.
...

Mee eens. :Y

Ik ben nog steeds blij dat dit een groot deel van mijn lessen in beslag nam.

* JiP nu een dik half jaar zijn rijbewijs (groot en in 1 keer) *

klein voorbeeld: altijd kruisend verkeer in kijken, ook/juist als je voorrang hebt.
 
maar wel over de duitse Autobahn scheuren.
Kaaskop!

Dat is 1 van de (vele) dingen die ik aan Duitsland waardeer :+ Daarentegen kan ik wel duits lezen, en ik versta het ook nog. Begin me alleen niet over naamvallen :N Ik vind het altijd wel goed om dit soort dingen te lezen, elke keer dat je het leest wordt het toch weer een extra onder je neus gevreven. Een aantal van de situaties komt me bijzonder bekend voor (uit het gegeven plaatje), en het aantal keren dat ik veilig uit zo'n situatie ben gekomen door voortijdig te remmen is niet meer op 2 handen te tellen. Even op de toeter hangen, en vervolgens kijken hoe hij/zij met een enorm schaapachtig gezicht kijkt "Ey, jij bent hier nieuw".

@TS: Bedankt voor het wijzen op het artikel!
 
Volgens mij was het donker.... dan is olie volgens mij al wat lastiger te zien. En hij deed juist z'n best om die gladde witte strepen te ontwijken......

Ik zei ook opzettelijk "misschien" maar had dat misschien beter moeten benadrukken.

Zeker in het donker kom je toch nog wel eens linke dingen tegen. Op de A44 zitten er bijvoorbeeld richting Den Haag een aantal irritante voren in de lengterichting op de rechterbaan. Overdag rij je er gewoon langs, maar 's nachts ben ik er ook eens met mijn voorwiel ingekomen. Zolang je niet iets raar gaat doen corrigeert je motor het wel, maar het is wel schrikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan