Motor Ontwerpen en Bouwen

Motorfietsen wil ik het liefst

  • Restaureren

    Stemmen: 1 6,7%
  • Zelfbouwen

    Stemmen: 9 60,0%
  • Niets meer aan doen

    Stemmen: 3 20,0%
  • Slopen

    Stemmen: 1 6,7%
  • Geen mening

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15

edwardd

MF'er
5 apr 2004
131
0
Zaamslag
Beste Motorliefhebbers,

Vaak als ik in de motorwinkel staat komt er steeds bij mij een grotere wens dat ik eigenlijk zelf een motor zoekt die nog net iets specialer is dan alle anderen.

Dus zou ik zelf een motor willen bouwen vanaf een bepaald ontwerp die voldoet aan alle laatste standaards en eisen die in de komende jaren gaan komen.
Het thema zou dan een futurisische motor zijn met een brandstofcel als uitganspunt.

Wie zou mij aan een adres kunnen helpen waar ik een motor kan laten ontwerpen door een ontwerpersbureau.

Groet,
Ed
 
Ik hoop dat je in dat geval (heel) vermogend bent, anders zou ik zeggen ... keep on dreaming.

Een motorfiets met een brandstofcel? Het idee is leuk, maar ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren. Misschien moet men om te beginnen eerst eens de TDI (turbo diesel injectie) voor een motorfiets ontwikkelen? Of als jij je zin krijgt kunnen we die stap misschien overslaan. (Er bestaat wel 1 (Indiasche) diesel motorfiets, maar die is niet vooruit te branden.)

Maar mocht je adressen zoeken? Dan denk ik dat je met Google een eind komt als je als zoeksleutel "brandstofcel" en eventueel nog een paar zoekwoorden invult.

Ik respecteer je uitgangspunt, maar heb wel ernstige twijfels bij de haalbaarheid. En dat zeker bij motorfietsen. Bij auto's misschien iets eerder, maar daar werkt men al sinds jaren aan net als waterstofmotoren.
 
Wat denk je dat je kwijt bent om zoiets te ontwikkelen als Suzuki Yamaha Honda en Kawasaki nog niet eens een echt studiemodel hiervoor hebben gepresenteerd ?
Zij zullen best wel zoiets in ontwikkeling hebben en reken maar dat dat al enkele jaren zo is. Het feit dat het nog niet naar buiten gebracht is zegt denk ik genoeg en als je weet hoeveel mensen hieraan werken dan kun je ook wel een schatting maken van wat het nu al gekost heeft.

enkele miljoenen mischien wel miljarden $-tjes
 
Maar als iedereen zo dacht dan zou er nooit iets nieuws komen.

Als je denkt een goed en uitvoerbaar idee te hebben, en zin om er veel tijd en geld in te steken, dan gewoon proberen. Mocht je met iets op de proppen komen wat werkt, dan wordt je idee vanzelf opgepakt door de grote fabrikanten, en krijg je misschien de ruimte om het helemaal uit te werken. (of ze jatten het schaamteloos natuurlijk)

Als het zo maar een ideetje is en lijkt het je wel grappig, hou er maar direct mee op. :)
 
Misschien moet je even de zoekfunctie bovenin gebruiken en daar brandstofcel intikken. Je ziet dan dat het onderwerp al eerder op dit forum aan de orde is geweest enz. :+
 
Er zijn al motoren met een brandstofcel:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan