Motor onvrijwillig neerleggen :(

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Heden avond wilde ik mijn motor in mijn schuurtje krijgen. Dit is altijd een beetje een gestuntel, krap en zo. Maar altijd beter dan buiten.

Met een zeer krappe bocht naar links (lopend) tegen een soort stalen rand. Die is altijd glad. Ik reken er ook altijd op. Want dat glijd een beejte, maar nu te ver. Ik moest hem helaas neerleggen. Maar met al mijn kracht gelukkig heel zachtjes. Ik voel nu al de spierpijn komen... :) Maar dat is beter dan schade.

De motor liep nog, gelijk uitgezet. Twee andere mannen kwamen direcht aanhollen. Met z\'n drieën even recht gezet. Heel erg vriendelijk bedankt!!! Dus hiermee ook geen extra schade.

Ik kijken naar de schade. Alleen het stuurgewicht een klein krasje, maar ach dat zat er al meer op daar(rechts, hij lag dus op z\'n rechter kant). En rechter knipperlicht heel klein beetje. Ver lag hij op m\'n koffer (gelukkig). Daar zit zo\'n mooie stootrand om :} , en dan begin van de uitlaat, maar dat is ook niet erg, want zodra je heel schuin gaat raakt hij daar ook het eerste de grond.

Dus eigenlijk geen schade. Alleen wat plekjes die eigenlijk al krasjes hadden van het in- en uithalen van de schuur (krap). De goden of wie ook waren mij goed gestemd, dank daarvoor :} .

Maar nu nog de vraag, kan het verder kwaat voor iets aan / in de motor? Hij starte vrijwel meteen weer. Weet iemand dat? Of kan ik vrolijk weer verder rijden... :]
 
vrolijk weer rijden
zou kunnen dat je carbs vollopen ofzo (ik lul maar wat na) maar dan start ie zowiezo niemeer.
(klopt dit jongens?
 
Dat vind ik toch erg zonde. :)

Dat vind je zonde, ach ja. Het is mijn vervoersmiddel. Staat nu bijna 57000 op, en eind deze maand het ik hem pas twee jaar. Komend jaar eens kijken of er eentje bij kan om mee te spelen... Maar ik ben in ieder geval heeeeeeeel blij dat er geen krassen zitten op één van de kuipdelen...
 
Kan absoluut geen kwaad. Morgen vrolijk weer starten en rijden. Pas op voor de blaadjes op de weg, ik gleed vandaag al bijna weg op een geleende motor :)
 
Ja Daemon, heb ik ook wel eens bijna gehad.
Was een warme dag en ik was natuurlijk in motorkleding gekleed.
Was erg moe van rijden en toen ik de motor voor het huis even wilde draaien leunde de motor iets teveel naar de kant waar ik niet stond....als gevolg dat de motor dus wel echt plat ging.
Probeer dat kreng dan maar eens overeind te krijgen, is pas echt zwaar.
Maar gelukkig geen schade!!
 
Dat vind je zonde, ach ja. Het is mijn vervoersmiddel.

Helemaal mee eens het is en blijft een vervoersmiddel. Natuurlijk wel een hele lekkere ( :9~ ), maar ja bij dagelijks gebruik zijn die kleine krasjes bijna niet te voorkomen. (Ik neem ze althans voor lief.)
 
Ja Daemon, heb ik ook wel eens bijna gehad.
Was een warme dag en ik was natuurlijk in motorkleding gekleed.
Was erg moe van rijden en toen ik de motor voor het huis even wilde draaien leunde de motor iets teveel naar de kant waar ik niet stond....als gevolg dat de motor dus wel echt plat ging.
Probeer dat kreng dan maar eens overeind te krijgen, is pas echt zwaar.
Maar gelukkig geen schade!!

Dat hebben ze toevallig wel leuk gedaan met die SV, want hij raakt, rechts tenminste, geen kritieke punten, hij blijft netjes liggen!!!
 
Dat hebben ze toevallig wel leuk gedaan met die SV, want hij raakt, rechts tenminste, geen kritieke punten, hij blijft netjes liggen!!!

Wees blij dat er geen volle kuip omheen zit, dan had je denk ik wel wat schade.
Of je moet gewoon eens een keer zorgen dat het niet zo glad is bij de schuur en je niet op je bek gaat daaro :)
Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen, dus laat me het niet horen dat je nog 1x je fiets neerlegt daar! :)
 
Bij mij is het ook vallen en opstaan geweest.
In mijn geval viel ik op de parkeerplaats van mijn school. Mij kon het niets schelen of er mensen keken en.of uitlachten. In mijn gezichtsveld was toch niemand aanwezig, buiten twee oudere mannen.
Ik ben mijn schijfrem slot vergeten eraf te halen, motor viel. Als je motor onverwachts valt kun je hem toch van je leven niet meer houden over het algemeen.
Maar motor viel en ik met mijn bolle kop proberen de motor op te tillen. Op de manier wat mij geleerd is, niet optillen maar naar de motor toelopen. Verrek! werkte ook nog.
Klein beetje schade, maar mijn rechterschijfrem klauw even snel laten nakijken door mijn dealer.
 
Het meeste moet je nog letten op weer recht zetten. Het liefst met iemand anders, zodat jij zelf niet hoeft te kl*ten. Want dan zou hij verder kunnen schuiven of zo, omdat hij eigenlijk te zwaar is.

Ik kreeg hulp van twee andere mannen, dus met z\'n drieën. Dan kun je hem netjes optillen zonder te schuiven...
 
als je motor niks gelekt heeft, ( olie, benzine , koelwater of accuzuur) dan is er niks aan de hand

voor de rest , motor tillen moet je niet doen en idd ernaartoe lopen, moet wel zeggen , met een Vmax valt dat nog steeds niet mee......
 
Heb net zelf op een FZR600 gereden van dik 200 KG, daarna stapte ik weer op mijn 160 KG FZR400, en toen was dat ding ineens ERG licht. :)
 
Heb net zelf op een FZR600 gereden van dik 200 KG, daarna stapte ik weer op mijn 160 KG FZR400, en toen was dat ding ineens ERG licht. :)

Yeah, had ik ook maar ietsjes anders.
Ik ging altijd van mijn motor naar mijn mountainbike.
Heel stom maar ik had steeds de neiging om in de spiegels te kijken en richting aan te geven.
Bijzonder licht stuurde dat.
Met andere woorden, het was weer even wennen :P :P
 
Yeah, had ik ook maar ietsjes anders.
Ik ging altijd van mijn motor naar mijn mountainbike.
Heel stom maar ik had steeds de neiging om in de spiegels te kijken en richting aan te geven.

En wat te denken van die rare balhoofdshoek, die dunne wieltjes en dat ielige stuurtje :? ?
Ik vind het maar niks dat fietsen, doe mij maar een motor :9 !
 
En wat te denken van die rare balhoofdshoek, die dunne wieltjes en dat ielige stuurtje :? ?
Ik vind het maar niks dat fietsen, doe mij maar een motor :9 !
We gaan elk jaar met het werk naar de Ardennen toe, daar mountainbiken enzo, best lastig als je geen conditie hebt.
Volgend jaar gaat deze jongen dus mooi op de motor naar de Ardennen toe. :)
 
En wat te denken van die rare balhoofdshoek, die dunne wieltjes en dat ielige stuurtje :? ?
Ik vind het maar niks dat fietsen, doe mij maar een motor :9 !

Okay, motorrijden is wel velen malen beter.
Maar ik laat mijn moutainbike echt niet links staan. Ik fiets er nog geregeld op.
Gewoon scheuren in de modder en in de bossen van Almelo.
Alleen heb ik een dikke slag in mijn twee velgen :( :( :( |( |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan