Motor op autoslaaptrein?

Richard K.

Die hard MF'er
22 apr 2003
488
1
Sittard
Shit. Ben er met mn hoofd niet bij vanmiddag.
Eerst n post in "off topic" terwijl ik eigenlijk "on topic" wil. Daarna te snel op enter bij het typen van t onderwerp......

Maar even goed.

Jammer genoeg is de vakantie te kort om de hele tocht op de motor te doen . Daarom proberen we dit jaar voor de heenreis de DB Autozug vanuit Düsseldorf.

Heeft iemand hier al eens z'n motor op de autoslaaptrein gezet?

Ik heb geen idee hoe je motor daar wordt vastgezet - en hoe groot de kans op beschadiging is. Ik wil t vantevoren wel weten eigenlijk....
 
is al vaak langs geweest: motor op boot, auto etc.

iig zelf doen/controleren en zorg dat je zelf ook rommel hebt om tussen de spanbanden te steken om beschadigingen te voorkomen.
 
is al vaak langs geweest: motor op boot, auto etc.

iig zelf doen/controleren en zorg dat je zelf ook rommel hebt om tussen de spanbanden te steken om beschadigingen te voorkomen.
Snap ik. Alleen staat in de voorwaarden van DB Autozug dat je het niet zelf MAG doen ....... Dus ben ik benieuwd naar de ervaringen...
 
Toen de NS het nog aanbood (2 jaar geleden) zijn we een keertje vanaf Den Bosch naar Belinzona (Zwitserland) gereden voor een paar weken Italie.
De ervaring op Den Bosch was prima, snelle afhandeling (20 motoren in een uurtje), motor stevig geplaatst, netjes vastgezet, zag er prima uit (degenen die de motoren vastzetten zagen er uit als studenten met een bijbaantje, die waren voorzien van het juiste gereedschap zoals ratels en banden). We kregen wel het advies om goed op te letten hoe ze het gedaan hadden, zodat we bij de terugreis konden controleren of het goed was.
Bij het uitladen in Belinzona ging alles ook prima, er stonden een paar stevige kerels die de motoren snel los wisten te krijgen.

De terugweg echter leverde wat meer stress op: bij het inladen bleken diezelfde sterke kerels er zonder gereedschap met een paar bolletjes touw voor te moeten zorgen dat alle motoren op tijd vast kwamen te staan. Omdat mijn motor als eerste er op moest ging daar alles nog vrij relaxed, maar de berijders van de 7 Harley's die na me kwamen stonden op het eind redelijk paniekerig te kijken hoe hun motoren vastgezet werden.
Uiteindelijk stonden alle motoren een kwartier voor vertrek (vier uur bezig voor 8 motoren) redelijk stevig, maar de terugreis leverde een wat minder goed gevoel op dan de heenreis. Wellicht had de 8 uur onderweg opgelopen vertraging daar ook nog wat mee te maken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan